Diskussion: Den stora tillbehörstråden för OnePlus 5

Diskussion i 'OnePlus 5 - Allmänt' startad av Swedroid, 7 maj 2017.

  1. frassedylan

    frassedylan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2016
    Inlägg:
    958
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Just det. Så är det förstås.
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    För info till samtliga, Verkar som att farhågorna gällande Oneplus egna skärmskydd stämmer, dvs den går in en bit på displayen:
    https://oneplus.net/oneplus-5-3d-tempered-glass-screen-protector#specifications

    Jag tror personligen Orzly Pro Fit som lanseras 8 juli kommer vara ett bättre alternativ. som det ser ut nu iallafall. Orzly släppte en version 2 (v2) till OP3 som tydligen var väldigt omtyckt, och denna pro fit baseras på samma funktion/teknik.
     
  3. patts

    patts Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    1 092
    Mottagna gillanden:
    624
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Nu verkar det som skalen är tillgängliga hos OP igen. Inga skärmskydd dock.
     
    Ascii gillar detta.
  4. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Två "Bump in the night"-bundlar beställda [emoji3]
     
    patts gillar detta.
  5. zyonee

    zyonee Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Lineage OS 14.0
    Info:
    Kompilerar själv från källkod.
    Telefon 2:
    Xperia V
    ROM:
    Lineage OS 14.0
    Telefon 3:
    Nexus One
    ROM:
    Nån gammal CM-version
    Övrigt:
    Nexus Player
    Jag har använt Nillkin Qin flip-skal till min nuvarande Nexus 6P (OP5 bör anlända imorgon), Nexus 6 och Nexus 5. Älskar dessa då de inte gör luren markant större. Den till Nexus 6 hade dessutom magnet på rätt ställe så att skärmen tänds och släcks då man öppnar och stänger skalet. På 6P var det inte så av någon anledning trots att luren har stöd för det.

    Hoppas att Nillkin ger ut Qin-skal även till OP5. Borde inte vara helt osannolikt då de har några "vanliga" skal till den redan.
     
  6. yoyopro00

    yoyopro00 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    10
    Fan ska jag göra nu? Vägrar beställa telefonen utan skärmskydd och det finns inga som har i lager ? :-(
     
  7. Guggenheim

    Guggenheim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2013
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Vad jag har hört av folk som fått den levererad så har den ett skärmskydd i plast monterat från fabrik, så om du kan använda ett i plast tills de har glasskydd i lager så bör ju det fungera. Dock tvingas man väl betala för frakt två gånger.
     
  8. yoyopro00

    yoyopro00 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    10
    Vad tänker du på nu? Det finns enbart en skärmskydd på deras hemsida och den är slut? Jag tänkte precis beställa telefonen men vägrar utan skärmskydd.

    Har kollat fyndiq , teknikmagasinet osv osv men inga har skärmskydd till op5 :-( och telefonen tar säkert slut under dagen då den verkar vara populär
     
  9. Guggenheim

    Guggenheim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2013
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Menar att OP5 kommer förmonterad med ett skärmskydd på out of the box. Om anledningen till att du inte vill beställa telefonen utan att skärmskydd finns i lager är att du inte vill riskera att få några repor så kan du helt enkelt använda plastskyddet som redan sitter på och sen beställa glasskyddet när det kommer tillbaka i lager. Om anledningen är att du inte vill betala frakt två gånger så löser dock inte detta problemet. :)
     
  10. yoyopro00

    yoyopro00 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    10
    Jaha då hänger jag med. Men finns skärmskyddet i deras lager eller inte? Jag uppdaterar sidan så finns det sen uppdaterar jag igen och då står det "out of stock" nu uppdaterade jag igen och det funkade utmärkt att lägga den i varukorgen. Hur ska de ha det ?
     
  11. yoyopro00

    yoyopro00 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    10
    Nu står det out of stock igen då jag uppdaterade sidan. Men lägger jag till ett skal plus skärmskyddet i varukorgen så funkar det? Jätte förvirrad
     
  12. STJ1973

    STJ1973 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nu verkar flipcase finnas i lager igen. Har ni beställt eller fortfarande aktuellt med sambeställning?
     
  13. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Jag har bytt telefon så im out.
     
    hickan gillar detta.
  14. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Nej vi har INTE beställt för folk hoppar in i och ut i beställning som gräshoppor. Ena dagen så är dom med och nästa dag när man ska beställa så är dom inte med.
    Har gett upp [emoji6][emoji4][emoji23]
     
  15. STJ1973

    STJ1973 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ok [emoji5]️

    Då beställer jag själv. Orimligt dyr frakt dock... 189 spänn för ett fodral som kostar 209...
     
  16. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 113
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 7 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Skickar PM till dig med iaf en som vill beställa. Så kan ni kanske sambeställa.
     
    STJ1973 gillar detta.
  17. patts

    patts Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    1 092
    Mottagna gillanden:
    624
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Fan att jag inte såg detta då. Beställde en ryggsäck och skal+hörlurar.. kunde vi ju samåkt :D

    Edit : För er som letar skärmskydd i glas så finns det en hel del på både Amazon och Ebay. :)
     
    Timpppa gillar detta.
  18. BigF

    BigF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    827
    Mottagna gillanden:
    485
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
  19. Guggenheim

    Guggenheim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2013
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Min OP5 leverades i eftermiddags tillsammans med "Exclusive welcome bundle" som innehöll skal, skärmskydd, hörlurar och en 150 cm extra dash-kabel. Paketet kostade strax över 400 kr under early drop vilket var med 50% rabatt.

    Jag valde rosewood-skalet som jag tyckte såg bäst ut på bilderna. I verkligheten ser det ännu bättre ut, känns verkligen som att jag valde rätt. Materialet känns också extremt likt trä, skulle till och med kunna vara gjort av trä. Vet dock inte om så är fallet. Det känns tyvärr inte som att skalet ger jättemycket skydd mot fall från högre höjder eftersom det är väldigt tunt och inte skyddar hela ovan- eller undersidan. Ett fall med skärmen nedåt hade sannolikt inte heller räddats av skalet då det inte sträcker sig över skärmen på sidorna. Det är åtminstone snyggt och telefonen byggs inte på mycket alls av det.

    Dash-kabeln som ingår med mobilen känns på tok för kort så jag är glad att jag valde den extra långa dash-kabeln på 150 cm. Extrakabeln är också platt istället för rund och ser ut att vara av högre kvalitet. Jag packade ner originalkablen och kommer använda extrakabeln istället.

    Hörlurarna är OP:s Bullets V2. Dessa är också av högre kvalitet än jag trodde. Ljudet är väldigt klart och bättre än alla andra in-ears jag testat under 500 kr. Basen är inte jätteimponerande, men det är sällsynt hos billigare in ears. Sladden är platt här också med en glatt yta som inte borde fastna i eller trassla in sig. Presentationen var också över förväntan i kartongen. De här hörlurarna känns betydligt dyrare än vad jag betalade för dem.

    Skärmskyddet har jag inte packat upp än, kommer använda det förmonterade plastskyddet tills jag tröttnar. Jag märkte dock för någon dag sedan i beskrivningen att de svarta kanterna runt glasskyddet skär över skärmen med ca 0,9mm vilket känns väldigt jobbigt. Kommer antagligen beställa ett glasskydd av ett annat märke senare som inte täcker skärmen med någon färgad kant.

    I allmänhet känns de tillbehör jag testat bra, speciellt dash-kabeln och hörlurarna!
     
    psp123 gillar detta.
  20. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 293

    MINA ENHETER

    Är det något special (ang. DASH) med USB-C-kabeln? Har den som följer med samt 1,5m som kom med i exclusive bundle, men skulle gärna ha svart kabel.. Tips?