[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. miledd

    miledd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2015
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    32
    Har väl pratats om app sedan vimla startade? Personligen inget jag saknar, mitt vimla räcker gott för mig och mina behov. Förstår dock att folk vill ha en app
     
  2. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 032
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Som tidigare sagt: Det här med Vimla och tidsangivelser får man ta med två nävar salt, minst...
    Det är mycket som är utlovat men som vi inte sett röken av ännu. T.ex. var extra-SIM för data utlovat till "efter sommaren", dock sa de inte vilket år det handlade om...

    Så det är ingen idé att hålla andan och ivrigt vänta på något som Vimla har utlovat. Snarare får man ta det som en glad överraskning om/när något blir färdigt. ;)
     
    Asawi gillar detta.
  3. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Tyvärr verkar inloggningen ha blivit olidligt seg igen. Snart kommer säkert en lösning på problemet, sedan återkommer problemet inom några månader. Man börjar känna igen mönstret.
     
  4. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Brukar inte använda ordet, men jag tycker det är patetiskt att de inte ens bemödar sig att svara i tråden gällande den problematiken trots flera "pingar" & påminnelse "pingar".

    Edit: Blev väldigt imponerad i början som kund (December 2015) med hur snabba de var på att svara och lyssna på användare. Sen har det bara gått utför. Uteblivna svar/aktivitet trots att de svarar i övriga trådar som man sett. Sen införandet av klarna var en nitlott om man kikar forumet.
     
  5. cavveman

    cavveman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2013
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    236
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    OnePlus 7t Pro

    Minns du det där med utlandspriser som skulle varit klart till semestertiderna en viss sommar. De blev färdiga med det långt in på hösten istället :P
    Kommer nog gå över till Fello snart faktiskt.
     
  6. inact_0025

    inact_0025 Guest

    Vimla har nog blivit lite för stora för sin egen organisation. De lovar och vill mycket, men så får de för mycket att göra.

    Fello är mycket bra nu. Men det kan ju också ändras om de blir för stora. De har ett mycket smalt sortiment med enkel uppbyggnad. Det bidrar säkert till mindre trassel.
     
  7. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 962
    Mottagna gillanden:
    7 959
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag tror att Vimlas idé där man vill "medlemmarna" ska kunna vara med och påverka är för svår att få att fungera i verkligheten.

    Tanken är god, men när man ska utlova massa saker och inte har rätt resurser blir det svårt.

    En del av vad som händer får man nog lägga på Telenor också, som inte helt verkar hjälpa till. Känns som att Comivq, Halebop och Hallon har det "enklare"
     
    jnsson och tooobe gillar detta.
  8. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Det som är allra viktigast (samtal, surf och meddelanden) funkar i alla fall klanderfritt, så något byte är absolut inte aktuellt för min del. Men visst är det lite tråkigt med de saker som strular eller inte kommer som utlovat.
    Jag tror också att Vimla har blivit lite för stora för att hinna med allt de vill.
    Även om jag till exempel verkligen önskar någon form av tvillingkort så är det ändå egentligen bara en sak jag finner riktigt bekymmersam: Klarna. Förutom att det verkar innebära bekymmer för onödigt många (även om det nog fungerar för de allra flesta) tror jag att det allmänna missnöjet med Klarna sliter på Vimla - folket. Om man får lägga mycket av sin tid att hantera missnöjet tar det, förutom tid, också energi så det blir svårt att orka jobba med de där sakerna man vill utveckla.
     
  9. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 547
    Mottagna gillanden:
    1 181
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Håller med att Klarnas lösning fungerar väldigt dålig för Vimla, men det är ju sagt sedan tidigare att Vimla skall undersöka alternativ. Generellt sätt så fungerar ju kortbetalning 100% så länge man håller sig till normala Mastercard/Visa med internetköp tillåtna.

    Problemet är att stänger man kortet för internetköp så kan detta ställa till problem längre fram och sedan har vi problemkorten Maesto/Visa Electron samt e-kort som ofta ställer till problem förr eller senare. Jag förstår att Vimla så klart vill tillåta så många kortvarianter som möjligt, men flera varianter fungerar ju onekligen dåligt i samband med Klarna.

    När det kommer till tvillingkort så är det funktion som behöver stödas i nätet. Och på gott och ont så har Vimla till stor del valt att bygga så mycket infrastruktur själva istället för att bara vara en "profil" i Telenors nät. Detta gör att saker verkar ta onekligen väldigt lång tid då Telenor säkerligen prioriterar sin "egen" utveckling framför Vimlas önskemål. Men i och med att Vimla växer så lär ju större resurser tillsättas för Vimla och då borde utvecklingen kunna ta fart. Det är iaf mina tankar och förhoppningar!
     
    Asawi gillar detta.
  10. Fredz

    Fredz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2015
    Inlägg:
    1 447
    Mottagna gillanden:
    719
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus
  11. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Varför skulle de vara intresserade av det? De är redan anslutna till Klarna.
     
  12. Fredz

    Fredz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2015
    Inlägg:
    1 447
    Mottagna gillanden:
    719
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus
    Okej så att betala via sms osv funkar nu?
     
  13. miledd

    miledd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2015
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    32
    Vad är Mywallet? Hittar sidan http://mywallet.se/MyWallet/ och det verkar vara en bitcoin sida.
     
  14. inact_0049

    inact_0049 Guest

  15. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Menar du Wywallet. Av din senare post verkar det så.

    Det har väl inte direkt med varann att göra? Wywallet är ju tillexempel för att kunna använda betaltjänster genom SMS.

    Nej
    Edit: Eller... en del grejer kan funka genom Klarna om man anmäler sig till deras tjänst, men andra kräver fortfarande Wywallet. VIllmanbetala med mobilfakturan är det Wywallet som krävs vad jag förstår.

    Ett tips om det är fordonsuppgifter man vill ha (vanlig betaltjänst): Man kan sedan entid tillbaka få dem helt gratis via epost istället. Nämner det eftersom det är det jag oftast ser att folk vill göra.
     
    Last edited: 22 jan 2017
  16. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Jag såg dina inlägg i forumet, 12 dagar utan svar trots flera påminnelser kan inte vara okej. Det har hänt några gånger i forumet att dom helt verkar missa vissa trådar, men svarar aktivt i andra trådar. Överlag verkar deras aktivitet i forumet ha sjunkit markant trots att det är nyanställda som verkar ta hand om den större delen av mejl och chatt.
     
  17. Fredz

    Fredz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2015
    Inlägg:
    1 447
    Mottagna gillanden:
    719
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung s23 plus
    Vilka grejer kan funka via klarna om man vill betala via sms?
     
  18. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag TROR att vissa biljetter, typ SL kan funka, men har verkligen ingen koll på vare sig Klarna eller Wywallet. De saker jag behöver har sina egna appar som jag använder. Det enda jag personligen saknar lite är att kunna skicka väkgörenhets-SMS, men även det kan jag förstås lösa på andra sätt.
     
    Fredz gillar detta.
  19. tooobe

    tooobe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2012
    Inlägg:
    884
    Mottagna gillanden:
    515
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    SL funkar ej.
     
  20. inact_0049

    inact_0049 Guest

    SL har också gått över till Klarna för betalning av sms/app-biljetter. Du kan inte betala sms-biljetterna med saldot på din mobil som man tidigare kunde.
     
    Asawi gillar detta.