Fråga: Erfarenhet av batteribyte?

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av rickards, 29 apr 2017.

  1. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Har en iphone 5s i hushållet som batteriet börjar bli lite trött på. Funderar på om det är värt att lägga pengar på ett byta. Orkar inte fippla med det själv, utan lämnar in den isåfall. För 380 kr får man ett nytt batteri hos flera aktörer, exempelvis http://www.chipper.se/ men hur fungerar det är frågan? Förväntar mig inte nyskicksfunktionalitet , men ser gärna att det är en stabil batteritid och att luren inte stänger av sig när man har 30% kvar. Nån som bytt batteri och kan dela med sig av erfarenheter?
     
    Asawi gillar detta.
  2. torbjorn

    torbjorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2014
    Inlägg:
    540
    Mottagna gillanden:
    172

    MINA ENHETER

    Har precis samma situation med den 5 som är på väg hit.

    350kr både i Norrköping och Örebro, vilket passar mig utmärkt.

    -tapa-
     
  3. inact_0018

    inact_0018 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 jul 2016
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    255

    MINA ENHETER

    Dom batterier jag bytt på iPhone, så är det sällan man fått tag i ett ORIGINAL utan man får "original"...min erfarenhet är att det är hugget som stucket när det kommer till byten.

    Har du för avsikt att behålla telefonen ett tag, som daily driver, så skulle jag nog kunna säga att det är värt att lägga en slant och få det gjort hos någon som lämnar garanti på jobbet.
     
  4. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Verkar som det kostar 995 spänn å få ett riktigt original, men det är inte aktuellt, är en telefon som 9 åriga dottern börjar få låna så smått när hon behöver. Men har någon erfarenhet av nån billigare reparatör som erbjuder dugliga batterier vore det bra att få nåt tips. Gärna här i Örebro där jag bor, men skicka luren får väl bra om nånn har nåt bra stalltips.
     
  5. inact_0018

    inact_0018 Teen Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 jul 2016
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    255

    MINA ENHETER

    Kollade in "Chipper"...verkar okej. Särskilt om din 9 åring ska använda den. Tror du kan köra på det :)
     
  6. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Tack för input, men har du själv bytt batteri till nåt liknande och tycker det fungerade ok? Chipper är nog helt ok som firma, men jag är osäker på om det är värt att lägga pengar på att byta batteri om kapaciteten på batterier likt dessa inte är bra nog? Ingen med egen erfarenhet av batteribyte?
     
  7. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Bumpar den här tråden då jag fick ändan ut vagnen och faktiskt bytte batteri. Gick till https://www.valfrimobil.se/ som har fysisk butik här i Örebro. De gjorde jobbet på 30 minuter, betalade 399 och det verkar fungera utmärkt. Har kört batteriet några cykler och det ser ut att ge riktigt bra batteritid utan konstigheter.