Mikrolagg...

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av Huevo, 25 apr 2017.

  1. Huevo

    Huevo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2013
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej jag har haft telefonen i snart en vecka och tycker tyvärr att det är en hel del mikrolagg tyvärr, mer än vad jag förväntade mig.

    Jag kommer ifrån en s7edge som hade de klassiska Samsung ålderstecknen med lagg och allmänt seg telefon. Så jag hoppades att det skulle va ett rejält uppsväng när man bytte till en helt ny telefon för 8000. Hur upplever ni era telefoner? Jag ser även till att köra optimeringsprogrammet ganska ofta så man tar frigör ram-minne osv. Finns det några andra konkreta tips. Ta bort gamla bilder osv kanske? Vad är det som egentligen påverkar prestandan?

    Jag upplever också att täckningen är betydligt sämre än min s7edge trots att jag har samma operatör och simkort i den nya s8an, det är på platser som mitt hem eller skolan som jag upplever detta, även WI-FI uppkopplingen kan va kass ibland...
    Mvh Huevo
     
  2. alabrand

    alabrand Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2013
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Först och främst, mikrolagg vart då? I någon särskild app eller bara övrigt?
     
  3. Mjölk

    Mjölk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Jag upplever detta också rent generellt. Folk som sa detta om s7 blev ju ofta dumförklarade att det inte fanns något de minsta. Kommer från en iphone se sist o märker redan lagg, buggar som tex att man får starta om telefonen pga bilder ej kan visas o annat.

    Har du tagit bort animeringarna, tyckte telefonen blev lite snabbare.
     
  4. Mjölk

    Mjölk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Kolla så att du inte anslutit till 5ghz wifi på denna telefonen och 2,4 på den gamla. Men upplever detta också hadd en iphpne se innan så kan endast jämföra med den. Får hålla upp telefonen i luften ibland för att få täckning där jag aldrig behövt det med tidigare telefon...
     
  5. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 205
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

    Det ska komma en update som fixar täckningen på wifi.

    Du kan även aktivera utverklaralternativ & ändra "Skala för fönsteranimation, för övergångar och animationsvaraktighet" - till 0.5x.
     
    toffe2000 och Herrputte gillar detta.
  6. andyman11

    andyman11 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2012
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    766
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21 Ultra
    Helt otroligt att man inte lyckats få bort detta fenomen än. iPhone har inte haft detta problem på många år.
     
    Mjölk gillar detta.
  7. ErikHTC

    ErikHTC Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    Har S7 nu då, men jag upplever mikrolagget tydligt när man drar upp samsung pay kortet från hemskärmen, då laggar det till precis i början. Sen när testar igen så flyter det på.
     
  8. Droid96

    Droid96 Guest

    iPhone och Samsung är varandras raka motsatser. Den ena är väldigt basic men har prestanda och är laggfri, den andra har massa roliga (och användbara) funktioner men vardagsprestandan är inget vidare.

    Det går inte att få allt tyvärr...

    Jag har inte stött på någon Android som kommer i närheten av iPhone när det gäller flyt och prestanda. Jag gjorde misstaget att skaffa en Pixel XL i tron om att den skulle vara bättre. Det är den, marginellt, men den är lika tråkig som en iPhone. Rätt sugen på att byta den mot en S8+ för att få något roligare eftersom lagget finns där på alla ändå.

    Så - bestäm dig för vad som är viktigast. Funktioner och frihet eller prestanda och stabilitet. Välj plattform därefter :)
     
  9. Mjölk

    Mjölk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2012
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Det verkar onekligen så men det jag stör mig allra mest på är alla buggar som komner överallt...
     
    andyman11 gillar detta.
  10. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag tror att Samsung har haft ganska bråttom med att släppa S8 för att kompensera lite för fiaskot med Note 7. Räkna med att många buggar kommer fixas den närmaste tiden.

    Lagget däremot är det nog bara att vänja sig vid. Det brukar gå bra så länge man inte använder en annan telefon som inte laggar.
     
  11. Larsgmb

    Larsgmb Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2012
    Inlägg:
    1 921
    Mottagna gillanden:
    662
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    One UI 4
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 4
    Konstigt. Jag märker inget lagg.
    Saker öppnas fort. Det går att bläddra fort. M.m.
    Men jag optimerar sällan. Kanske bra med mycket i cashen.
     
  12. Frigo

    Frigo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    ROM:
    Stock
    Märkte inget när jag fick den men efter senaste uppdateringen märker jag det. Förhoppningsvis löser Samsung det i nästa update.