Tips: Tillbehörtråden Galaxy S7 Edge

Diskussion i 'Galaxy S7 Edge - Allmänt' startad av Norsehawk, 25 feb 2016.

  1. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Ja du, det blir inte lätt att rekommendera ett bra skärmskydd. Har testat ganska många nu, både glas och plast. Glas går bort direkt, har inte hittat något som fungerat någon längre tid och jag har följt dom flesta trådar här och på xda. Ingen har varit nöjd med glasskydd. Plastskydd har jag också testat men edge kanten har ställt till det för mig där. Nu har jag beställt flera såna och även ett zagg HD dry som vissa säger är bra. Har dock inte fått det än.
     
    dek gillar detta.
  2. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Nu har jag testat ytterligare ett skärmskydd, zagg HD dry. Kan konstatera att nu börjar jag ha lite för mycket otur med detta. Det första jag köpte satt fast i skyddplasten som man använder som mall. När jag efter mycket om o men fick bort det så passade inte skiten, skyddet var för långt![emoji848]. Skyddet satt perfekt i nederkant men täckte då 75% av högtalaren samt stack upp över kanten i toppen på telefonen. Reklamera de det i butiken jag köpte det o fick ett nytt. Tänkte att nu blir det bra [emoji3].

    När jag packar upp det nya ramlar en grön plastbit ur kartongen o jag tänkte att den där känner jag igen, det är den skyddsnätet man ska ta bort först, den som sitter runt hem knappen så att säga. Det visar sig då att själva skyddet sitter fast i kartongen det kommer i [emoji15][emoji15]. Får bort det och monterar det allafall då jag just nu inte har något annat men det ser inget vidare ut.......så jävla irriterande. Har mailat zagg och bifogat bilder på det, får se vad dom säger om det. Orkar inte åka o byta ett till, det är 10 mil tur o retur för att göra det [emoji37][emoji37]

    [​IMG]
     
  3. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Ge upp skiten, slit telefonen med hälsan.
    Du kommer få telefonen sålt ändå den dagen du byter.
    Jag säger det att folk som sätter skärmskydd på telefonen är som jänkarna på tv som behåller skyddet på soffan.
     
    Effect och Fredriks gillar detta.
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Mailade zagg customer care ang problemen med deras skärmskydd. Dom återkoppla inom 24 Tim och har skickat ett nytt utan kostnad. Bra skött av zagg!

    Även om jag haft en del strul med zagg så är det just nu det bästa jag testat, bra passform och inte så gummiaktigt som jag hade förväntat mig. Visst är det en gummikänsla men inte så att tummen studsar fram över skärmen.
     
  5. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Har även jag köpt ett Zagg HD Dry. Tycker det fungerar bra. Dock så lyckades jag med konsten att få lite luftbubblor, men men shit happens... ska eventuellt köpa ett nytt och göra om det inom en snar framtid.. :D
     
  6. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Var idag o reklamerade mina zagg skydd på netonnet och fick 2 nya (som var felfria). Fick dit det första helt perfekt, syns knappt att det sitter där ens. Tråkigt nog är det en fingeravtrycksmagnet [emoji19] men det sitter bra o känns bra. Har ett i reserv nu och ett till på gång från Zagg som kompensation för problemen. Hoppas det inte är känsligt för repor så jag slipper byta ut det på ett tag nu [emoji16]. Nu har jag gett upp vad det gäller glasskydd på denna mobil. Får ta upp jakten på nästa mobil i stället [emoji16]
     
  7. Tobias_W

    Tobias_W Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag kan rekommendera screenknight. Lite pyssel att montera, men sedan sitter det som ett smäck! Och billigt. Ca 50 spänn för fram och baksida via ebay från England.

    Edit: kostar typ 60 spänn :-)
     
    Last edited: 17 okt 2016
  8. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    gud vad jag hoppas på att detta med kurvat glas inte blir en standard även om det lutar åt det :/...
    hade tänkt dumpa min s7 för en honor 8 ist men glaset är ju samma lika där det är ju fan oxå
     
  9. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Har du någon länk?
     
  10. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    mitt zagg HD dry som jag har några veckor började släppa i hörnet för ett tag sedan och det blev bara värre. Detta var mitt nadra zagg-skydd. det första satt fast i plasten och gick inte å få av.

    Har nu beställd ett nytt IGEN på garantin. hoppas det kommer snart. Men tills det kommer så tänkte jag sätta på ett billigt skydd jag köpte för några kronor på ebay. Monterade ett på min brors telefon igår och det hade väldigt bra passform för att vara en kinesisk "kopia" för typ 5 spänn.

    Skulle som sagt dra på det idag och upptäcker att det vägrar sitta fast, och efter lite kliande i huvudet så upptäcker jag att klistret sitter på FEL sida av skyddet. Alltså på framsidan. haha jaja sånt händer när man köper billigt skit. Får helt enkelt vänta på att mitt zagg kommer med posten.
     
  11. Tobias_W

    Tobias_W Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

  12. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Verkar som att Zagg har lite kvalitets problem. Dom jag har köpt på netonnet har legat löst i kartongen och då har den nedre gröna skyddsplasten lossnat och skärmskyddet har fastnat i kartongen. När jag bytte ut dom 2 senaste så fick butiken öppna kartongerna o kolla innan jag accepterade dom och det första han öppnade låg den gröna filmen lös i. När man kolla recensioner på nätet ser skärmskyddet ut att ligga i ett plastfodral men inget av mina har gjort det. Har också köpt ebay skydd i plast men det har varit hårdare plast och då har dom haft problem med edge kanten och lossnat inom något dygn . Nu har jag allafall några zagg på lager så jag borde klara mig en stund [emoji1]
     
  13. Tobias_W

    Tobias_W Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Screennight påminner lite om Copter i känslan, antar att det är något liknande material. Däremot så är nog appliceringen optimal för en vattentät telefon med tanke på att man ska kladda med vatten uppblandat med en droppe diskmedel. Kanterna på mitt skärmskydd sitter stenhårt, men då har jag inget skal till min telefon ännu. Ett Baseus Air är dock beställt och borde ramla in om någon vecka.
     
  14. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Har beställt ett copter skärmskydd.. Mitt zagg HD började släppa på kanterna när jag drog på ett skal. Copter skyddet tänkte jag skära bort 2 mm på varje sida innan jag sätter på det. Beställde även ett spigen though armor.. [emoji5]️
     
  15. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Nä, försökte få det bra med ett copter skydd men det sket sig det med. Slet bort skiten och känner att jag kastat nästan 400 spänn i sjön med två olika skärmskydd som inte fungerat. Nu kör jag utan... får väl byta skärm om den blir för repig.

    Men vilken känslan. Så mycket skönare utan skydd.. [emoji23]
     
    Last edited: 27 okt 2016
    moparlinke gillar detta.
  16. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    O du behöver inte fundera på vilka skal som fungerar eller ej [emoji3]. Eller störa dig på att kanterna på skyddet lossnar.
     
    dek gillar detta.
  17. ZDLR

    ZDLR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2012
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hallå partylovers!

    Jag tänkte ha min S7 Edge i fickan i vinter när jag åker skidor utförs. Problemet var att jag hade en LG G4 i bröstfickan förra året och den strök med till slut, antagligen för att jag lyckades svettas så pass att det gick igenom fickan och saltet åt upp telefonen. Sjukt nog hände det på sista dagen av säsongen med. Anyhooo, den var ju inte vattentät medan S7:an är det och eftersom jag måste lyssna på musik medan jag åker är bröstfickan enda alternativet kommande säsong också och jag vägrar anpassa mig :)

    Därför undrar jag här om någon har en bra idé på hur jag löser mitt dilemma. Min tanke var att jag köper ett case av modell värre, typ som det här:
    https://www.amazon.com/dp/B01BLIBRGA/?tag=swedroid-20

    Det motverkar ju både eventuella smällar samt att ev vätska kan ta sig in i telefonen, vilket den också är bygd för sedan innan (man ska dock aldrig underskatta salt. Och svett. Saltsvett).

    Såååå, vad tror ni? Ska jag försöka hitta nån påse-liknande grej ist? Fast typ göra hål för 3.5 mm-uttaget. Satfläsk vilket i-landsproblem va.
     
  18. Tobias_W

    Tobias_W Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER


    Har för mig att baseus air har proppar för kontakter som inte används om du vill ha ett slimmat case.
     
  19. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Har precis smällt på ett zagg hd dry... Faktiskt förvånad över hur enkelt det var att montera samt hur bra det sitter?

    Läst att det ska våra jobbigt att montera och att det ska lossna på sidorna efter ett tag, men jag håller tummarna!
     
    Stemag64 gillar detta.
  20. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 211
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Kör också med Zagg hd dry och tycker det fungerar bra. Fick dit det perfekt och jag håller med om att det är enkelt att få dit.

    Någon som testat liquid armor? Flera på xda som säger att det fungerar riktigt bra.
     
    Stemag64 och Cobraz gillar detta.