Samsung Pay är nu tillgängligt

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av BOZG, 9 mar 2017.

  1. h.o.nordin

    h.o.nordin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2016
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    105
    Efter att du Swipe'at upp kortet så måste du använda fingersensor eller kod för att aktivera själva SP. Sedan har du 30 sek på dig att hålla telefonen mot NFC symbol eller magnetrems-del av betalterminalen. Testa detta innan du gör det skarpt. Du kan också kolla på Youtube för instruktion.
     
    bernard gillar detta.
  2. Oskifer

    Oskifer Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2014
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Nu hänger jag med! Tack!
     
    h.o.nordin och bernard gillar detta.
  3. h.o.nordin

    h.o.nordin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2016
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    105
    Lite skumt på SJ:s utfodring. Det står godkänt på terminalen men sen blir man tvungen att signera kvittot. Inte helt optimalt.
     
  4. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Nu har det börjat dyka upp klistermärke på vissa terminaler med SPs logga på magnetremseläsaren!
     
    bernard gillar detta.
  5. h.o.nordin

    h.o.nordin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2016
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    105
    Aha, var har du sett det?
     
  6. Evian

    Evian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    781
    Mottagna gillanden:
    279

    MINA ENHETER

    Webhallen i Linköping hade det när jag var inne i veckan.
     
  7. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Intersport, Torp köpcenterum i Uddevalla.
     
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 690
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    SF-biograferna i Malmö har en Samsung Pay-sticker på alla sina terminaler nu. Dock finns ingen Samsung Pay-klisterlapp på automaterna, men de kräver nog att man för in sitt kort, varför det inte kommer fungera med MST.
     
  9. h.o.nordin

    h.o.nordin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2016
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    105
    Någon som vet var man får tag i sådana klisterlappar?
     
  10. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 282
    Mottagna gillanden:
    9 522
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Råkade idag trycka på en ikon med "mjukvaru-uppdatering tillgänglig", trodde det hade något med Nougat att göra men det var Samsung Pay appen.

    Kan man provköra Samsung Pay på en massa ställen, fast utan att göra köp, bara för att testa hur det funkar innan man sas "skarpt" använder den och köper något?

    Vill inte hålla på att krångla när jag väl handlar.
     
  11. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Det är detta som är lite jobbigt, man vill inte ha kö bakom sig. Gå till ett ställe där du har koll på att du kan vara ensam och inte få kö bakom dig på en stund. Jag har inte sett något ställe där man kan prova utan att handla.
     
    nexus^6 gillar detta.
  12. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Snodde lillebrors SEB Maestro och la till i Samsung Pay. Försökte betala på Ica igår två minuter innan stängning då alla badgäster gjorde storhandligar, men då fick inte kassörskan till det med terminalen och jag kände inte för att instruera henne två minuter innan stängning med massa folk i kö bakom mig. Betalade med mitt vanliga kort.

    Idag morse så gjorde jag ett nytt försök, denna kassörska hade koll på hur man blippade och lyckades få fram beloppet i terminalen så jag kunde betala med telefonen. Hon blev helt paff av att det fungerade med telefonen [emoji1] Tror hon utbrast "Att det fungerar med telefonen?!" tre gången på den lilla stunden hahah.

    Första betalningen med Samsung Pay, skitsmidigt ju. Älskart! Har tyvärr Swedbank men ansökte om ett bankkort hos ICA-Banken förut, ska bli skönt att äntligen byta från Swedbank.
     
  13. inact_0030

    inact_0030 Guest

    ICA-Banken har inte stöd för SP än tyvärr. :(
     
  14. h.o.nordin

    h.o.nordin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2016
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    105
    Kul att det funkade för dig på ICA. En av de roligaste upplevelserna med att betala med mobilen är just alla roliga reaktioner man får nu när det är nytt. Var inte rädd för att hjälpa kassapersonalen på ICA i de fall de inte kan "kort enter enter". Jag fick göra det igår, här i Kristianstad. Hon i kassan svarade "men jag har ingen sådan knapp" jo, det har du, sedan tänkte hon efter och det funkade och hon svarade "vad kul, nästa gång ska jag göra rätt".
    Ska ni åka båt i Stockholm skärgård med Utö Rederi, så funkar NFC "blipp" på följande båtar Silverpilen, Waxholm2, Mysing, Utö Express och Vindöga. Både på stationära och bärbara betalterminaler. Övriga båtar har inte jag koll på.
    Strula på /Hasse
     
  15. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 282
    Mottagna gillanden:
    9 522
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Om jag installerar Samsung Pay skall väl något konto knytas till det och någon betal-app, Samsung Wallet eller vad det kan va?
    ...samt någon app till SEB?

    Fick ett nytt SEB kort med mastercard med NFC symbol ))) , hade VISA innan, igår samt ett BankID-kort i måndags men vet inte hur mycket jag kommer använda det.


    PS jag multibootar och kör med Windows XP på datorn vilket såklart inte är bra men det funkar med digipass att betala räkningar, mobilt bankID och bankID funkar ej då programvaran ej supportas längre, en annan hårddisk har windows 8.1 men den har problem; systemåsterställning har slutat fungera så den bootar jag bara i nödfall.


    Försöker vara försiktig med både mobil och windows xp, inte installera massa program eller klicka på okända email med bifogade filer etc samt inte surfa in på konstiga ställen.

    Då mobilen inte har någon inbyggd brandvägg vill jag helst inte installera något som hanterar pengar på den, har iofs en app, NoRoot Firewall men den använder jag inte, det är för kryptiska meddelande om vad som försöker göra ditten och datten.

    Får titta lite mer på hur man kan "säkra upp" mobilen innan jag installerar apparna.


    Det hade varit kul om det funkade.


    PS jag använde det nya SEB mastercard kortet igår och blev förvånad att det tog samma lösenord/siffror som mitt gamla VISA vilket går ut 2019. Hon i kassan strulade och tog betalt för "naturgodis" á 143 kr, totalt handlade jag för 607 kr, när det var vanligt godis så hon korrigerade det när jag sa till och fick ett återköp på -67 kr inmatat på kortet.

    Nu idag när jag betalde vanliga räkningar med digipass fanns det ett post med reservat belopp på 607 kr, inget återköp men skall se nästa vecka, lite skumt ändå.


    Innan hade jag två kort med mig, körkort samt SEB VISA kort, nu blev det helt plötsligt fyra kort :(

    Ett enda kort; körkort med inbyggt SEB Mastercard med NFC ))) , hade varit perfekt :)
    eller helt enkelt ett Multipass med allt på :woot:

    Multipass, The Fifth Element

    View: https://www.youtube.com/watch?v=9jWGbvemTag

    Edit: dagen efter kom det in så det var bara en fördröjning.
    En annan grej som hänt är att när jag betalat räkningar i Windows xp och fått faktura som då endast går att se om man loggar in bankID vilken inte längre stöds. Vill ha alla mina räkningar utskrivna men det supportas alltså inte längre.
     
    Last edited: 24 jun 2017
    Herrputte gillar detta.
  16. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Nej, men det är utlovat tills innan sommaren iallafall. :)

    Ja precis! [emoji1]
     
  17. fuzzydog

    fuzzydog Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Funkar SEB Maestro med Samsung Pay? Trodde bara dem hade stöd för mastercard
     
  18. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Yes det fungerar. Tror dom menar att dom har stöd för mastercards kort :)
     
  19. fuzzydog

    fuzzydog Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Sweet! Kan dem fixa coop/ica korten så kan jag snart lämna plånboken hemma :)
     
  20. hultqvist

    hultqvist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har en S7:a via jobbet från 3. Har inte fått Samsung Pay ännu. Någon som har fått det?

    Min mjukvarustatus i bifogad fil.
    S7.png