Doogee reparation

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av akevolvo740, 23 maj 2017.

  1. akevolvo740

    akevolvo740 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vem kan reparera min doogee f3 pro hittar ingen som vill ta tag i den. Jag ska byta batteri och usb ingången. Jag har dessa delar som jag har skickat efter. Men hittar ingen som vill laga den åt mig :-(
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 703
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kan vara lite knepigt, i alla fall om priset skall vara skäligt. Testa här kanske: https://uk.electronic.partners/phon...irs-bracknell-phone-repairs-bracknell-forest/

    Telefonen säljs inte i Sverige, så de flesta har inte servicemanualer eller erfarenhet av att serva dem. Skulle de råka ha sönder något i samband med servicen blir det svårt att lösa det eftersom de inte har några reservdelar.

    Marginalerna är också rätt små, så de flesta servicebutiker byter bara ut delar de själva köpt in billigt och kan ta lite mer betalt för, så att de går runt.

    Men även om du hittar någon som vill fixa den, så hamnar du nog närmare tusenlappen. Vad kostar det att köpa en ny telefon?

    Lösningen på ditt problem är nog att försöka utföra servicen själv efter bästa förmåga. Går det inte vägen så är du i alla fall en erfarenhet rikare :)

    En nackdel med importerade telefoner i allmänhet är tyvärr servicen.
     
    Last edited: 23 maj 2017
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 703
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Testa kanske att maila Perifa: http://www.perifa.se/

    De säljer mycket Doogee, men de är kanske främst intresserade av att serva telefoner de själva importerat och sålt.
     
  4. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 491
    Mottagna gillanden:
    1 174
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Min frus bror lagar smartfån som extraknäck.
    Han bor i Riga i Lettland.
    .
     
  5. nilzie

    nilzie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Du kanske kan hitta reservdelar på AliExpress om du har tur. Och sen försöka hitta någon/göra det själv

    Men det är nog enklare och billigare att köpa ny lur. Köp en av de riktiga märkena nästa gång, som tex xiaomi
     
    tpalsson, flat7 och flipp gillar detta.
  6. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Så DOOGEE är ett låtsasmärke menar du? Vad är din grund för att påstå något sånt? Dina ständiga påhopp på DOGEE som tillverkare är direkt osmakliga.
     
    Last edited: 10 jun 2017
  7. nilzie

    nilzie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    För att det är i samma klass som andra shenzhen OEMs som Elephone, umi, cubot, uhans - dom gör buggiga skittelefoner. Byggvaliten har blivit bättre men i dom kan inte göra bra mjukvara och underhålla telefonerna. Dom ljuger om specs och uppdateringar också. Kamerorna tänker jag inte ens gå in på.

    Btw Doogee säljer inte ens telefoner i sitt eget land. Bara det är riktigt konstigt. Dom har ingen kinesisk hemsida eller weibo (twitter)
     
  8. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har haft DOOGEE mobiler i flera år nu och de har alltid haft mycket bra och stabil mjukvara, i samtliga modeller. Det är därför jag fortsätt använda dem. Jag har fått ett gäng uppdateringar och buggfixar till dem, dock aldrig nyare Android och det har de heller inte lovat. Det var faktiskt bara några dagar sedan jag fick uppdatering till Y6 Max.

    Så nej, jag anser inte alls att det ligger till som du påstår.

    Kamerorna har i de flesta fall varit dåliga ja, vad förväntar du dig av en lågprismobil egentligen? Kamerorna har i stort varit i nivå med prisklassen, jag har inte förväntat mig bättre, F5 var ett positivt undantag där kameran faktiskt var bättre än vad prislappen skvallrade om.

    DOOGEE är Hong Kong baserat och vad jag vet så är sidan ifrån Hong Kong:
    http://www.doogee.cc/

    Det som är riktigt illa med DOOGEE är att de i några fall ljugit om batteristorleken i några modeller, det är riktigt dåligt, men i övrigt har jag inte kommit på dem med någon lögn och jag har testat mobilerna ingående.

    edit! Jag kan ju jämföra med både Ulefone och BlackView som jag haft och där vinner DOOGEE klart vad gäller mjukvara, Ulefonen fungerade rätt okej med lite mindre buggar, men BlackView hade rejäla bekymmer. Så nej, jag håller inte alls med om din beskrivning av DOOGEE:s mjukvara, det stämmer helt enkelt inte.
     
    Last edited: 11 jun 2017
  9. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag kan för övrigt säga att jag haft betydligt fler bekymmer med mjukvaran på mina Samsung mobiler än vad jag haft med mina DOOGEE mobiler.