Klämma på OnePlus5

Diskussion i 'OnePlus 5 - Allmänt' startad av mena, 25 jun 2017.

  1. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Går det på något sätt att klämma och känna på oneplus 5 eller är man helt låst till att behöva chans köpa?

    Eller finns det någon telefon som liknar 5 så man har en liten aning om hur den känns i handen tex kanske iphone7plus?

    Är det helt kört att få en chans att pilla på en one plus 5 före man beställer?

    Och hur är det med reservdelar om man tex skulle spräcka skärmen? Svårt att få den reparerad tex?
     
  2. hickan

    hickan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    909
    Mottagna gillanden:
    685
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Finns ej något ställe att klämma på, vart bor du? Kanske finns någon snäll medlem som kan möta upp:)

    Du har ju dock 15 dagars öppetköp om du ej skulle vara nöjd.

    Service /reparationer skickar du tillbaka den till OnePlus helt enkelt.
     
    bernard och jnsson gillar detta.
  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Du skapar ett ärende på oneplus.net och sedan skickar du iväg den någonstans i EU (vet inte vilket land) och sedan får du ett kostnadsförlag, jag vet att ny skärm kostar 93€ inklusive frakten och moms, och sedan om du godkänner det, reparerar och skickar sedan tillbaka telefonen
     
    bernard gillar detta.
  4. galaxy81

    galaxy81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    1 748
    Mottagna gillanden:
    1 196
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max
    Tre i Köpenhamn har en OP5 så man kan klämma, känna och testa. Var där igår och fick mig en uppfattning om den.
    Första intrycker är att den är väldigt lätt, van vid iPhone 7 plus så OP5 känns fjäderlätt, nästan för lätt så att det drar ner kvalitetsintrycket något. Annan sak jag reagera på är att kanterna känns aningen vassa, kan vara lite inbillning. Överlag känns den premium förutom den lätta vikten. Knapparna får godkänt, med en lagom klickkänsla. Dock tycker jag volymknapparna är för smala och känns ynkliga.

    Tveksamt om jag skulle kunna byta ut min röda iPhone 7 plus mot denna men de två stora fördelarna med OP5 enligt mig är priset och Oxygen OS.
    Skulle jag däremot vara ute efter en android skulle denna gå förre alla andra alternativ.
     
    bernard gillar detta.
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Precis som ovan talare säger har du ångerrätt eftersom telefonen säljs inom EU. Du kan läsa mer om ångerrätten här: http://www.konsumenteuropa.se/sv/amnesomraden/e-handel/E-handel-inom-EU/angerratt-inom-eu/

    Vad gäller reklamationsrätt gäller oftast bara 24 månader inom EU (i Sverige har vi dock 36 mån): http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_sv.htm

    OnePlus erbjuder sedan 12 mån garanti : https://oneplus.net/se/privacy-and-legal

     
    Last edited: 25 jun 2017
    zztop007 och galaxy81 gillar detta.
  6. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Ok men det blir svårt att få klämma innan. Vilken telefon är närmast lik oneplus 5 storleksmässigt.?
     
  7. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Närmaste jag hittat storleksmässigt är iPhone 7+. Men har inte gjort nån direkt djupdykning i detta heller så.
    http://www.phonearena.com/phones/size/OnePlus-5,Apple-iPhone-7-Plus/phones/10501,9816
    iPhonen är visserligen ca 4mm högre och bredare, men att hitta en som har samma dimensioner kan bli svårt. Jag tycker att mycket av hur en enhet upplevs i handen beror på tjocklek och hur kanterna är välvda/böjda och alla tillverkare gör egna designbeslut så väldigt få (om några) är identiska.

    Men som nån redan nämnde tidigare, man har 15 dagar öppet köp hos Oneplus, så i värsta fall så får du beställa och testa den och om den inte passar dig så är det bara att retunera.
    Alternativt att du bor nånstans där det finns en annan medlem från forumet som är behjälplig och kan möta upp dig så du får känna på en.
     
  8. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Du kan ju se om du kan möta någon som har en OnePlus 3/3T då dem nästan har samma mått
     
  9. hattori hanzo

    hattori hanzo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    32
    Telefon:
    Oneplus 6t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6t
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Nexus 7 (2 gen)
    Mest lik måste ju vara OPPO R11, men hur det är att klämma på en sån i sverige vete fan!