Diskussion: Den stora tråden om Huawei Honor 8/Honor 8 Pro

Diskussion i 'Honor' startad av Oceanic, 12 jul 2016.

  1. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 044
    Mottagna gillanden:
    8 476
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Upplevande av skillnaden är rätt stor mellan 5,2" - 5,5". Större än vad den ser ut att vara på pappret skulle jag säga. 5,2" känns rätt hanterligt medans 5,5" börjar snubbla in på "phabletkänsla". Märks speciellt när man skriver på tangentbordet, mycket rymligare på 5,5". Men mätt på själva mobilen påverkar också så klart.

    Gränssnittet har blivit markant bättre i och med Nougat.
     
    MatsGF och jakobwango gillar detta.
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 044
    Mottagna gillanden:
    8 476
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Klämde på en Oneplus 3 idag för första gången. Måste ju säga att den känns bättre i handen än en Honor 8. Mycket trevlig mobil och skulle själv välja den i samma scenario även om Honor 8 också är mycket trevlig.
     
    jakobwango gillar detta.
  3. jakobwango

    jakobwango Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2017
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    34
    Nice :) Tack för åsikterna.
    Det är synd att inte 3T finns i butiker eftersom man inte kan känna på dom. :/ Har inga problem med större mobiler, kan tycka dom passar bättre i mina händer och 5.5 som jag har nu är rätt lagom haha.
    Känns knas att gå ner, när man i de föregående telefonerna har bara gått uppåt från 3.7-5.5tum.(på 6 år såklart).

    Känns verkligen inte aktuellt för mig att köpa en Honor om den ligger på 4490, ingen ide alls. Då känns O+3T mer värd. Men så är man ändå sugen på en Honor.:mad: Synd som sagt att den inte ligger runt 2500, då hade de varit ett lätt val.
     
  4. tictoc

    tictoc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Kommer från en Note 3 och i princip allt är eoner bättre på Honor 8. Tycker även att gränssnittet är mycket bättre än Samsungs. Massor med smarta lösningar som jag inte haft på någon annan telefon. Såpass mycket bättre att jag inte längre vill gå ifrån Huawei. Den största skillnaden är att Huaweis smarta lösningar är något man har användning för; Samsungs smarta grejer var alltid bara gimmicks,, som man använde en gång och sedan aldrig mer. Det som är sämre är batteritiden och att jag har svårt att skriva på det virtuella tangentbordet på bara 5,2 tum. Men jag kommer inte att gå upp i skärmstorlek om jag tvingas byta från Huawei; då väntar jag hellre på att Huawei P10 Plus går ner i pris.
    Den blå är också sjukt snygg.
     
    jakobwango gillar detta.
  5. tictoc

    tictoc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Jag varken spelar eller ser film på den (annat än YouTube-klipp). 90% surf. 8% foto. 2% telefon. Nu är ju batteritid inte lika kritiskt som för tre år sedan då nya telefoner är så snabba att ladda. Det är väl mest att man har ändrat beteende; jag laddar på den kanske tre gånger per dag, under lunch, under det att jag käkar middag osv.
     
    jakobwango gillar detta.
  6. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    489
    Blev fel i tidigare inlägg. Jag menade filmar mycket, inte filmer i mitt tidigare inlägg.

    Tycker dock det låter lite underligt att du får så pass sämre batteritid än Note 3. Jag antar du inte laddar den fullt varje gång 3 gånger per dag annars vet jag inte varför den äter så mycket batteri om du bara surfar o_O

    Det just LTE och Nougat som verkar blivit sämre för mig än med marshmallow har jag en känsla av. Standby verkar bättre med Wifi igång. Dock är Sot fortfarande bra.

    Kan ju få 8 timmar + Sot ibland när jag legat hemma en hel dag bara latat mig och surfat runt med mobilen, kanske inte så ljus skärm men det justeras ju automatiskt.
     
    MatsGF gillar detta.
  7. MatsGF

    MatsGF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    133

    MINA ENHETER

    Har du också stängt av 4G?
     
  8. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    489
    Använder mig alltid av Wifi när jag hemma. Men de dagar jag glömt sätta på wifi tycker jag att standby inte riktigt var lika bra, även om det inte varit något problem.

    Tycker mobilens batteritid är lite knepig nu. Nu har det ju blivit lite så att mobilen kan räcka i en och en halv dag på en full laddning för den drar knappt något under natten men man måste ändå ladda den varje dag för att vara säker ifall man inte kan ladda den mitt på dagen, dagen efter.

    1 dag räcker den alltid för mig, så brukar inte tänka så mycket på batteritiden längre, börjar redan få massa gråa hårstrån.
     
  9. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Kan ju hända att även Samsungs UI utvecklats sedan Note 3...
     
  10. tictoc

    tictoc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Det är möjligt. Jag har haft tv-apparater, två telefoner och en färglaser - jag tycker att det är ett generellt problem med Samsungs grejer, att det är mycket gimmick. När det gäller hårdvaran har jag varit väldigt nöjd med Note 3:än. När det gäller tv-apparaterna och färglasern har den varit katastrofal. Kanske har jag haft otur men min känsla är att Samsung i högre utsträckning än exempelvis HTC och Sony är bra på att få fram bra specifikationer och bra funktioner på papper. Men att Sony, HTC, Huawei m fl är bättre i real life performance och i kvalitet över tid.
     
  11. jakobwango

    jakobwango Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2017
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    34
    Åh var och kände på en Honor 8 idag :) Asså shit. Den känns riktigt nice. Och ser ju oerhört snygg ut
     
  12. SYMONLFC

    SYMONLFC Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2017
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 9T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 9T Pro
    Förmodligen den snyggaste telefonen i "midrange-klassen". Tillsammans med OnePlus 3 utgör den väl mest prisvärda lurar i klassen under 2016?
     
    MatsGF gillar detta.
  13. jakobwango

    jakobwango Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2017
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    34
    Kan hålla med :D
     
  14. tictoc

    tictoc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Den blå är brutalt läcker. Men hal som en tvål. Man är i stort sett tvungen att ha ett skal men jag köpte ett genomskinligt och den är snygg även med det.
     
  15. jakobwango

    jakobwango Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2017
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    34
    Haha fan också :/ Är lite emot skal. Vill verkligen inte köpa en ny mobil och klämma på ett skal. Kanske man ändå får fundera på att kolla mot en One+ istället.
     
  16. brynjolf

    brynjolf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2015
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Vanligtvis hade jag sagt du ska köpa den men alltså den är sjukt hal, den har glidit ner från flera bord jag haft. Jag kör den nu med skal och det är en riktigt bra telefon men synd jag inte får njuta av hur snygg den är :) (sen ska tilläggas att jag är rejält klumpig)
     
    jakobwango gillar detta.
  17. jakobwango

    jakobwango Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2017
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    34
    Haha. När jag testade att hålla i den igår i en affär så hade jag inga direkta problem att få grepp. Tyckte även fingrarna greppade på glaset. Men då ska tilläggas att man var lite fuktig(lite svettiga händer) och då fick man bra grepp. Men om man inte hade varit de så hade det varit betydligt svårare att få bra grepp.
    Hade en Nexus 4 för 3 år sedan. Den hade oxå glas täkt baksida, men skillnaden där som jag kan tänka mig var att den hade en mjuk greppbar yta runt hela telefonen, därav var det inga problem. Dock tappade man den några gånger. Den klarade sig utan några sprickor iafall :D Så det är kanske inte helt omöjligt beroende på hur jävla mkt halare denna är.
     
    brynjolf gillar detta.
  18. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    489
    Jag har nog också ganska fuktiga fingrar så den är ok att hålla i för mig. Dock är den inte lika snygg längre efter ett tag och måste torka av den. Så fick bli ett skal.
    Kan tänka mig man inte ser fingeravtryck lika mycket på den vita varianten.
    Jag hade valt OnePlus 3t eventuellt Lenovo p2 i dagsläget före Honor 8.
     
    jakobwango gillar detta.
  19. r_o_n

    r_o_n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2013
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 11 pro max 64GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 11 pro max 64GB
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE
    Telefon 3:
    iPhone 5S
    Platta:
    iPad pro 12.9" 128GB cellular
    Info:
    Logitech Create Keyb Apple pencil
    Övrigt:
    Gått tillbaka till Apple, men stannar kvar på forumet. :)
    Jag har en "sticker" på baksidan, genomskinligt kolfibermönster. Snyggt det med och tar bort det hala.
     
    lungre, brynjolf och jakobwango gillar detta.
  20. brynjolf

    brynjolf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2015
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Kan du länka den?