Köra launcher bättre batteri tid?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Piloten, 22 okt 2016.

  1. Piloten

    Piloten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2016
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    5
    Hej!

    Jag undrade om man får bättre batteri tid om man installerar tex. Nova launcher? Sedan OS och android system tar upp största delarna av mitt batteri. Kunde de då hjälpa att köra på en launcher. Elelr har jag helt fel?
     
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Tror inte launchern spelar så stor roll på batteritiden. Inget jag märkt av allafall.
     
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Skulle våga påstå att oavsett val av Launcher så påverkar det inte batteritiden nämnvärt. Så tillvida man inte kör en "kontextuell" Launcher som går på GPS etc.

    Det är något annat som drar ditt batteri. Förmodligen någon Google-tjänst såsom platstjänst eller liknande.
     
  4. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    De flesta har bättrat på sig om du tänker batteriförbrukning jämfört med till exempel olika tillverkares stock launchers.
    Förr drog HTC Sense en hel del batteri med deras flip klocka som har väder efter stad.
    Men jag upplever att även appar som använder gps har blivit mer försiktiga med batteriet sedan Android lollipop.

    Jag använder Nova på mina telefoner och har ingen märkbar förbrukning i statistiken. Men jag använder heller inte några interaktiva widgets förutom en agenta till Google kalendern.

    Jag har även en nyare Xperia med stock rom Marshmallow som är väldigt lugn i fråga med batteriförbrukning. Så det handlar om att mäta och prova saker och ting efter hur du upplever din beter sig.
    Men i största allmänhet spelar det inte lika stor roll längre att byta luncher.