Doogee Mix

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Johnh3, 30 apr 2017.

  1. prepps

    prepps Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2016
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    12
    Får se om jag ger Doogee en chans till,har använt en Doogee F7 Pro nu sen september förra året och är väl inte helt nöjd.
    Senaste uppdateringen som släpptes i december har dom fortfarande inte fixat,telefonen kraschar när man installerar den,dom svarar inte på ett enda mail som man skickar,kameran är fruktansvärt långsam och bilderna blir väl sådär och nu börjar även skärmen ge med sig.
    Inte direkt så man ville ha det när man köpte deras top of the line modell.
     
    flat7 gillar detta.
  2. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Recension av Linus på TechlineHD
    View: https://youtu.be/4wm0j5a4Tpc

    Den har en bra skärm och bra spelprestanda och gpsen verkar funka bra. Dåliga kameror och inspelat ljud låter bara i vänster öra precis som med Doogee Y6 Max. Detta tillsammans med buggig mjukvara gör att Linus inte tycker telefonen i nuvarande utförande är värd pengarna.
     
  3. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Han sa inte ett ljud om att den inte var värd pengarna. Han sa att han hoppades på att en del uppdateringar så att den skulle ge mycket värde för pengarna. Att det kommer en del buggar ifrån start är mer regel än undantag, det brukar komma uppdateringar med buggfixar snabbt. DOOGEE F5 hade exempelvis en katastrofal kamera innan DOOGEE fixade buggarna, efter det blev den riktigt bra för sin prisklass. Det tog bara en vecka innan uppdateringen kom (räknat ifrån det att jag fick den).
     
    Last edited: 28 jun 2017
  4. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Ser bra ut.
     
  5. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Jo, han skriver det i beskrivningen till videon.
     
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Linus brukar aldrig kritisera de lurar han testar på allvar. Han brukar ta upp några "shortcomings" och några bra saker men ger aldrig någon kritisk helhetsbedömning vilket är synd för annars är hans videos rätt bra.
     
    flat7 gillar detta.
  7. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

  8. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Får Linus betalt för säljlänken som går till ganggood i beskrivningen av videon? Enkel retorik, om man som Linus skriver att telefonen förhoppningsvis efter buggfixar blir "value for money" . Det tolkar jag som att i dagsläget så är den inte värd pengarna. Håller du med Ara??
     
  9. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Som jag förstår det så får de provision på antalet klick alternativt antalet köp som genereras via länkarna.
     
  10. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det beror ju helt på hur man använder sin mobil. Är man intresserad av foto och video och det ser ut så där som Linus visar upp så är det inget att ha. Å andra sidan, om du inte bryr dig om kameran så ger den väldigt mycket för pengarna, kanonfin skärm, utmärkt att spela på, bra batteri, bra mottagning, bra GPS och snygg design.

    Det man måste veta med mobiler i denna prisklass är att det alltid kommer att finnas brister och då handlar det om att välja en modell som har brister som man kan leva med. Det är ju väldigt individuellt vilka egenskaper som är viktigast. Personligen struntar jag exempelvis fullständigt i hur högtalaren låter, för andra är det jätteviktigt.
     
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
  12. estan2000

    estan2000 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    så nu är mobilen i Stockholm Postens international terminal
     
    wiper och Ara gillar detta.
  13. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Från kommentarerna på CMM-klippet ovan: "But why other reviewers i saw on youtube didnt talk about such heavy bugs, only about some stuttering and lags? Didnt they just notice it? where they bought? xD Well thanks so much for beeing such a honest reviewer, thats what i love about your channel and site."

    "Showing all flaws a device has without making them look insignificant means zero sales. Zero sales means zero money. Go figure."
     
    dannejanne gillar detta.
  14. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag tror svaret är mycket enkelt, ingen annan har hittat några liknande buggar. Jag förväntar mig inte heller att hitta särskilt mycket buggar och de som finns kommer att lösa sig med uppdateringar. Så har det varit tidigare.
     
  15. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 025
    Mottagna gillanden:
    8 516
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
  16. Droid113

    Droid113 Guest

  17. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Fullt med buggar alltså. Då verkar Doogee köra på som vanligt och släppa skräpmobiler. Om man gör professionella tester utan att testa alla funktioner och utan att kritiskt granska eller ej kan hitta uppenbara fel då ska man byta jobb. I somliga fall så tror jag de inte hittar buggarna då de fusktestar (slår på skärmen och säger att den är fin typ..) och i andra fall så "vill de inte se" fel då de tjänar pengar på klick till försäljningsstället där de också fått testexemplaret ifrån.
     
    Last edited: 29 jun 2017
    stelex, dannejanne och flipp gillar detta.
  18. Droid113

    Droid113 Guest

    Alla våra negativa intryck kan ju dock vara enbart en uppdatering bort iofs.. (jag börjar låta som en windows-phone-användare ;) )
     
    flipp gillar detta.
  19. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Javisst, i den bästa av världar!

    Linus från TechlineHD svarade så här på min fråga om Doogee mix är värd pengarna:

    Thank you! It has exceptional looks but I would personally take a look at Xiaomi, Lenovo, Meizu or other brands if I was on the budget
     
    Last edited: 29 jun 2017
  20. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Om det är som vanligt så kommer DOOGEE Mix inte har några buggar alls efter några uppdateringar. Det är så det varit med mina fem (5) tidigare DOOGEE mobiler.
    Jag tycker du ska vänta tills folk här på Swedroid fått sina DOOGEE Mix och hunnit testa dem innan du drar långtgående slutsatser.

    För egen del är jag inte det minsta orolig för buggar som inte åtgärdas med uppdateringar, jag vet att DOOGEE åtgärdar buggar snabbt och skickar ut uppdateringar som fixar problemen. Jag vet detta eftersom jag varit med om det många gånger.
     
    Droid113 och wiper gillar detta.