Fråga: Finns inte original USB-kabel? Vilken istället?

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av Krycke, 25 okt 2016.

  1. Krycke

    Krycke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2016
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Söker hjälp för är väldigt förtjust i den och allt skall fungera.

    Har en laddare Sony Quick Charger UCH10, men har doch lyckats göra mig av med USB-kabeln. Kollar på Användarhandbok och där står:
    "När du laddar en enhet med Quick Charger UCH10 ska du alltid använda den UCB11-kabel
    som medföljde laddaren vid köpet".

    Jaha! Jag har dock inte lyckats hittat en UCB11-kabel, eller kan man få tag på en sådan? Annars så får det väl bli en annan USB-kabel, USB A – USB-mikro-B. Finns "ett par, tre stycken" att välja på. Ett förslag på vilken jag skall jag välja? Vad skall jag tänka på? Funderar även på att köpa ny Sony Quick Charger UCH10 för då vet man att det blir bra.
     
  2. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Kabel borde inte spela någon roll. Du får fortfarande snabbladdning om du använder UCH10. I alla tillverkares användarhandböcker så vill man att kunden använder original-produkter för att inte skada enheten och bli av med garantin. I det här fallet skulle jag säga att det inte spelar någon större roll.

    @Emir-SonyXperiaSupport@Emir-SonyXperiaSupport
    Kan du ge ett officiellt svar?
     
  3. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Hej,

    Vi har inga UCB11-kablar här, men jag har flera original Sony EC803-kablar som jag kan skicka dig. Användarhandboken hänvisar till originalkabeln som medföljer produkten, men din enhet tar inte skada på något sätt av våra andra original USB-kablar. PMa mig din adress så ordnar jag det. :)
     
  4. Krycke

    Krycke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2016
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack så mycket! Trodde inte var någon större skillnad, men att det fanns något man skulle tänka på. Det jag skall tänka på är att köpa sådan som sälj av känt företag, kanske Sony.

    Har en till fråga till om Quick Charger UCH10. Pratade med en bekant idag angående mitt problem som har samma mobil som jag. Nu sa han att han också vill ha en Quick Charger UCH10.

    Vissa har (QC2).
    Sony Quick Charger UCH10 (QC2)
    Är det något speciellt eller bara något dom skriver?
     
  5. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    @Krycke@Krycke om jag förstår dig rätt så undrar du över just (QC2)? Det står för Quick Charge 2.0 och är en snabbladningsteknologi från Qualcomm. Xperia Z5 Compact har stöd för tekniken, men använder sig endast av den om även laddaren har stöd för det (därmed "Quick Charge 2.0"). Vår UCH10-laddare har stöd för teknologin och det visas med logotypen för Quick Charge:
    [​IMG]

    Om jag missförstod din fråga så är det bara att skriva det så ska jag försöka förtydliga och hjälpa dig bäst jag kan. :)