LG V20

Diskussion i 'LG Allmänt' startad av vampyren, 10 sept 2016.

Taggar:
  1. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Jag fick min idag :). En F800 i Titan. Lagom nervöst att beställa från Korea, men fick iaf en telefon och inte en tegelsten, så.. yay!

    Som första intryck är jag väldigt nöjd. Fick med laddare med rätt kontakt, USB-C kabel, microUSB till USB-C adapter och B&O-hörlurarna i kartongen. Byggkvallan är riktigt bra, känns milsvida bättre än G5 imo. Denna känns verkligen som riktig metall (vilket det såklart också är), och inga springor, repor eller andra skönhetsfel. Älskar titan-färgen, påminner mycket om nya MacBook-färgen. Klart snygg. Inga fel på skärmen heller, dvs synligt lightbleed, döda pixlar eller liknande.

    Utöver att kolla in detta har jag knappt hunnit göra något med telefonen, så det är lite tidigt att uttala sig om den än. Jag har just laddat den klart, flyttat över SIM-kort och börjat installera lite appar och tweaka inställningar som jag vill ha dem. Men första intrycket är riktigt bra, sjukt bra flyt i den, skärmen ser riktigt bra ut. Aaaaningens kalla färger kanske, men inte så mycket som jag trodde då många klagat på det i reviews. Absolut inget man stör sig på, eller i alla fall jag.

    Det tog iaf ca 10 dagar från sydkorea, och jag slapp tull också. Inte alls farligt.

    Det enda jag INTE är nöjd med är att det ska ingå 100GB data på Google Drive, vilket jag också får upp en notis om när jag startar Drive. När jag klickar "redeem offer" så får jag upp "This offer has already been redeemed", vilket är lite trist. Känns som att något redan gått in på telefonen och använt det, men efter lite googlande verkar det kunna vara en begränsning för vissa länder / operatörer också. Lite osäker ännu, hoppas att det går lösa då jag behöver utrymmet.

    Som slutsats kan jag säga att jag iaf är klart nöjd så här långt. Surt att inte få Drive-utrymmet, men inte hela världen heller. Just nu är jag mest glad över att jag fick en hel och fungerande telefon iaf. Jag lär väl återkomma med lite mer info när man hunnit testa den mer.

    PS, jag hade en huawei innan där man har gestures på fingeravtrycksläsren. Upptäckte när jag bytt hur sjukt ofta jag använder "swipea ner för att dra ner notifikationsmenyn"-funktionen, som tyvärr inte finns på V20. Kommer att ta ett bra tag att vänja om sig :/.
     
    bernard gillar detta.
  2. thesonofagun

    thesonofagun Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2014
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är ju inte utan att en blir riktigt sugen på en. Har varit inne på htc 10 men minns från head-fi att folk var som galna över v10:an, v20:an lär ju inte vara sämre... Någon som har kört alla tre och kan slänga in en kort jämförelse? Just ang. ljudet alltså...
     
  3. DonDon

    DonDon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2016
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G3
  4. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Det är väl några st här som har en V20 nu. Jag är lite nyfiken på om ni lyckats lösa in 100 GB på Drive-erbjudandet? Jag får som sagt upp det när jag öppnar Drive, men den säger att det redan är använt. Tänkte mest om det är nån regional grej (går inte i Sverige) eller om säljaren använde det innan jag fick telefonen så man ska klaga lite. Har det funkat för nån annan?
     
  5. jagu

    jagu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    323
    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Inget svar på mitt fb-inlägg från LG. Hade varit trevligt med en återkoppling oavsett, "tyvärr,....", "vi återkommer... ", etc.
     
  6. godlike100

    godlike100 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Gött att du är nöjd med den. :)
    Jag kan bara hålla med om det du skriver. Haft den någon månad och är meganöjd. (Gick från LG G4)

    Jag får precis samma meddelande som dig. "This offer has already been redeemed". Jag har fått något sådant erbjudande tidigare med en telefon så jag har 120gb på min drive gratis redan. Jag trodde att det var det erbjudandet som råkat poppa upp igen då jag inte hört något om att man skulle få samma med V20. Så du är iaf inte ensam om att få felet.
     
  7. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Ok, tack för svar! Jag vet att jag fick ett erbjudande med min LG G3 (minns inte hur mycket utrymme det var, men oavsett har det "gått ut" nu). Det kan säkert vara så att jag inte får från V20:n för att den tycker att jag redan fått utökat utrymme via nån LG-promotion tidigare. Nåja, som sagt, inte hela världen :). Då är jag iaf inte ensam om problemet, misstänkte först att säljaren använt det själv innan telefonen skickades, men så är nog inte fallet då.
     
  8. DonDon

    DonDon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2016
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    LG G3
    Nu har dom svarat på en annans person som frågat om när den går att köpa i sverige. Förstår det som att när dom skrev om V20 i nyhetsbrevet så var det bara för att informera att mobilen går att köpa i andra länder -.- Ska man ta det som att dom vill visa oss hur lite dom bryr sig om den svenska marknaden eller?
     
  9. pimis

    pimis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har fått hem H990DS från UK och upplevelsen är väldigt positiv! Bästa telefonen jag haft hittils.
    Än så länge fungerar allt som det skall och fick även 100GB på google drive. Beställde via ebay från säljaren t-dimension10 .
    Ingen koreansk logga när man startar telefonen. Kör alla mina telefoner på engelska och denna går inte att ändra till svenska i.
     
    bernard gillar detta.
  10. AxelDroidly

    AxelDroidly Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Om man är villig att trixa (och google) lite går det att ändra till Svenska med hjälp av MoreLocale 2.
     
    bernard gillar detta.
  11. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Någon mer V20-ägare som är extra nöjd med köpet såhär efter G6 släppts? Det känns som en lite mer slimmad men nerbantad V20. Smalare ramar men ingen ir-blaster, ingen quad dac, 32 GB, samma cpu, inget utbytbart batteri osv. Var redan supernöjd med telefonen men det känns lite extra bra att det inte kommit ett jättestor uppgradering just efter man fått hem den :)
     
  12. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jag var säker på att skaffa en G6 men efter jag fick reda på att den inte kommer ha DAC'en här så blir det nog ingen. Blev lite extra nöjd med min V10 helt plötsligt och den kommer jag nog behålla. Ingen idé att uppgradera till V20 känner jag.
     
  13. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Nä, V10 är fortfarande min all-time-favourite. Jag var i USA när den släpptes och hade chans att köpa en långt före den kom hit. Ångrar att jag inte gjorde det, fortfarande snyggaste telefonen jag vet :). Du klarar dig nog finfint med den ett tag till!
     
  14. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Den är riktigt snygg ja! Tyvärr gick V20 åt fel håll när det gäller design.
     
  15. Stingray454

    Stingray454 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Japp, V20:s innehåll med V10:s yttre design hade nog varit min drömtelefon, nu har dom hakat på iphone-lookalike-trenden. Inte för att den är jätteful på något sätt, men V10 hade egen stil, grymt bra grepp och stötsäker som inget annat. V20 är hal som en ål och ser ut som ungefär alla andra telefoner.
     
  16. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Lite så ja. Men de båda är riktiga multimediamaskiner! Maken till ljud och bildkvalité på kameran.
     
  17. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Så verkar inte bli någon Sverige premiär på v20 och G6 verkar vara det enda från lg i närtid (om den släppts här).

    Nej lär inte vilja ha G6 med 821, tar hellre v20 i så fall.

    Men ser faktiskt ingen fördel att köpa G6 över t.ex någon annan tillverkare.

    Löst batteri som är även bra för miljön, verkar ingen köra med längre tyvärr. Hade ju varit bra med internationellt lagkrav att det ska vara lätt att plocka bort batteriet vid återvinning.
     
  18. Deph0

    Deph0 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2013
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej, jag går i nymobil tankar, har en htc one m7 just nu.

    Vad ska man tänka på och var får man tag i en v20? Funkar 4g i Sverige, etc?
     
  19. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)

    LG V30 bör komma inom en snar framtid. Vänta in den. I annat fall skulle jag säga eBay.
     
  20. Joseph

    Joseph Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2017
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    26
    Telefon:
    Lg G2, S6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Lg G2, S6
    Lg V30 kommer om 3 månader (början av sep). Värt att vänta, 6 gb ram SD 835, vattentätt, troligtvis OLED display osv.
     
    bernard gillar detta.