Hindra telefonen från att stänga ner appar i bakgrunden

Diskussion i 'Allmänt' startad av isakk1, 26 okt 2016.

  1. isakk1

    isakk1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har problemet att telefonen hela tiden stänger ner appar i bakgrunden, kan max har tre appar i gång utan att den stänger ner en app. Sen ifall man inte använder appen på typ 10 min stängs den också ner. Finns det något sätt att hindra detta?

    Många nya telefoner har typ 4000mah batteri och 4gb ram men ändock stängs apparna av väldigt snabbt, känns inte alls som att man utnyttjar kraften man har i telefonen. Jag personligen laddar gärna varje dag istället för varannan ifall det betyder att apparna är igång längre..
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    831
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Batteri och laddning har inget med hur länge apparna ligger kvar.
    Vad är det för appar du startar? De kanske drar väldigt mycket minne och operativsystemet anser att den behöver sparka ut några appar för att frigöra minne.
    Vad har du för telefon och hur mycket RAM-minne har den?

    Har du testat att bara starta appar som kräver lite minne eller i alla fall borde kräva lite minne och sett om du upplever samma sak.

    Har du gjort några ändringar i Developer options? Exempelvis "Background process limit".
     
  3. bvb

    bvb Solbränd Android Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Hur mycket RAM har du samt vilken telefonmodell?

    Beroende på Androidversion och telefonmodell så kan ju vissa tillverkare låta användare optimera batteriet och döda appar mer frekvent.

    Använder du någon app så som t.ex. Greenify eller Naptime, som dödar appar och inte låter dem starta igen, för att spara batteri?
     
  4. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    För mig så verkar det vara Nougat som är boven i dramat. Då HUAWEI nexus 6P fick förkortad batteritid efter uppdateringen till Nougat.
     
  5. isakk1

    isakk1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Det jag menade var att telefontillverkarna gör så att apparna stängs fort för att batteriet ska hålla längre, dock finns det inte lika stort behov av detta längre då många nya telefoner har stort batteri.

    Sitter just nu på en gammal LG G2 och den har bara 2gb ram men har använt många och tycker problemet finns på de allra flesta. Apparna stängs fort ner, ofta bara några minuter ifall man inte använder dem. Det är inte ram-minnet som är felet för jag kan starta exempelvis 8st olika appar och byta emellan utan några problem.

    Nej, använder ingen app som dödar appar eller några slags energispar funktioner.

    Det jag söker efter är något som gör att telefonen håller apparna i minnet längre eller allra helst att man själv kan ställa in exakt vilka appar man vill ska behållas längre.