Diskussion: Moto 360 Sport

Diskussion i 'Motorola' startad av Kiwi, 26 dec 2015.

  1. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Ha tyvärr inget svar, men jag tror inte att det hänger på klockan, utan det är appen Android Wear som bestämmer över språkvalet.

    Jag kör engelska på telefonen så jag vet inte om det går att välja svenska däro_O
     
    bernard gillar detta.
  2. jliljeha

    jliljeha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Tele2 Företag
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 Företag
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G
    Även jag kör engelska som systemspråk på telefonen.
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, inget språkstöd i Android Wear på svenska förrän Android Wear 2.0.

    Eftersom att Android Wear 2.0 är på väg till Moto Sport kan du vänta på att det släppts, och sedan välja svenska som systemspråk.
     
    quint gillar detta.
  4. jliljeha

    jliljeha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Tele2 Företag
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 Företag
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G
    Testade med BT-lurar idag.

    Definitivt klen sändare. Jag har ett Sony-headset med sladd till mottagaren så det fungerade ändå utmärkt eftersom jag placerade mottagaren på rätt sida om kropp och huvud. Satte jag armen bakom kroppen så dog ljudet direkt.

    Batteriåtgång då. Musiken påverkar inte så mycket, totalt ca 20% av batteriet gick åt på 25 minuter (5 km). Bör alltså räcka för en halvmara om klockan är full innan.

    Inget nytt egentligen utan i linje med vad som framkommit tidigare.


    Edit: Google Music lämnar väl lite att önska däremot. Ser fram mot 2.0 och riktiga Stand Alone-appar (Spotify!).
     
    bernard gillar detta.
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tycker också att sändningen är sisådär även på nyare enheter, som exempelvis Gear S3. Förvisso bättre än på tidigare klockor, men överlag inte riktigt som på telefonerna. Även på telefonerna fungerar det ju i ärlighetens namn sisådär; i alla fall utomhus.

    Tror inte vi får se ändring på detta förrän Bluetooth 5.0 är ute....om ens då. Bluetooth har aldrig fungerat helt bra i min mening.
     
    HasseY och jliljeha gillar detta.
  6. jliljeha

    jliljeha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Tele2 Företag
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 Företag
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G
    Jag har också nästan alltid haft mer eller mindre problem med BT men med senaste versionerna av mjukvaran i min Z5 så har det faktiskt fungerat klanderfritt. Den har OK räckvidd också tycker jag, men det funkar antagligen bättre med den typen av headset jag har. Använder även ett SBH-52 där man kan använda mottagaren som lös lur, skulle funka bra i sammanhanget.

    Är en aning intresserad av nya LG Sport också, har i många år längtat efter att kunna kombinera klocka och större telefon (6" kanske) och när det känns vettigt lämna "stora skärmen" hemma. Fast det kanske är bättre att vänta till nästa generation av uppkopplade klockor.
     
  7. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Tro eller ej. Den första android klockan jag skaffade, en MOTOACTV, fungerade mycket bra med BT (ihop med Sony Smart Headset MW1). Man måste dock spara mp3 filer i klockan och spelar därifrån. Den fungerade överlag mycket bra att jag fortfarande saknar den när jag är ute och springer :)
     
  8. Zinken

    Zinken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Hur upplever ni kvaliteten på armbandet? Gillar inte riktigt silikonarmband integrerade med klockan, spricker armbandet, vilket jag sett rapporter om, så är klockan oanvändbar.
     
  9. jliljeha

    jliljeha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Tele2 Företag
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 Företag
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G
    Känns helt ok men det säger inte mycket egentligen. Har haft Garminträsket som känts minst lika bra och ändå har armbandet gått av.
     
  10. Daddedude88

    Daddedude88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,
    Jag är precis i köpstadiet gällande Moto 360 sport. Det som gör mig lite tveksam till köpet är dess dåliga precision i pulsmätningen. Jag är medveten om att optiska pulsmätningar (via tex. Moto 360 sport) har förhållandevis dålig precision i förhållande till pulsband över bröstet. Så till min fråga:

    Går det att koppla externa pulsband (tex polar H7) till klockan via bluetooth (eller måste jag koppla dessa med bluetooth till mobilen)?

    Jag vill alltså inte har med mig mobilen när jag joggar men jag vill han ett pulsband på mig för mer precis pulsmätning.

    Tacksam för svar
    Mvh David
     
  11. jliljeha

    jliljeha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Tele2 Företag
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 Företag
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G
    Bara mjukvaran du kör har stöd för det så funkar det. Men en Sony SW3 blir ju billigare, har GPS men inte puls.

    Ghostracer ska funka t.ex.
     
  12. Daddedude88

    Daddedude88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för snabbt svar.
    Men då måste mjukvaran för wearble-applikationen stödja pulsband via bluetooth!? Vilka av apparna (avsedda för wearble); Runtastic, Strava & Runkeeper stödjer ett externt pulsband kopplat till klockan via bluetooth?

    Sonyn är absolut ett bra alternativ, men jag är egentligen intresserad av hela dagens puls, även när jag inte är aktiv (vill inte ha på mig pulsband hela dagen). Sen har jag läst att Sony smartwatch 3 inte kommer få android wear 2.0 vilket är lite trökigt. Tycker att Garmin 235 är en bra klocka med optisk pulsmätning, bra uppföljning och rekommendationer under dagen. Sen är jag lite av en tekniknörd så jag föredrar en smartklocka som är lite mer komplett än endast en träningsklocka. Jag tycker även det är roligt att kunna välja app. Kan man koppla tex. en Garmin 235 till Runtastic, dvs använda externa appar?

    Drömscenariot är att jag får en total uppföljning på dagens puls inkl sömntracking men att jag i samband med träning får en mer exakt puls.

    Jag har tänkt mig
    - Moto 360 sport
    - Runtastic premium (spelar en hel del squash/racketsporter så jag vill inte endast ha en app avsedd för löpning & cykling)
    - pulsband (tex. Polar HR7 som jag använder när jag är aktiv (inomhussporter samt löpning) . I samband med löpning vill jag kunna köra utifrån mina pulszoner för att optimera intervallträningen

    Vad skulle ni rekommendera utifrån detta scenariot?
     
    Last edited: 20 feb 2017
  13. bluppblupp

    bluppblupp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2013
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    162
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro 256 gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro 256 gb
    Platta:
    iPad Air 5th Gen
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV Pro 2019
    Hur ser det ut med uppdatering till Wear 2.0 på denna? Har läst att det ska komma, men någon som vet när? Hur tycker ni att klockan är nu? Är lite sugen på att slå till, men är också lite tveksam till pulsmätningen.
     
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tror inte Moto gått ut med ett datum ännu, så ingen vet nog riktigt. men under de närmaste månaderna sker det säkerligen.

    Just nu finns inte så många Android Wear 2.0-appar ute heller, dvs som drar nytta av möjligheten att köras "fristående".

    Om jag skulle gissa prioriteras nog Moto 360 först, eftersom den sålt i större upplaga. Så veckorna/någon månad efter att Moto 360 fått den är väl ett vettigt riktmärkte, men man vet ju aldrig...
     
  15. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag använder 360 sport nu och är positivt överraskad. Använde den för att navigera i Sthlm med Google Maps idag. Väldigt smidigt att slippa dra upp telefonen stup i kvarten. Testade även att springa en runda med Moto Body Running och det såg bra ut. Batteriet verkar räcka en dag men inte så mycket längre. För 800 kr begagnad var det ett kap men jag hade nog lagt 1500 kr för den ny också om jag på förhand vetat om hur praktisk den är.
     
    bernard, HasseY, bluppblupp och 1 annan gillar detta.
  16. HasseY

    HasseY Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    861
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Vänta otåligt på AW2 skulle komma till min 360 sport:(
     
    bernard gillar detta.
  17. jliljeha

    jliljeha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Tele2 Företag
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 Företag
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G
    Har inte hittat någon info alls om det.
     
  18. jliljeha

    jliljeha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Tele2 Företag
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 Företag
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G
    AW 2.0 ska komma i maj läste jag.

    Frågan om armbandsute har tyvärr aktualiserats för mig, var hos svärfar i påsk och han verkar ha möss inne.

    När jag laddade klockan över natten så gnagde nån på armbandet, då nu saknas en bit. Surt!
     
  19. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har fungerar GPS:en vid löpning för andra som använder 360 sport? Jag är lite irriterad på att den ofta har svårt att hitta position när jag ska springa (använder Moto Body). Ungefär var tredje runda jag springer så hittar den inte positionen fören jag börjat springa några hundra meter. Har då väntat ca 5 minuter innan jag börjat springa utan att något hänt. Man kan ju tycka att den i efterhand borde kunna extrapolera den korta distans som man springer utan position hyfsat korrekt men det gör den inte utan den lägger ofta på ca 300 meter när jag springer 8 km så hastighet per km blir helt fel vilket är sjukt irriterande.
     
  20. jliljeha

    jliljeha Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Tele2 Företag
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 Företag
    Telefon:
    Samsung S20 FE 5G
    larlin och HasseY gillar detta.