Den stora Huawei Mate 9 / Pro Tråden

Diskussion i 'Mate 9-serien' startad av Oceanic, 29 jun 2016.

  1. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Så alla China Unicom-versioner de släppt i Kina med bara LTE band 1 och 3 går att flasha om med band 7 och 20 mjukvarumässigt? Är inte så troligt?
     
  2. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Det låter saftigt, men en telefon med 256 GB minne är nog inte billig direkt...
     
    bernard gillar detta.
  3. hausmanis

    hausmanis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Bundle med mate9 huawei watch2 och vr bundle klipper jag till på!
     
    Oceanic gillar detta.
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Om jultomten är snäll!
     
    bernard gillar detta.
  5. lanexat

    lanexat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Nu hoppas vi bara att pro modellen kommer till Sverige! Det behövs lite medgång efter note 7. [emoji23]
     
    bernard och ravenshield gillar detta.
  6. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    Om den bada släpps i Kina blir jag inte förvånad.. Dock så är det enkelt att beställa från Kina i denna globaliserade värld.
     
  7. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
  8. hausmanis

    hausmanis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Liten besvikelse om det är samma kamera som i P9 ?
     
  9. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Står väl inget om det ? Återstår att se om den vanliga modellen kör med zoom koncpetet eller ej...
    4x zoom låter inte dumt såvida båda har samma kvalite och OIS. så var inte fallet med iphone 7 pro...
     
  10. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Har P9 20mpixel å 4 x zoom också?
     
  11. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej - P9 har dubbla 12MP-kameror och ingen optisk zoom. En av sensorerna i P9 är dessutom optimerad för svartvitt. Hur det blir i Mate 9 återstår att se, men jag tror de använder dubbla färgsensorer den här gången.

    P9 har inte heller optisk zoom. Det är extremt ovanligt med optisk zoom i telefoner sedan Samsungs Galaxy Camera-serie.
     
    ravenshield gillar detta.
  12. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    i pocketnow youtube kanal kan man se skillnaden när han lägger till och tar bort dual camera funktionen och skillnaden är ganska minimal jag vill säga att den skillnaden man ser kan man göra med hjälp av mjukvara, både samsung och google pixel har bevisat detta. Skillnaden känns fär minimal för att det ska vara värt det. 4X zoom kan nog vara nice, som sagt dual OIS jag tycker iphones lösning är åt helvete, zoom linsen är skagig som fan och inte alls samma bildkvalite om huawei kan få samma optiska kvalite på båda så vore den nice.

    Priset är fortfarande lite oroande dock.. Men som jag ser det om apple kan sätta ett sådant pris så kan no ghuawei också göra det, iallafall just nu när dom har snabbaste cpun och gpun fram till mars 2017. Men tror inte kineserna uppskattar sånna priser.. då blir det nog så att dom väljer oppo och andra tillverkare ännu mera och dom ökar ännu mera.. senaste året har oppop och vivo och andra kinesiska tillverkare gått ifrån huawei, och det måste ju vara relaterat till att både mate 8 och p9 var betydligt dyrare än sinna föregångare.

    Huawei är ett starkt varumärke i mångas ögon men dom allra flesta känner faktiskt inte till huawei, och dom har verkligen ingen aning om att det är världens 3e största telefon tillverkare, jag säger det till alla jag snackar med IRL när vi snackar om telefoner alla är lika förvånande..

    Det finns nog en liten mininoritet framförallt dom som använder huwaei telefoner idag som kan tänka sig betala den summan.. men för de personer som inte känner till huawei och hur stora dom är lär dom inte betala för något sådant "skräp"
     
  13. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Huawei releases Huawei Mate 9 teaser for November 3 event
    24 OCTOBER 2016
    Huawei is preparing to announce its latest Mate lineup, complete with a Pro model that features a curved dual-edge display. Huawei is going to hold its launch even on November 3 in China and it has released a teaser poster on its official Weibo page.

    The poster reads “ A step ahead” but that doesn’t really explain anything. Also, Huawei throws us in for a loop with that car-silhouette taking up the center of the poster. We would hope that it is some indication of CPU speed (the Mate 9 is said to feature the company’s newest Kirin 960 CPU) or, perhaps, some new kind of integration with cars.

    [​IMG]
    In any case, the Huawei Mate 9 will feature a 5.9-inch 1080p screen, USB-C port interface, and said to come in two memory configurations with the higher one up to 6GB of RAM with up to 256GB of internal storage. There’s also a dual camera setup with 4X optical zoom.

    There’s also word of a Pro model, which is said to feature a dual-edged curved display, as well as an upgraded QHD screen. @evleaks also reports the tricked out Pro model could carry a retail price tag of about $1,300!
     
    lanexat gillar detta.
  14. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    [​IMG]
     
  15. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    senaste ryktet idag går ut med att det bara kommer komma en version av mate 9, ingen version med böjd skärm... men som sagt.. den som lever får se inte många dagar kvar nu.. Fler bilder lär läcka snart..allt eftersom vi kommer närmare...bilder som kan bekfräfta de "offciella" renders som läckte nyligen.
     
    lanexat gillar detta.
  16. CEdlund

    CEdlund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Jag tror inte på någon böjd skärm. Huaweis vd har tidigare talat negativt om nyttan av böjd skärm.
     
  17. hausmanis

    hausmanis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Jag hoppas att det bara blir en version, att bara släppa den "bästa" i en liten del av världen känns så fel
     
    CEdlund gillar detta.
  18. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Böjd skärm är lite av en gimmick jag har hellre edgeless display på kanterna typ som Zte nubia z9 eller Mi Mix

    [​IMG]
     
    CEdlund gillar detta.
  19. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Huawei Mate 9 may come with 6GB RAM 256GB ROM
    Thursday, October 27, 2016 7:47:52 PM America/Los_Angeles
    The Huawei Mate 9 is expected to arrive in the not-too-distant future, with the Chinese company's November 3rd launch event almost certain to spawn the successor to the Mate 8. Recently, it's been said that a standard, 1080p version of the 5.9-inch monster could be accompanied by a dual-curved variant boasting a quad-HD resolution.

    [​IMG]
    For the most part, the rumor mill has pointed to a flat but large panel for the Huawei Mate 9. During the past week or so, talk of a curved 'Huawei Mate 9 Pro' has gathered steam, substantiated by a leak from the ever-reliant Evan Blass. The render he has shared looks legitimate enough, and is very much in alignment with the official-looking Mate 9 press image. But in sharing details of Huawei's display suppliers on Weibo, an analyst has seemingly indicated that the curved configuration won't be offered.

    Sun Changxu notes that the main Huawei Mate 9 will include a 5.88-inch Full HD (1080 x 1920) LCD display as suspected, supplied by both JDI and LG. A Samsung-supplied OLED panel of 5.5 inches in diameter is also mentioned -- likely specific to the rumored Huawei Mate S2 given that the current Mate S is a 5.5-inch affair.

    The Huawei Mate 9 will have design aspects similar to its predecessor, the Huawei Mate 8. Rumors suggest that the Mate 9 will include a dual-lens camera and a fingerprint scanner at the back of the device.

    The camera is said to be similar to the one found in the Huawei P9, which was released in the first half of 2016. The Mate 9 may come with a 5.9-inch QHD display, 6 GB of RAM and up to 256 GB of storage capacity.

    Previous leaks hint that the Mate 9 may be available in a number of hues, including Amber Gold, Amber Gray, Ceramic White, Rose Gold, Sky Gray, Moonlight Silver, Mocha Gold, Enamel Gloss Black and Champagne Gold.
     
  20. hausmanis

    hausmanis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Sålt min note4 nu och sitter med enbart företags mobilen en iphone och mår illa...
    GE MIG DENNA NU :)