Fråga: Bootlopp, kan man få tag i bilder?

Diskussion i 'G4 - Allmänt' startad av Mollox97, 24 okt 2016.

  1. Mollox97

    Mollox97 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2016
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G4
    Hej igår fick min mobil en bootlopp och dum som man är så har man inte sparat sina bilder sen tidigare. Finns det något sätt att få tag i bilderna som är i mobilen ?
     
  2. 4ndroid

    4ndroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Hej!
    Detta hände mig men jag klarade att få ut bilderna!
    Se mitt inlägg.
    https://swedroid.se/forum/threads/min-lg-g4-bara-dog.129111/page-14#post-1937583

    Jag sökte runt efter massa "android recovery" program, men utan framgång. Inget av de fungerade när telefonen var fast i bootloop.

    Men jag märkte av att vid vart 10-20 försök så startade telefonen och jag kom in på hemskärmen (lås upp telefonen om du har något kodlås). Jag märkte att när jag började röra runt där men fingrarna så frös telefonen efter 20 sekunder, och så fick jag starta om den.

    Nästa gång som jag fick igång telefonen (efter många försök) och kom in på hemskärmen (lås upp telefonen) så lät jag bli att röra skärmen med fingrarna. Istället tog jag usb kabeln och koppla in telefonen till datorn. Tryck "OK" om du måste på telefonen.

    Jag kom in på disken via PCn och därefter klarade jag att dra ut alla bilder och flera GB med tunga dokument. Det är OK om skärmen släcks ner som vanligt.

    När jag var färdig så rörde jag telefonen igen och där frös den. Tyvärr så glömde jag en grej men jag brydde mig inte om att försöka starta upp telefonen igen så den grejen gick jag miste av.

    Jag vet inte om någon annan har klarat detta också, men hör av dig om hur det gick!

    mvh
     
    Svampen gillar detta.
  3. Mollox97

    Mollox97 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2016
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G4
    okej, men det ända är att när jag väl får igång så står det att den måste typ uppdatera 60-70 grejer på telefonen och på grund av det så hinner inte jag komma in i mobilen innan loppen börjar igen ibland hinner den bara uppdatera 3 och någon gång gick det till ca 20
     
  4. 4ndroid

    4ndroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Oh fan ja då vet jag tyvärr inte mer. Det enda jag kan rekomendera dig är att du skickar in den på verkstad, så kanske de kan extrahera ut informationen. Jag hade det alternativet när min telefon skulle in, men det kostade extra och det var heller inte garanterat att de skulle få ut något. Men jag fick ju ut mitt själv så jag gjorde inte detta.

    För övrigt så skrotades min telefon och jag fick en LG G5.

    Vanligtvis så har jag Google Photos backup igång, men jag hade precis varit på resa med läget avstängt pga. roamingkostnader och begränsad tillgång på wifi, så jag fick alldrig de sista bilderna uppladdade. Jag hade tur som fick ut resten själv.
     
  5. Mollox97

    Mollox97 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2016
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G4
    okej men till vilka lämnade du in mobilen till för att få den alternativet ? och tror du de kan få tag i det om man har kod på mobilen ?
     
  6. 4ndroid

    4ndroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Du lämnar såklart in den till den du köpte den av! :)
    I mitt tillfälle så har jag en jobbtelefon, i Norge, kontaktade Telia och så blev telefonen skickad till Mobylife Norge.

    Jag kommer ihåg att det fanns ett alternativ till att försöka rädda det som finns på telefonen till en kostnad, men det är inte garanterat att det går igenom, men du betalar ändå för försöket.

    Och om du har ett lås på telefonen uppger du det till företaget, har du ett pattern lock så får du försöka beskriva det.

    Sen så är det inte garanterat att du får en ny telefon / får pengarna tillbaka, kanske de reparerar den och skickar tillbaka. Kanske de hittar på något och säger att du ska betala hela reparationen, men det är en större chans att du får servicen gratis om det nu bara är en bootloop. Har du andra skador på telefonen så är det lite osäkert.

    Här är en tråd med alla som har råkat ut för problemet.
    https://swedroid.se/forum/threads/min-lg-g4-bara-dog.129111/

    Vad folk fick för ersättning
    https://swedroid.se/forum/threads/n...vad-fick-ni-foer-loesning-ersaettning.136604/

    Här ser du många med G4 som har fått telefonen reparerad hos Mobylife.
    https://swedroid.se/forum/search/3616736/?q=mobylife&o=relevance&c[node]=334+335+336
     
    Svampen gillar detta.
  7. Mollox97

    Mollox97 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2016
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G4
    okej tack :)
     
  8. Relativity

    Relativity Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det finns en del exempel att man kan värma eller kyla telefonen så funkar den nog länge för att få ut bilderna.
    Dock lite läskigt att prova.
    Lägg bilderna på ett minneskort nästa gång. Eller onlinebackup av bilderna.