Fråga: Hur skydda optiken?

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av H-M, 26 maj 2017.

  1. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Börjar bli trött på att optiken ( glaset längst ut) blir flammigt och repigt. Verkar bara vara IPhone som klarar sig då de verkar ha safirglas. Åtminstone vissa modeller.

    Tills vidare löser jag det så här på min Z3c. Funkar när man inte fotar ständigt men irriterande för den som ofta fotar att riva bort tejpen. Detta är ett fullgott skydd värt att beakta. Satte på direkt när jag fick ut telefonen.

    Man skulle inte drömma om att behandla en fin kamera så här även om man hade ett slags skyddsfilter på. I en grusig svettig ficka ;). Därför extra viktigt att mobilkameran skyddas lite extra redan från fabrik.

    Minns ni att Sony Ericsson hade flera modeller med ett litet linsskydd man sköt åt sidan? Skulle gärna se det igen. Men jag misstänker man vill se snabba byten av mobiler och är bara glada om de repas.

    När jag ändå rasar. Allt var inte sämre förr. Förutom linsskyddet hade SE en laddkontakt man då tyckte var ful och jobbig. MEN den hade två låsflikar som gjorde att den inte föll ur och lossade vilket kan hända idag. Larm och kalender funkade även om mobilen var avslagen eller blivit urladdad ( helt tom gick det ju inte men finns det bara pyttelite ström kvar nog ringde alarmet). Idag är en avstängd/urladdad Android tvärdöd
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 26 maj 2017
  2. Stanem

    Stanem Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2016
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    528
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Iphone 8
    Telefon 3:
    Samsung S6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 5e
    Platta 2:
    Ipad Mini Retina
    En sån här skulle väl kunna funka som skydd om den får plats? Lite enklare än tejp... http://www.ebay.co.uk/itm/STEAGLE-W...5&rk=5&rkt=6&sd=112212522770&var=461394287752
     
  3. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Det var inte så dumt. Tack.