Oneplus 3T fastnat i "Recovery mode"

Diskussion i 'OnePlus 3T - Allmänt' startad av Koningsbakkae, 24 feb 2017.

  1. Koningsbakkae

    Koningsbakkae Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    OnePlus 3T 128gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T 128gb
    Hej alla!
    Detta är då mitt första inlägg på detta forum. Hade hoppats på att det skulle ha varit ett inlägg som handlade om hur nöjd jag är att jag gett Apple/iOS fingret och gått över till Android.
    Men så är inte fallet.
    Fick min OPT3 128gb idag och allt gick bra med installationen tills jag på inrådan från mobilen installerade Oxygen (kommer inte ihåg version).
    Efter att installationen failade så ville aldrig mobilen starta upp riktigt. Den startade upp som vanligt med att visa Oneplus- och android loggan och gick sedan vidare till password . Efter det så kom Oneplus loggan upp igen på skärmen men i botten på stod det "Decrypting..." och under det så var det en "bar" som nästan blev helt fylld och sen stannade allt upp. Efter 4-5 minuter så startar mobilen om igen och samma procedur upprepas.
    Hade kontakt med Oneplus support via chat och de kom fram till att mobilen måste "flashas om" som de beskrev det. Fick en tid för detta den 1e mars vilket känns som en evighet just nu.

    Efter några desperata sökningar på nätet så hittade jag en guide som beskrev hur man kom in i "Recovery mode". Där rensade jag mobilen på all data osv men där slutar mina framgångar. Jag kommer nu inte ut ifrån detta läge utan när mobilen startar om så kommer jag åter in i "Recovery mode".

    Vad ska jag göra?
    Tacksam för all hjälp jag kan få!
    /mvh Tobias
     
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Hej och välkommen in i Oneplus gänget!

    Jag har hört talas om folk som råkat ut för liknande problem som du beskriver där krypteringen utav telefonen ställer till med problem vid uppgradering till nyare OxygenOS. Tyvärr så övergav jag själv OxygenOS där direkt efter att 4.0 släpptes vilket jag han manuellt installera med full ota zipfilen innan jag hoppade på gamla Cyanogenmod numera LineageOS vagnen.

    Men för att ge svar på ditt problem och hur du tar dig ur det hela så skulle jag säga att bästa och troligen enda valet är att använda Qualcomm Factory Restore för att återställa din telefon. Fullständig guide finner du på länken nedan.

    https://forum.xda-developers.com/oneplus-3t/how-to/unbrick-unbrick-tutorial-oneplus-3t-t3515306

    Observera att detta är för Oneplus 3T och inte Oneplus 3. Har du den gamla 3 så kommer du att bricka telefonen med denna. Denna återställningsmetod kommer att återställa alla partitioner till original så all data försvinner och telefonen blir som när den kom från fabrik.

    Tanka därefter ner Oneplus 3T 4.0.3 full ota för just 3T och inte 3 och flasha manuellt via uppdateringsfunktionen och alternativet manuell nedladdning, se till så att zip filen ligger i roten på internlagringen först bara.

    Mvh
    Peter
     
    Last edited: 25 feb 2017
    Koningsbakkae gillar detta.
  3. Koningsbakkae

    Koningsbakkae Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    OnePlus 3T 128gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 3T 128gb
    Grymt! Nu är jag på banan igen.
    Tusen tack Peter!