Xiaomi redmi 4

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av antonholmstedt, 10 aug 2016.

  1. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Inte troligt att det händer, hårdvaran för det lär saknas. Jag hade köpt internationella Redmi 3S om jag behövde band 20 på 5".
     
    Last edited: 14 dec 2016
  2. Eder

    Eder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2013
    Inlägg:
    359
    Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    Lenovo P2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Lenovo P2
    Prime saknar tydligen IEEE 802.11ac. Kan iofs förstå att det inte satsas på billigare lurar men det finns ju en del smartphones i 3000 kronorsklassen som saknar det också. Obegripligt år 2017.
     
  3. Droid82

    Droid82 Guest

    Har den kommit? Isåfall, vad är dina intryck av den? :)
     
  4. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Min kom häromdagen.
    Då den levererades med vendor rom ville jag flasha något annat och lyckades tyvärr bricka den eftersom jag gjorde på traditionellt sätt med upplåsning, recovery och root genom fastboot istället för att ta en stund och läsa varningar på forumen.

    Efter tre dagars testande lyckades jag rädda den med en "deep flash kabel".

    En varning från mig till er:
    Lås INTE upp bootloadern i fastboot om ni fått en med "global rom" som är en fejk rom då det kan paja telefonen.

    Flasha hellre in china stable eller china dev med verktyget MiFlash och telefonen i edl-läge. Därefter ska Mi Unlock funka och när bootloadern är upplåst med det verktyget kan du flasha in twrp på traditionellt sätt i fastboot.

    Intryck:

    Jag är rätt nöjd med telefonen hittills. Skärmen är mindre än vad jag är van vid men jag tror det ska gå bra.

    Att inte ha navbar och istället ha kapacitiva knappar med back-knappen på fel sida håller jag också på att vänja mig vid. Fast jag hade föredragit lite mer döyta att vila fingrarna på.

    Kameran är sämre än vad jag är van vid men är bättre än väntat och helt ok. Särskilt med tanke på priset.

    Prestandan är god och jag märker inte av att det ska vara en sämre processor än Snapdragon 810 som jag hade sist. Brukar dock inte spela på mobiler.

    Mjukvaran jag kör är MIUI EU Rom weekly. Jag är en sån som alltid kör vanilla android så det här är lite annorlunda.
    Använder nova launcher för att få den look jag är van vid så det är främst menyerna och viss bloatware som skiljer sig.
    Hade gärna sett att man skulle slippa mi-konto och sånt.

    Batteritiden är utan tvekan den bästa jag stött på. Vilket monster.
    Jag får ut mer än dubbla batteritiden jag haft på tidigare telefoner med custom roms, kernels, profiler och tweaks med låg ljusstyrka. Här behöver jag inte tänka på sånt.

    Har inte lyckats döda det här batteriet på en dags användning, har bara lyckats komma ner till 50% och har då laddat.
    Räkna med ungefär 10-12 timmar skärmtid per laddning om man kör 100%-0%.
     
    Eddie, flipp och chraist gillar detta.
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
  6. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    bra, dom där svarta ramarna ser för jävliga ut , har samma på min ulefone power hatar det :(
     
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, fruktansvärt fult. Hoppas trenden vänder nu och vi slipper se detta under 2017. Även Leeco/Coolpads nya telefon Cool Changer 1S har normala kanter och det är också ett gott tecken (Leecos lurar har haft gigantiska kanter).
     
  8. Droid82

    Droid82 Guest

    Är det någon som vet hur man ska kunna veta om man beställer en Redmi 4 Pro med den svarta randen eller den uppdaterade versionen som kommer utan den svarta randen? o_O
     
  9. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Om du tar den gråsvarta färgren så syns den inte. Var så på min gråsvarta Redmi Note 4 iaf.
    Tror det är tveksamt om så många webbhandlare har hunnit få in de nya varianterna ännu.
     
    Droid82 gillar detta.
  10. Droid82

    Droid82 Guest

    En god poäng. Jag undrar hur mycket smalare versionen utan de svarta ränderna är, detaljer jag vet, men jag är ändå nyfiken på det.
     
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Om man tittar på bilden ovan ser kanterna ut att vara nästan identiska med skillnaden att den svarta kanten är utfylld på den till höger så det är knappast en märkbar skillnad.
     
    Droid82 gillar detta.
  12. Droid82

    Droid82 Guest

    Du har rätt, jag är riktigt nära att göra en beställning nu. Det verkar bli lite över 1500 kr för den grå-svarta modellen.
     
    flipp gillar detta.
  13. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    en vanlig redmi 4 då hur vet man där då ?
     
  14. ForceMajeure

    ForceMajeure Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2017
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Platta:
    Tegra Note 7
    Jag beställde en Redmi 4 Pro till en bekant och jag blev minst sagt överraskad, för ca 1480 sek fick man en mobil som klarade galant av allt jag ville den skulle göra utan några ryck eller väntetider. Batteritiden är helt underbar och tycker att med undantag för B20 är detta det mesta "bang for the buck". Om man inte räknar in Mi 5 som går att få tag i för 1700:- på Tradera just nu.
     
  15. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Redmi Note 3 SE 3/32 är en hundring billigare men har bättre prestanda och band 20 (och alla andra europeiska frekvenser) så det är nog ännu mer för pengarna. Sen hittar jag ingen mi 5 för 1700?
     
  16. ForceMajeure

    ForceMajeure Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2017
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Platta:
    Tegra Note 7
    http://www.tradera.com/item/260108/...15inch-fhd-android-6-0-os-3gb-32gb-4g-lte-vit

    För bara någon dag sedan låg en ut från samma säljare, för samma pris.
    http://www.tradera.com/profile/feedback/2411677/nordictrader81?role=all&rating=all&page=1
    Som du ser så sålde han den för bara 5 timmar sedan.
     
  17. Olofsson49

    Olofsson49 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Har köpt en Xiaomi Redmi 4 MIUI 8 5.0 inch 4G Smartphone Snapdragon 625 Octa Core 2.0GHz 3GB RAM 32GB ROM Fingerprint Scanner 13MP Rear Camera 4100mAh Battery Bluetooth HID WiFi Direct Metal Body
    M
    en kan inte ringa på den? Comviq 4g abonnemang. Har jag fel inställningar? Hjälp!
     
  18. ForceMajeure

    ForceMajeure Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2017
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Platta:
    Tegra Note 7
    Hmm jag provade en Redmi 4 Prime förra månaden och den funkade bra på Comviq kontant. Är det VoLTE som inte funkar?
     
  19. Olofsson49

    Olofsson49 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag kunde ringa till den när den hade kontantkort men inte fylla på det? Nu har jag bytt till sonens fasta abonnemang och får det inte att funka. Några tips på inställningar som kan funka?
     
  20. Droid82

    Droid82 Guest

    Det beror på vad man prioriterar, om man kollar på batteritiden vad gäller tex browsing så har ju Xiaomi Redmi 4 Pro mycket bättre batteritid helt enkelt(enligt tex GSMarenas batteritest) och i övrigt så har en lång rad recensioner uttryckt att den har en otroligt bra batteritid i allmänhet, markant bättre än Xiaomi Redmi Note 3 Pro. :)