Trivselnivån på swedroid.se

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av darkshippo, 15 aug 2016.

  1. Karmeck

    Karmeck Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    665
    Mottagna gillanden:
    137

    MINA ENHETER

    bernard och indika gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 759
    Mottagna gillanden:
    44 762
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Användaren "Mint" är nu permbannad efter att på senaste tiden ständigt närvarat bland Disqus-rapporterna.

    Fortsätta gärna flagga användare som bryter mot trivselreglerna här, och det går även utmärkt att lista dem i denna tråden, så ser vi till att plocka bort dem.

    Vi skall även lägga in en länk som gör det möjligt att utanför Disqus enklare rapportera återkommande "förbrytare".
     
    msandstedt, chraist och jnsson gillar detta.
  3. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Droid82, rufy93, R3b0rn och 1 annan gillar detta.
  4. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Trivseln kommer och går. Idag fick man personligen se hur snabba ni [USERGROUP=18]@admin[/USERGROUP] är att styra upp saker och ting när det går överstyr.
     
    bvb, SHM, R3b0rn och 4 andra gillar detta.
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 759
    Mottagna gillanden:
    44 762
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vi har fortfarande lite problem med att hinna ta de "mindre konstruktiva" kommentarerna snabbt nog. Tyvärr har vi ett begränsat antal ögon (speciellt under sommarmånaderna) och funderar därför på att övergå till att endast tillåta registrerade Disqus-konton för att bättre hantera återkommande trollande.

    Ambitionen har hela tiden varit att ha ett så öppet kommentarsfält som möjligt med så högt i tak som möjligt, men det kräver också mycket modererande.

    Vi brottas alltså lite med våra egna principer. Hur ser era åsikter ut i frågan och hur tycker ni att det fungerar på andra sajter där fälten i regel är mer slutna? Vore det värt ett försök för att höja trivselnivån, eller skall vi fortsätta på inslagen bana?
     
    Last edited: 19 jun 2017
  6. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Av egen erfarenhet så är det ju lättare eller konkretare kriterierna för att bli avstängd är, ju mindre stök för de medlemmar som står för "bråkeriet".

    Personligen så kan ni ju fortsätta på inslagen bana, men internt diskutera vad man kan förbättra de negativa aspekter som uppkommer. Man behöver inte göra en höna av en fjäder. Men ser man att det grovt överträder vett och etik så borde användaren få en avstängning eller en "cool down"-period på x antal månader.

    Mitt inlägg kanske inte gör sig förståeligt så värst bra. Kom nyss från en joggningstur och är helt slut. Hjärncellerna ligger i standby-mode.
     
    bernard gillar detta.
  7. Karmeck

    Karmeck Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    665
    Mottagna gillanden:
    137

    MINA ENHETER

    Vad sägs om att göra reglerna met tillgängliga, flera inlägg i köp och sälj får ett inlägg där annonsören måste påminnas om att ett start pris krävs när det gäller bud.

    En funktion att ignorera användare, du kan se att personen har postat men innehållet är automatiskt dolt för dig.
     
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 759
    Mottagna gillanden:
    44 762
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Om du klickar på personens namn här i forumet kan du välja "Ignorera" i den pop-up:en sedan. Jag tror dock inte att du ser att personen postat något alls då.

    Vi skall se om vi kan göra det tydligare i K&S. Det är lite klurigt för att så många använder Tapatalk - i annat fall hade vi kunnat lägga till ett "tvingande" fält där användaren var tvungen att fylla i exempelvis pris.
     
  9. Karmeck

    Karmeck Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    665
    Mottagna gillanden:
    137

    MINA ENHETER

    Kanske dölj annonsen om pris saknas, personen som gjort inlägget får automatisk notis om att annonsen är dold och får viss tid på sig att lägga in pris annars tas inlägget bort. Ett tvingande fällt för oss som inte använder taptalk låter oxå bra.
     
  10. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Ny bump gällande trivseln för kommentarerna i bloggen. Hjälp gärna till att flagga kommentarer som ni känner är olämpliga på något vis. Flagga hellre "i onödan" än att inte flagga alls. Tack på förhand! :-)
     
    Kristy, bernard och bvb gillar detta.