Problem: Google Kalender Calendar - Reminders som skall upprepas oändligt, upprepas endast cirka två år

Diskussion i 'Frågor och support' startad av hursku, 30 mar 2017.

  1. hursku

    hursku Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2017
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ett problem att kalenderföremål av typen Reminder som man sätter att de skall upprepas i all oändlighet, inte läggs in i min kalender, när jag tittar flera år framåt, för cirka år 3 och så vidare.

    Säg att du lägger in något som skall göras var 4:e månad, och repetera oändligt. Då läggs bara Reminder in för de två första åren, sedan inget mera.

    Väljer man däremot den andra kalenderföremålet Event, då finns inte detta problem.

    Telefon: Sony Z5 Compact, men problemet finns även om jag kör calendar via chrome i windows.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Låter som en begränsning i Google kalender, men det är inte så att det bara ser ut så? Dvs för att Google inte skall spamma kalendern med oändligt med data? Det finns väl ingen större vits i att visa påminnelser som äger rum om 2+ år.

    Det är inte så att de kommer att upprepas även efter att 2 år förlöpt, bara att de inte syns i kalendern?

    Jag har nämligen haft en påminnelse om att vända resårmadrasserna i sängen varje halvår sedan många år tillbaka och aldrig haft problem med att notifikation uteblivit.
     
  3. hursku

    hursku Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2017
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej Bernard!

    Reminders har bara en starttid och man kan trycka done.
    Event har start och sluttid.

    Reminders infördes i google calendar ganska nyligen, typ senaste åren. Så det du har haft det länge med din madrass har nog varit ett Event.


    Events man lägger in med evig repetition finns med överallt, som du skriver "spammar" de kalendern. Jag ser ingen anledning till att inte evigt repeterande reminders skulle göra det också!