Batteritråden S7 Edge

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av tontmobil, 8 mar 2016.

  1. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Typ alla som låg därunder..... Gillar inte när min lur spårar mig:)
     
  2. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Alltså, vad är det som händer, Android systems är helt galen!
     
  3. whiteman

    whiteman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Note 4 har samma problem. Är inne på mitt andra batteri som ska slängas nu. Tror inte det blir en samsung till för mig om detta problem återfinns på nyare lurar där man ej heller kan byta batteri..
     
  4. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Jag förstår inte riktigt vad som händer med min telefon. Alla webbläsare jag testar fungerar i en dag eller två sen börjar de hålla telefonen vaken och slukar en jävla massa batteri. Har alltid kört med chrome men har nu gett upp den så batteriet slukas helt i onödan när jag inte använder telefonen. Provade även firefox och opera men blir samma där efter en dag eller två. Har nu gått över på samsungs egna webbläsare men den jävlas på lika sett den med.

    Kollar man under batteri så ligger webbläsaren högst. Det kostiga är att det såtr inte som vanligt "hållt telefonen aktiv" eller va det brukar stå utan det står "Total anslutningstid"

    Bifogar en screenshot på hur det ser ut.

    Om jag manuellt går in och tvingar ett stop så slutar telefonen att sluka batteri när jag inte använder den. Riktigt störande.
    Screenshot_20161019-125724.png
     

    Bifogade filer:

    Nummerskivan och kupster gillar detta.
  5. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 181
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Gissar att du har nån Synk/backup-funktion aktiverad för webläsare (bokmärken, lösenord etc). Kanske i systeminställningarna i Android eller i själva apparna.
     
  6. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Tack för svar. Jag får kolla igenom inställningarna och se om jag kan hitta något.
     
  7. osvanberg

    osvanberg Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2012
    Inlägg:
    1 181
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    MyBeat
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 plus
    ROM:
    Stock/OneUI
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    IPhone 8
    Lycka till. Det är det ändå jag kan komma på alla fall, utifrån det du skrev. Jag har själv inga sådan problem alls. Inte med nån webläsare. Sen har jag heller inte moln-backupfunktionerna igång (kör egen autobackup av det jag vill säkra genom MyBackupPro istället).
     
  8. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Vill minnas att när jag fick min lur förra veckan så hade jag ett val under Samtal--> inställningar som hette VOLTE/WI-FI samtal eller liknande.....
    Har nu flashat om från NEE till DBT och kan inte hitta inställningen, kan ha drömt att den fanns på NEE men tämligen övertygad.

    Nån som vet?
     
  9. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Har ni några bra tips för att få en bra batteritid? Tror aldrig jag lyckats få ut 4h skärmtid på någon mobil. Kör ni med 1% i ljusstyrka eller hur går det till?
     
  10. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    På min Huawei P9 Plus får jag ut 6-8h skärmtid. Jag ser då till så att jag inte har GPS igång när jag inte använder GPS. Auto-sync på appar och konton stänger jag av. Jag skiftar mellan 1% till 40-60% ljusstyrka beroende på hur mörk miljön är. Stänger ner appar jag inte använder i bakgrunden. Byter till Wi-Fi från 3G/4G-nät när jag har möjlighet (Wi-Fi drar mindre). Stänger även av Wi-Fi och mobilt när jag inte använder luren. Har inte heller igång bluetooth, NFC, vibration och såna saker om det inte skulle vara nödvändigt. :)

    Ja, man kan göra mängder med saker för att spara batteritid. Sen har olika telefoner olika funktioner för batteribesparing. T ex så drar jag ner skärmupplösningen från 1080p till 720p på min Huawei. Något man inte kan göra på S7 Edge tråkigt nog. Däremot fanns den funktionen på Note 7. Då kunde man välja mellan 1440p, 1080p och 720p för att spara batteri. Jag hoppas att de lägger till det i en uppdatering till S7 Edge. :)
     
  11. SaberBlade

    SaberBlade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Efter att ha haft denna mobil i några dagar nu så har jag lyckats få ut ca 4h 40min skärmtid. Då har jag lekt ganska mycket med Gear VR. Hade nog den igång runt 1h igår när jag fick denna skärmtid. Ljusstyrka brukar jag ligga omkring ca 15-50% beroende på tid och ljus omkring mig. Tycker det jag upplever som drar mest är appar som använder gps/plats, så jag brukar alltid slå av dessa. Enda gången jag brukar använda gps är när jag mäter min aktivitet.

    Har sync igång på det mesta tror jag. Facebook, men den används ganska fattigt så det händer inte så mycket där :) ...twitter varannan timma, gmail osv. Om man kan välja, skulle jag sätta sync på så få gånger om dagen som möjligt. Sen kan det alltid vara nån specifik app som drar lite extra batteri av någon anledning.
     
  12. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Tack för tipsen! Ska prova och se om jag får till någon vettig skärmtid. Dock så är telefonen knappt en vecka gammal så kanske tar några laddningar innan batteriet presterar.
     
  13. robnil

    robnil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    1 017
    Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    Kan ni rekommendera någon batteri-app som stryper all synkning utom på vissa bestämda tider, t.ex. 5 min per timme och aldrig på natten.

    Skulle oerhört gärna ha en som kunde strypa hela 3G/4G datatrafiken på samma sätt, men då verkar det krävas root tyvärr.
     
  14. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Alltså jag blir trött på Samsung...
    I början fick jag media server drain som jag fick bort genom att inaktivera webbläsaren Chrome.
    Nu 3 veckor senare är det Android system som börjat spåra, har inte ens uppdaterat telefonen.
    Hur kan Samsung ALLTID ha problem med batterydrain, vad håller dom på med?
    Aldrig varit med om såna problem med batteriet som med Samsung telefoner.
     
  15. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Det känns som att de äldre programvaruversionerna är bättre om man ser till batteritid.

    Kolla i motsvarande tråd på XDA forums så är det ganska uppenbart.
     
  16. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Bifogar gårdagens resultat, absoluta majoriteten på Wi-Fi.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Luren drar förhållandevis lite när man använder den, det är drainen i viloläge som är kass.
     
  17. Velgro77

    Velgro77 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har precis samma erfarenhet som flera här att efter uppdateringen så drog telefonen sjukt mycket mer i standby, drainade betydligt mer än tidigare. Har läst vartenda forum och testat alla möjliga tips.

    Det enda som har fungerat för mig och gjort så att android system och android OS inte ligger i topp av batteriförbrukningen är följande tips som jag läste på XDA. Telefonen återgick till sitt normala tillstånd efter detta och drainar ca 3-4% över natten, ca 8 timmar, istället för 10-15%.

    Inställningar -- program -- programhanterare. Under "Mer" välj "visa systemprogram"

    - Töm cache och data för "Ramverk för Googletjänster" och "Google Play Store".
    - Avaktivera "Ramverk för Googletjänster" samt "Google Play Store" och aktivera dom sedan igen.
    - Töm cache och data för "Google Play Tjänster".

    Detta tips fungerade utmärkt för mig. Ska se om jag kan hitta tråden igen och länka till, tog dumt nog bara en skärmdump på tipset.
     
  18. sulle

    sulle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER


    Jag har gjort det och nu kan jag inte gå på Google play och några andra appar som kopplas till play funkar inte riktigt som de ska. Det är något fel på servern när jag öppnar play.

    Hur löser jag det?
     

    Bifogade filer:

  19. DonElhombre

    DonElhombre Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2016
    Inlägg:
    469
    Mottagna gillanden:
    294
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52
    Logga ut ur din Google konto från inställningar och logga in igen! Voila problem solved :)
     
    sulle gillar detta.
  20. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    När ni återställt telefonen, använder ni smart switch för att ladda in allt igen sen?