Batteritid för Nexus 6P

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av chraist, 13 nov 2015.

  1. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Det är precis det jag misstänker, att jag får vara utan luren i typ 2 veckor, och det blir jobbigt utan en vettig reservlur.

    Får se hur jag löser det, detta duger inte. Slocknade vid 30% idag, ute i -5°C.
     
  2. ninjabear

    ninjabear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6
    Hmm, är väl för tidigt att dra några slutsatser men efter Januari-uppdateringen har telefonen inte dött plötslgit något mer, trots kallt klimat.. Igår gick den till och med ner hela vägen till 3% innan jag självmant kopplade in laddaren. Håller tummarna.
     
    RNB gillar detta.
  3. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Konstigt, när man belastar luren genom att ha igång Wi-Fi, 4G, GPS, Bluetooth, NFC, full ljusstyrka, ett relativt krävande spel och Spotify i bakgrunden så håller telefonen sig vid liv tills 2-3% av batteriet återstår istället för att dö vid 15-20%. Ska testa factory image på fredag, löser det inte problemet lämnar jag den till Webhallen på måndag.
     
  4. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Upplever Inga alls sånna bekymmer med min Nexus! Iof så köpte den färdig flashad med Google pixel rom! Undrar om det gör det..
     
  5. hifimarcus

    hifimarcus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2016
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    14
    Tycker också synd om alla som har problem med batteriet :/ Jag har medvetet testat använda telefonen i -8 och med ca 15% batteri kvar utan problem. Min SOT är runt 4h beroende på användning och skulle säkert kunna ha mer om jag stänger Wifi och sånt under dagen.
     
    tpalsson gillar detta.
  6. Necko89

    Necko89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har haft telefonen i 1v nu efter reparationen och jag har inte haft några problem alls. Har varit ute ett flertal gånger i -grader utan att telefonen dött. Som tidigare sagt kom telefonen tillbaka efter reparationen med 6.0.1, kanske är det det.. ska dock installera senaste uppdateringen ikväll.
     
    jocke_lulle och tpalsson gillar detta.
  7. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Då ska vi se - Har flashat factory image, Android 6.0.1 och luren är fulladdad om någon minut.
    Kommer koppla loss laddaren med en gång och hålla koll på batterinivån och använda luren tills den dör, så får vi se vid vilken batterinivå det sker.

    I värsta fall har jag nu en gammal favorit - Nexus 5 - som reserv att använda under tiden min 6P är iväg på reparation. :)
     
  8. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    6.0.1 factory image gav resultat. Telefonen höll sig igång till 2% innan jag själv satte i laddaren. Sedan laddade jag till 100% utan att röra telefonen, och Accubattery ger en Estimated Capacity på 2234 mAh. Tycks inte det väldigt lite, med tanke på att det ska vara på 3450 mAh från början? Eller ska det anses som normalt slitage?
     
  9. Galaxy S

    Galaxy S Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 026
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag prövade att dränera batteriet i recovery mode eller vad det heter, prövade först att bara dränera lite, till 6% och mobilen dog då vid 6% i vanliga läget.

    Så jag tänkte att jag prövar total dränering och sen full laddning. Är nu på 4% vilket jag inte lyckats med på många veckor..

    Känns som att buggen blir fixad av det faktiskt!

    Men jag ska väl inte ropa hej riktigt än..
     
  10. Galaxy S

    Galaxy S Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 026
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    En procent. Jag ropar nog hej!
     
    Azur gillar detta.
  11. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Jag testade samma sak med min, och drog ner luren till 3% genom att sätta igång allt som går och belasta med Spotify och ett spel samtidigt. Där dog den, varpå jag startade recovery och dränerade batteriet tills den inte gav något livstecken vid försök till uppstart.

    La den på laddning till 100% och höll tummarna, men den gav sig inte...
    Nu löste jag ju mitt problem på annat vis (Se ovan). Nu har jag laddat till 100%, rootat och lagt in Hydrogen OS 7.1.1 för att återigen se ifall jag kan få telefonen att fungera med Nougat på något vis...
     
  12. Galaxy S

    Galaxy S Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 026
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Vi får se om telefonen beter sig mer normalt idag också. Hade rekord igår på SOT sen jag fick Nougat iallafall, inget märkvärdig tid kanske, men en timme mer än "normalt". Snittet har legat på drygt 3h 30 minuter och igår fick jag 4h 40 minuter.

    Alltså ungefär 33% mer än min genomsnittliga tid, om jag inte tänker fel?

    Kan ju ha varit en engångsföreteelse, men hoppet är det sista som överger en..
     
  13. Galaxy S

    Galaxy S Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 026
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Nähepp.

    Idag dog den vid 10%.

    Det är fan skandal att man inte löst detta och skickat ut en OTA!
     
    ingfre gillar detta.
  14. Arne Anka

    Arne Anka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Måste erkänna att jag kan inte mycket om batterier. På första generationens mobiler på 90-talet mådde batteriet bäst om man regelbundet drog ur det och sedan laddade. Numer skall man ju tydligen helst inte dra ur det.
    Har dessutom i höstas installerat appen accubattery som varnar när man laddat 80% för tydligen skall man helst inte ladda fullt så ofta??
    En personlig iakttagelse är att jag oftast använder snabbladdning men de ggr jag snigelladdat verkar jag få mer SOT. Bara nånting jag noterat och kanske inte stämmer alls, nån annan som sett det ?
     
  15. hifimarcus

    hifimarcus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2016
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    14
    En update för er som kanske är intresserade, min telefon är kanske 3mån gammal nu. Har jobbat hemifrån idag och haft väldigt lugnt på jobbet, har i princip använt telefonen konstant sedan jag tog den från laddaren.
    Har surfat, spelat, lyssnat på musik och kollat videos på Youtube samt även varit ute på promenad i -10 där jag hade den i fickan på ett par mjukisbyxor utan stängning på fickan. Resultatet på SOT blev 4h50min. Och såklart är SOT intressant, men då ska man tänka på att totala tiden jag haft telefonen innan jag behövde ladda den igen är ca 8h.
     
  16. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Frågan är om jag som sitter på 6.0.1 och har noll problem med batteriet ska våga mig på med att flasha factory images för nought? Det tycks ju inte som någon ota fix kommer så vänta på google innan man försöker är nog menlöst. Å andra sidan så kanske jag inte kommer få problem. Undra hur vanligt det här problemet är egentligen?

    Vad tycker ni? Ska jag köra på eller lugna mig och vänta på något som kanske aldrig släpps?
     
  17. fransl

    fransl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Ja, det verkar ju inte som om så mycket händer från Google här. Med tanke på hur många här sopm har problemet, kan man ju anta att problemet, globalt, är ganska stort? Det borde ju få Google att jobba lite på att lösa det.

    Känslan är nu att Google, många gånger, släpper updateringar för tidigt eller helt enkelt inte tillräckligt testade. Eller ibland sådana som gör enheten nära nog oanvändbar (tänker mest på first gen Nexus 7).
     
  18. Azur

    Azur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    387
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Nå, hur har den betett sig? Vad gjorde de vid reparationen?
     
  19. knussin

    knussin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    98

    MINA ENHETER

    Första gången min dog på 15 procent. Satt å kolla på FB. Varna att jag hade 15 procent. Efter kanske 5 sekunder dog telefonen. Satt i en powerbank. Hade 3 procent när den startade. Slött om den tänker bete sig såhär nu då :( övervägande att köpa iPhone som nästa blir bara större , har sagt förut att aldrig köpa en iPhone igen , men nja nu just sku jag inte tveka
     
  20. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Det är så det börjar, under 40% blir den sjukt känslig mot hög belastning som te.x kamera....

    Min är hos Netonnet nu på batteribyte.
     
    bernard gillar detta.