Problem: LG G2 vägrar öppna appar eller synca

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av bonecrime, 21 okt 2016.

  1. bonecrime

    bonecrime Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    LG G2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G2
    Hej,

    Nått är riktigt knas med min telefon nu. Det är en jäkla massa appar som bara vägrar starta. Till exempel Gmail och Google maps visar bara splashskärmen och stängs sen ner. Playbutiken öppnar bara en vit skärm sen händer inget mer. 9gag appen funkar delvis, man kan scrolla som vanligt men vill man läsa kommentarer så stänger den ner sig. Plus en del andra. Och så finns det ju en hög appar som funkar som de ska med.

    Appar som Google drive och photos går att öppna, men de vägrar att ladda upp nått till molnet. Photos backar inte upp mina bilder ens om jag försöker manuellt. Jag tror inte den syncar kontakter och liknande heller.

    Och så är sync symbolen i statusfältet högst upp tänd hela tiden. Även om jag avaktiverar syncning så stannar symbolen kvar. Den med två pilar i en cirkel så att säga.

    Telefonen är en LG G2 med Android 5.0.2 Lollipop. Det finns gott om både lagringsutrymme och oanvänt RAM.

    Nån som har nån idé vad som kan vara fel?
     
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Ingen aning egentligen, men låter lite som om Google Play Services har fått spader.
    Jag förutsätter att du stängt av den och sen startat om den efter en liten stund (typ 20 sekunder). Om inte, gör det.
    Anslut till datorn och se om PC Suite har några synpunkter på något som inte funkar.
     
  3. orjet

    orjet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21
    Min morsas LG G2 har exakt samma symptom! Har testat det mesta utan någon större framgång. Det hjälper ju temporärt att ta bort alla data/konton till appen med problem, men ofta återkommer problemet efter en stund. Hojta gärna om du hittar nån lösning.
     
  4. bonecrime

    bonecrime Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    LG G2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G2
    Tyvärr är det inte så enkelt att en omstart har hjälpt. :( Kanske dags att prova en fabriksåterställning och se om det hjälper. Det känns ju som ett mjukvaruproblem i alla fall. Annars kanske custom ROM. Men är lite rädd att bricka telefonen då jag aldrig gjort nått sånt innan