Diskussion: Xiaomi Mi Max 2

Diskussion i 'Mi & Mi Note' startad av flipp, 7 apr 2017.

  1. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Men nu är band 20 ganska viktigt för de flesta så ditt sedvanliga ordbajseri blir bara jobbigt att läsa. [emoji4]
     
    Gurex och jnsson gillar detta.
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 354
    Mottagna gillanden:
    17 829
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Håller helt med! Men men ;)
     
    Ascii gillar detta.
  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 354
    Mottagna gillanden:
    17 829
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Även band 8 är viktigt beroende på operatör :)
     
    Ascii gillar detta.
  4. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Precis!
     
    jnsson gillar detta.
  5. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Jaha, med andra ord skall en handdator bedömas efter band 8/20. Saknas detta är den "naturligtvis" sämre.

    Ordbajseri? Jag finner det absolut vara ett ordbajsande när man hävdar att enhet X är "sämre" trots utmärkt hårdvara bara för att den saknar "band X".

    Men tycker man att det är naturligt att rata större delen av marknadens enheter är det bara att köra på.;) Dock blir det lite underligt när man glider in på ett bananskal och förklarar att "ja, även om den har allt saknar den band X och är därmed sämre än [något som inte är lika imponerande]". Ungefär som när vissa t.ex hävdat att en Sony Xperia XA Ultra med MediaTek Helio P10 är en "bättre enhet" än en Mi Max eftersom.... den har band X.
     
  6. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Jag antar att valfrihet inte spelar så stor roll. Varför skall man välja mellan ett stort antal enheter när man kan begränsa sig till de som har band 8/20?

    Hade LTE varit en resonabel standard med ett anständigt antal band hade saken varit en annan. Men nu är det rent kaos med alla dessa band. Således blir det en irriterande begränsning snarare än en tillgång eftersom antalet kompatibla enheter är litet.

    Om det blir standard överlag med en LTE-radio som stödjer 25-30 band eller fler kan man diskutera saken, dock inte sålänge operatörer rullar ut fler band (att t.ex få ett 700-band i Sverige vore än mer irriterande).
     
  7. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Ordbajsande är när man skriver noveller varenda inlägg, när man skriver 2000 ord på något som kan beskrivas på 20 ord, typ.

    Band 8/20 är viktiga band för svensk LTE. Jag skulle aldrig nöja mig med 3G. [emoji4]

    Telefonen i sig verkar väldigt intressant, men den faller bort hårt enbart för 4G-banden. 3G är väldigt slött när man väl vant sig med snabbare internet. Du gör så klart som du vill och du behöver inte svara mig mer i ämnet.

    Tack och hej. [emoji4]
     
    jnsson gillar detta.
  8. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Jag får ut ungefär 10-20 Mbit/s via 3G.

    Det fungerar utmärkt även för tyngre användning inklusive 1080p-streaming. Därav att jag inte går med på att begränsa mitt enhetsval för LTE-band X.

    Vad gör ni med era enheter som "kräver" LTE? Själv streamar jag, laddar ned filer etc utan problem. En sådan sak som surfande etc fungerar perfekt också. Inga problem med hastigheten.
     
    Micke_A gillar detta.
  9. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 354
    Mottagna gillanden:
    17 829
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Är på ställen t.ex. där det inte finns 3G överhuvudtaget med min operatör, då blir det svårt o använda telefonen! Edit: Jag köpte faktiskt för några år sedan, när jag gick på kollo, en helt ny telefon från Nexus 4 till Nexus 5 just pga att Nexus 5 hade stöd för LTE, då det inte fanns 3G (o det är fortfarande vad jag vet lite sporadiskt med 3G mottagningen där även fast de fixat en 3G mast nån km bort) täckning där
     
    Last edited: 28 maj 2017
    zillen4 och kissidor gillar detta.
  10. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 502
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    du verkar ha oerhört svårt att förstå att många personer gör helt andra prioriteringar än du gör. det stora flertalet som köper en mobiltelefon är ute efter att man 1. kan ringa med den. 2. den funkar att facebooka/snapchatta, kolla på youtube och att dessa saker går fortast möjligt. 3. den har en lättanvänd kamera.
    det stora flertalet av telefonköpare i sverige vill också ha 4. snabb och enkel service och support i sverige 5. svenska som systemspråk 6. att den fungerar där man rör sig 7. och att det är en snygg telefon.
    en telefon utan band8/20 fallerar ibland på punkt 2 och 6 och är därför inte en bra telefon för de flesta.
    det är väldigt få som använder sin telefon till bokföring, som server, som skriver c-uppsatsen på universitetet, redigerar sin långfilm osv på sin mobiltelefon som du verkar vilja göra.
    för de flesta ÄR faktiskt en Sony Xperia XA Ultra med MediaTek Helio P10 en "bättre enhet" än en Mi Max eftersom.... den har band X.
     
    Gurex, kissidor, Gustav Karlsson och 3 andra gillar detta.
  11. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Intressanta utläggningar om vad en telefon är och vad den skall klara av. Det låter som att vi talar om en Ericsson T28 här eller kanske K750i med tanke på kameran.

    En XA Ultra är inte en bättre enhet trots band X. Man behöver inte skriva C-uppsatser med enheten för att inse att en handdator är något annat än en feature phone. Fixering vid LTE-band är att anslå ett begränsat synsätt.

    En Xiaomi Mi Max är en utmärkt enhet för multimedia, surfande, e-boksläsare och mycket annat. Den här även vissa fördelar som spelmobil om än med frågetecken kring Max 2s 625a.

    Är man ute efter en telefon i första hand finns det andra alternativ som Nokia 3310.;) Oavsett vilket är Maxen en mycket bra enhet för rätt köpare. Den är inte avsedd för alla men blir inte sämre för det. I phabletsegmentet är den mycket bra. Däremot finns det mer kraftfulla enheter prestandamässigt men de har annan inriktning inte lika bra som phablets p.g.a. små skärmar.

    Att såga en modern handdator med argumentet LTE-band X är och förblir dumt. Se helheten.
     
  12. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 438
    Mottagna gillanden:
    8 370
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    I väntan på leverans av Max 2 har jag impulsköpt en begagnad Max 1 (3/32) här på forumet. Har haft den förut men är sugen på att leka med den igen innan jag får uppföljaren som lär dröja ytterligare 3 veckor. Tänkte även göra en rejäl jämförelse mellan de två när jag får hem tvåan.

    När det gäller LTE-band beror det såklart på var man bor och hur bra 4G-täckning man har där man vistats i vardagen. För mig kommer fullt svenskt LTE-stöd extremt långt ner på listan av prioriteringar eftersom jag i princip alltid klarar mig utan band 8/20 där jag vistas.

    Dock håller jag med om att AVR4000 med fördel kan skriva lite mer korta och koncisa inlägg. :)
     
    bernard, Ascii och Psicosis gillar detta.
  13. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 502
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    att säga att vi talar om en Etiksson T28 bevisar bara hur inlåst och inskränkt du är i ditt tankesätt. du verkar inte kunna förstå att folk har andra prioriteringar än dig, att som du inte bry dig om LTE-band är ett minst lika begränsat synsätt. när du pratar om din mobil så verkar du ju närmast prata om en macbook air! och om man nu skulle dra din logik till sin spets så borde allt mellan en macbook air och en nokia 3310 inte säljas. för många så är en XA Ultra bättre än en Mi Max, så enkelt är det. för andra är en note4 oändligt mycket bättre än både Mi Max och XA Ultra.
    du verkar tro att alla som inte tycker en Mi Max är den bästa borde köpa sig en Nokia 3310! dumt så det förslår. men för all del, du får gärna stå med din Mi Max utan uppkoppling där jag surfar med valfri mobil med band 8/20.
    Att inte förstå att för många är ett bra lte-stöd viktigare än vilken processor det sitter i telefonen (för vi talar fortfarande om en telefon, kom ihåg det) eller om det är 2, 3 eller 4gb ram. iPhone7+ har varken snabbast processor, mest minne, störst skärm och ändå är det enskilt den telefon (handdator som du nu vill kalla dem) som flest är nöjda med. tror du att alla som har den inte kan surfa, läsa e-böcker, använda multimedia och mycket annat. den springer dessutom cirklar runt din Mi Max vad gäller spelprestanda.
    så småningom kanske även du förstår, om inte så är det din huvudvärk.
     
    kissidor, Ascii, jnsson och 3 andra gillar detta.
  14. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Det finns inget roligare än dessa reaktioner som cirkulerar kring LTE-bandens betydelse.;)

    Man kan läsa böcker även med en 3-tumsskärm. Ja, det går. Det fungerar visserligen bättre med en större dito men det går som sagt. Så att dra in iPhone blir ju lite intressant.

    Nu säger jag inte att en Mi Max slår alla enheter (eftersom den inte gör det). Däremot är det en utmärkt handdator i segmentet 6-8 tum. Att enheter i det mer populära 5-6-tumssegmentet har kraftfullare hårdvara är uppenbart.

    Vad jag däremot säger är att det är begränsat att ranka handdatorer (ja, dit får vi allt räkna Androidenheter men även iPhone) efter LTE-banden istället för att se helheten.

    Orsaken är ytterst enkel och uppenbar om man kan tänka kritiskt:

    Det finns över 40 LTE-band. Jämför med antalet 3G-band. Resultatet är att enheter sällan stödjer "alla" band ens på regional basis - än värre är att det ibland ploppar upp "nya band" och vips är allt inkompatibelt. Man hade "global kompatibilitet" med en pentabandare (ofta en quadbandare) inom 3G. Med LTE är det värre även om faktiskt Xiaomi har en enhet med rejält många band (har för mig 27).

    Eftersom LTE är ett enda kaos av olika band (40-50 stycken är ungefär 20-30 för många, minst) inträffar den uppenbara situationen att större delen av enheterna blir "inkompatibla" förutom "regionalt anpassade" produkter. Eftersom moderna handdatorer kan kommunicera via olika nätstandarder innebär inte avsaknad av vissa LTE-band samma problem som man får med en traditionell mobiltelefon med fel frekvens där det innebär "inget nät" och ingen användningsmöjlighet.

    Oavsett om en del försöker hävda "telefon!" är moderna enheter handdatorer och bedömningen förblir en fråga om helheten. Där spelar även hårdvaran in.

    En handdator med långsam hårdvara och lite minne är inte bättre än en med kraftfull hw och mer minne etc. Inte ens band X kan uppväga en sådan sak som MediaTek Helio P10 och 3 GB RAM jämfört med Snapdragon 835 och 6 GB RAM etc.

    De som är fixerade vid LTE-band verkar ta lätt på valfriheten (eftersom de är redo att begränsa sig rejält där bara för band X) samtidigt som det närmast låter som att avsaknad av band X är en total katastrof som i princip innebär en oanvändbar enhet. Därav analogin med T28 (en dylik är helt oanvändbar om nätet saknar rätt band - en handdator är det däremot inte).

    Förövrigt har jag utmärkt mottagning på Maxen. Är det ett nödläge och endast band X finns tillgängligt kör jag tethering men några sådana nödlägen har jag inte haft ännu (d.v.s att Maxen inte har täckning).

    Slutligen måste jag säga att det där argumentet "men vanligt folk...." aldrig har imponerat på mig.;)

    Lycka till med era LTE-band säger jag. Däremot hoppas jag att 5G städas upp (blir det 60-100 olika band där lär jag hellre köra med en ren WiFi-enhet och någon form av tethering/modemlösning). Dock lever jag på hoppet att det sker en förbättring, d.v.s max 20 band och att det blir standard att enheter stödjer alla dessa.

    Hade LTE haft max 20 band och global radio varit standard istället för dagens kaos hade allt varit perfekt.

    Edit: Det vore intressant om någon av "LTE-förespråkarna" kunde förklara vilka fördelar det finns med 40-50 olika band jämfört med den pentabandiga HSPA-radion? Jag har tyvärr stora problem att se fördelen med detta, däremot ser jag ett flertal nackdelar såsom ökad radiokomplexitet och kompatibilitetsproblem (d.v.s enheter blir lokala snarare än globala). Jag är heller inte övertygad om fördelen med att "rulla ut ett band till" (t.ex 600 MHz) som i ett slag gör befintlig park inkompatibel.

    Hade ni bytt ut era enheter om det plötsligt kördes igång LTE 450 och 600 samt 700 i Sverige? Alltså att samtliga operatörer börjat bygga sådana nät vid sidan av de befintliga?

    För egen del är jag starkt skeptisk mot att "ett band till" är en bra lösning. Även om jag förstår att en del inte tror det är standardisering något bra.
     
    Last edited: 28 maj 2017
    Micke_A gillar detta.
  15. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 502
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

  16. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 438
    Mottagna gillanden:
    8 370
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Nu har jag fått tag på Mi Max gen 1 3/32 (Mi Max 2 har inte skickats från Kina ännu). Gjorde just en speedtest mellan Max 1 och Mi 5S Plus. Rensade först ram-minnet på båda. Öppnade sedan en rad olika appar och några spel, testade även att ladda webbsidor i webbläsaren samtidigt samt testade att öppna youtubeklipp och netflixfilmer. Slutsatsen? Inga skillnader alls. Appar laddar precis lika snabbt på Max som 5S Plus även spelen laddar lika snabbt förutom enstaka stora spel som har längre laddtider, där var 5S Plus lite snabbare. Att ladda webbsidor och filmklipp går lika snabbt. Jag vet inte varför skillnaden inte var större men jag antar att vi nått en punkt där ökad CPU-prestanda inte längre gör så stor praktiskt skillnad. 5S Plus bänkar ungefär dubbelt så mycket i Antutu jämfört med Mi Max.

    För mig som inte spelar grafiktunga spel betyder det att jag klarar mig precis lika bra med SD650 som SD821. Jag tror att det samma mönster kommer visa sig när man jämför SD650 med SD625, d v s ingen märkbar skillnad förutom vid tunga spel. För mig finns det inget behov av högre prestanda på Max 2, Max 1 är redan snabb nog så Xiaomi gjorde rätt som satsade på SD625. Det jag istället vill se är en bättre skärm, byggkvalitet och kamera. När jag jämför skärmarna mellan 5S Plus och Mi Max är det stor skillnad, skärmen på 5S Plus har mycket bättre kontrast, betraktningsvinklar och livligare färger. Förhoppningsvis har Xiaomi stoppat in en bättre panel i Max 2. Byggkvaliteten är inte så dålig som jag minns att jag tyckte när jag hade Max 1 förra gången men det känns inte premium så hoppas på en förbättring där och det blir skönt att slippa den svarta ramen runt skärmen som drar ner det estetiska intrycket. Kameran tror jag också kommer vara bra mycket bättre på Max 2 eftersom den har samma sensor som Mi6.
     
    Gurex, Droid82, dannejanne och 1 annan gillar detta.
  17. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Har fickor så det räcker och att skaffa en burner med "band X" är inga problem som jag ser det. Spelar ju i princip ingen roll vad man tar för enhet till det, en liten enkel kontantkortssak fungerar.

    Inte ens med alla 3G-nät borta skulle jag börja kompromissa med enhetsvalet för att få band X såvida det inte dyker upp stora phablets på 6,44-8-tum som har band X utan att kompromissa på övriga egenskaper.

    Förövrigt måste jag säga att det är lite roligt att läsa vissa försvarstal till Max 2. Att man inte behöver högre prestanda än 650/652 är en sak men... Max 2 har ju klenare CPU. Alltså en nedgradering.

    Jag skulle verkligen inte gå ner i prestanda på enheten, möjligen stanna kvar på samma nivå men bakåt? Det är lite som att säga att fordonet har "för höga prestanda" och så byter man 0-100 på 7 sekunder till 15....;)
     
  18. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 438
    Mottagna gillanden:
    8 370
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jo men poängen är att om man inte märker någon skillnad mellan SD821 och SD650 tror jag heller inte man kommer göra det mellan SD625 och SD650. Skillnaden i rå prestanda borde vara klart mindre mellan de två senare chippen. Xiaomi gjorde ju samma "nedgradering" på Note 4 och många hävdar att man inte märker någon skillnad i upplevd prestanda mot Note 3. Men jag kommer göra ett test så snart jag får Max 2.
     
    Gurex och Droid82 gillar detta.
  19. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 438
    Mottagna gillanden:
    8 370
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Gurex, Droid82 och bernard gillar detta.
  20. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Jag personligen märkte ingen skillnad öht mellan Mi Max (650) och Note 4 (625) gällande start av appar/multitasking eller överlag flyt i MIUI. Båda var 3/32 versionerna.
    Sen är vi alla olika och vad tekniska specifikationer säger är aldrig den absoluta sanningen i min värld har jag fått lära mig den långa vägen genom att testa olika enheter.

    @AVR4000@AVR4000 jag har full förståelse för att du anser SD625 vara en nedgradering, vilket jag håller med om att det är, på papper. Men du testat nån enhet med denna SOC och jämnfört mot SD650 eller är din åsikt baserad endast på vad Qualcomms whitepaper och syntetiska tester säger?
     
    Last edited: 31 maj 2017
    Droid82 och flipp gillar detta.