Kalender för både iphone och android

Diskussion i 'Applikationer' startad av krabban, 21 okt 2016.

  1. krabban

    krabban Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har en Android privat och en Iphone på jobbet. Skulle behöva en kalender som kan synka med varandra så jag kan lägga in en händelse i ena telefonen och den automatiskt dyker upp i den andra. Vill även ha synk mot gmail respektive Outlook också för att göra det hela lite enklare. Några bra tips?
     
  2. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Jag la bara in samma googlekonto i min iphone SE och Samsung S7 så synkades kalendrar och mail.
     
  3. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Använd Google Calendar. Finns appar för iOS och Android så är det minimalt med inställningar som behöver göras.
    Gmail fungerar bäst med Gmail-appen. Finns app för iOS och Android.

    Outlook kan jag inte svara på. Det finns ju Outlook-appen. Jag föredrar att ha allt i samma app och då blir valet Gmail, men det beror ju på vad ni har för begränsningar på jobbet.
     
    jnsson gillar detta.
  4. krabban

    krabban Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fast jag kan ju inte lägga in mitt googlekonto på jobbmobilen. Hela menigen är ju att jobbmobilen ska användas till mail och telesamtal som gäller jobbet och sen privata till privata ärrenden. Det är ju bara kalendrarna jag vill sammanföra. Googelkalender går bort så man bara kan synka mot googlekonto vill ju kunna lägga in händelser och inbjudningar som kommer via jobbmailen direkt till kalendern automatiskt.

    Vill alltså ha en app i jobbmobilen som kan synka mot Outlook och hämta kalenderhändelser och en app i privattelefonen som synkar mot gmail och hämtar händelser sammtidigt som de ska synka mot varandra och jag ska kunna se bägge kalendrarna från ena enheten.
     
  5. Maqqan

    Maqqan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2012
    Inlägg:
    1 310
    Mottagna gillanden:
    460
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    iPad Mini 2
    Övrigt:
    Garmin 945
    Om du gör som jag sa och synkar med ditt googlekonto kan du ju välja sen vilka funktioner du vill synka. Du måste inte synka googlemailen, slå av det i inställningarna, sen synkar du enbart kalendern.
     
    kalleboston och jnsson gillar detta.
  6. lassekongo

    lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    6 aug 2011
    Inlägg:
    3 609
    Mottagna gillanden:
    1 122
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    En partiell fullösning skulle kanske kunna vara att skapa ett nytt googlekonto som du lägger till på både din privata och din jobbmobil. Syftet med detta nya konto är att det kan vara en brygga mellan mobilerna. Det nya kontot har endast den kalender du vill dela mellan mobilerna. På så vis kan du lägga till händelser både på jobbmobilen och den privata mobilen och de kommer synas på båda samtidigt som du endast har jobbrelaterade grejer på jobbmobilen.

    Jag vet inte hur kalendern på Outlook funkar, men på Google Calendar har varje enskild kalender en URL man kan klistra in i andra program för att komma åt kalendern utifrån. Kanske man man göra något liknande med Outlook och klistra in dess URL i Google Calendar för att på så sätt komma åt även jobbkalendern i Google Calendar?
     
    e7andy gillar detta.
  7. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Varför inte lägga in Googlekontot på jobbmobilen? Att inte lägga in jobbets grejer på den privata förstår jag, men åt andra hållet förstår jag inte. Är det inte tillåtet enligt någon mobilpolicy ni har på jobbet?

    Du har lite nya krav här som inte framkom i ditt första inlägg.
    Vad har ni för mail och kalenderlösning på jobbet? Du skriver Outlook, men det kan ju betyda precis vad som helst. Är det Exchange eller har ni någon annan lösning. Vad finns det för säkerhetsbegränsningar för jobbmail och kalender?