Problem med Xperia Ray

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Collie, 19 apr 2017.

  1. Collie

    Collie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2017
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej!
    Jag har en Xperia Ray som har varit på service för byte av simkortsläsaren. Jag hade den sedan som extramobil när den vanliga var på lagning och den fungerade bra. Använde då den vanliga mobilens Fellosimkort.
    Jag tänkte ha kvar den som reservmobil och ha ett kontantkort i den, men det fungerade inte fast den är olåst. Jag satte då i Fello-simkortet igen, vilket inte heller fungerade.
    Fellos kundtjänst försökte hjälpa mig med APN-inställningarna, men det gick inte att lägga in dem fast jag sparade dem och startade om enheten.
    Kan det vara något annat fel med någon inställning (alltså något jag gjort), eller är mobilen bara utsliten? :ehm:
     
  2. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Menar du att mobilen har fungerat med Fello-simkortet tidigare och nu inte gör det? När slutade det att fungera i sådana fall?
     
    bernard gillar detta.
  3. Collie

    Collie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2017
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2
    Så fort jag satte i kontantkortet och det inte fungerade, testade jag med Fello-simkortet (abonnemang) och det gick inte.
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hur fungerar det inte? Får du meddelande om att SIM-kort inte alls sitter i telefonen, eller får du täckning? Är det bara datatrafiken som inte fungerar? Kan du ringa/skicka SMS?
     
    SHM gillar detta.
  5. Collie

    Collie Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2017
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2
    Dels kommer ett meddelande mitt på displayen att jag ska sätta i SIM-kortet och starta om telefonen. Dels står det "Ingen tjänst" vid den gula triangeln i hörnet (valt nätverk inte tillgängligt).