Batteritid för Nexus 6P

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av chraist, 13 nov 2015.

  1. Lugnofin

    Lugnofin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2013
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Ävafan! Nu skiter jag i den här batteri-talibanismen och trycker in alla appar jag vill. Jag får ladda oftare helt enkelt. Trevlig helg!
     
    Gorgeous gillar detta.
  2. hifimarcus

    hifimarcus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2016
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    14
    Sen beror ju allt på HUR man använder telefonen. Jag kan ju ha extremt långt SOT om jag endast surfar på webben, om jag däremot spelar så blir ju SOT väldigt mycket kortare.

    Pratar vi dessa skillnader som vi har här i tråden vid normal användning så är det ju sämre...
    Mina höga SOT har jag fått en normal arbetsdags där jag använt Chrome, Facebook, Instagram, Snapchat och Spotify. Inget spel har spelats dessa dagar förutom några minuter Slither möjligtvis.
     
    jnsson gillar detta.
  3. Lugnofin

    Lugnofin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2013
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Jo. Den ene SOT:en inte är den andra lik. Frågan är kanske om det man gör med skärmen på drar mer med N än MM...
     
  4. jocke_lulle

    jocke_lulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Väntar också på senaste uppdateringen. Nån som fått den och märkt nån skillnad i batteritid och flyt?
     
  5. ninjabear

    ninjabear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Sideloadade den (NBD90X) direkt när den kom, har inte märkt minsta lilla förbättring av varken batteritid eller flyt. Har snarare alldeles för många appkrascher på sistone. Har för tillfället 75% batteri kvar med 18 minuter SOT. Inte spelat, kollat videor eller något annat krävande. Streamade musik i en halvtimme vilket ska ha dragit 6% batteri.

    Det är uppenbarligen något som inte står rätt till, med Marshmallow hade jag haft 75% kvar med 1,5h SOT.
     
    Lugnofin gillar detta.
  6. Lugnofin

    Lugnofin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2013
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Fick nyss ota:n med NBD90X.
    Ja, ja. Vet att den förmodligen inte förbättrar batteritiden, men man kan ju hoppas :)...
     
  7. Donadoni

    Donadoni Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Nej, tyvärr inte..
    Samma sak med x
     
  8. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag hade inga batteriproblem med "X" den korta stund jag hade en 6P. Hade bra batteritid. Dock en del appkrascher som jag reagerade på.
     
  9. Piloten

    Piloten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2016
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5
    Tjena alla!

    Jag undrar lite vad som är normalt att få för screen on time och hur länge ert batteri håller.. jag använder nexus för första gången efter att ha haft Apple sen iphone 4. Men jag älskar verkligen min nexus 6p. Fast är inte imponerad av batteri tiden. Vad tkr ni? Ngt fel med min n6p? Jag borde väl få bra mkt bättre resultat för en 3500 mah batteri

    Vet ej hur jag skriver upp mina batteri tider men .. från 100-3 procent. Har haft mobilen igång 16 timmar sen laddning. Doze verkar funka perfekt. Sov i 8 timmar och bara 3-4 procent hade blivit tagen.. men de är när jag använder mobilen den sväljer som fan!

    Har inget wifi/plats tjänster på elelr bluetooth. Screen bridness är nere på 20-30% hela tiden och auto brightness är av!

    Screen on time (19%) 3t 41min
    Android system (18%)
    OS android (14%)
    Facebook (9%)
    Messenger (8%)
    Instagram (5%)
    Vill läge (3%)
     
  10. Coistrel

    Coistrel Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2013
    Inlägg:
    991
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 4a
    Telefon 3:
    Oneplus 5T
    Övrigt:
    Chromecast with Google TV
    Toshiba Chromebook 2
    @Piloten@Piloten Du verkar ha problemet som många av oss i och med Android 7.0 fick! Förut var min skärmtid lätt över fyra timmar och ibland även över fem. I dagsläget får jag knappt tre timmar ens. Varför? För att "Android system" och "OS Android" tar en väldigt stor procentandel av mitt batteri (tillsammans mer i "beräknad strömförbrukning" än vad skärmtiden tar). Tråkigt som fan, särskilt då jag upplever stor skillnad från 6.0, men efter återställning och rensning av cache verkar det inte finnas annat att göra än att vänta på att Google förhoppningsvis fixar det.
     
    Donadoni gillar detta.
  11. Piloten

    Piloten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2016
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5
    Tror du Google kommer bry sig om sina nexus kunder? Sedan dem kanske vill pusha att folk ska börja köpa deras nya pixel mobil?
     
  12. KiXeR

    KiXeR Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    60
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Varför skulle de inte göra det? Android 7.1 developer preview är ute för Nexus 5X, 6P och Pixel C, att de storsatsar nu på eget märke är väl inte så konstigt men att de skulle glömma bort oss tror jag inte alls på.

     
    jnsson gillar detta.
  13. Piloten

    Piloten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2016
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5
    Någon som har fått bättre battery med 7.1?
     
  14. Lulhasafotn

    Lulhasafotn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    320
    Mottagna gillanden:
    89

    MINA ENHETER

    Jag upplever bättre batteritid och telefonen blir inte lika varm längre vid "enklare" sysslor. Som det ser ut idag kommer jag nog att landa på 5h SOT, full stock och ej root.
     
    Lugnofin gillar detta.
  15. Piloten

    Piloten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2016
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5
    Samma kör jag.. men får max ut en 4h SOT ligger normalt på en 3,5-3,45. :/ Köpte mobilen för två veckor sen. Vet ej om jag borde lämna tillbaka den elelr vad som är fel
     
  16. Lulhasafotn

    Lulhasafotn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    320
    Mottagna gillanden:
    89

    MINA ENHETER

    Batteritiden beror på många olika faktorer, vilka appar du använder, mottagningen där du befinner dig, om du använder telefonen långa stunder eller om du tänder den var annan minut osv. Du har en rätt ny telefon samt en nyligen inläst betaversion (7.1.1) av android och jag tycker att du ska ge det lite tid innan du bestämmer dig för att lämna igen den.
     
  17. patrickl

    patrickl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Har inte siffrorna klart för mig, men känns definitivt bättre på 7.1! Har ju varit katastrof på sistone men nu jag det tänts ett hopp iaf. [emoji106]
     
  18. Rackabajsarn

    Rackabajsarn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har haft riktigt kass batteritid ända sedan jag köpte min. Har legat på runt 2-2,5h SOT normalt, en riktigt bra dag kan jag nå 3h. Har testat återställa till fabriksinställningar flera gånger, men utan förbättring. Nu har telefonen dessutom börjat stänga av sig då batteriet nått ungefär 7-15%, lite olika från dag till dag. Jag skall nog lämna in den på service, för det känns verkligen som att det är något fel på batteriet.

    Är det någon som har lämnat in sin telefon, fått batteriet utbytt och sett någon förbättring?
    [​IMG]
     
  19. Lugnofin

    Lugnofin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2013
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    124

    MINA ENHETER

    Efter första fulladdningen på 7.1.1 (dp) så ser det hoppfullt ut. 1 timme SoT och 80 procent. 20 min surf på wifi o 40 min Netflix på 4G.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Last edited: 24 okt 2016
  20. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Så här ser min första 100% laddning ut med 7.1.1. Kanske värt att ha i åtanke att telefonen är nyköpt, hoppas på lite bättre batteritid efter ett par laddningar. Annars åker den tillbaka till Netonet.

    Å andra sidan är jakten på batterydrain lite av charmen med Android :-)

    [​IMG]
    [​IMG]