Samsung Galaxy S7 - Snabba frågor, snabba svar

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av tontmobil, 22 feb 2016.

  1. Slimkat74

    Slimkat74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2014
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ingen som har en lösning på varför volymen sänks och höjs automatiskt ibland med hörlurar?
     
  2. BOZG

    BOZG Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    209
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Info:
    Nova Launcher
    Det var någon annan här på Swedroid som hade liknande problem med att volymen sänks automatiskt. Själv har jag motsatta problemet med att volymen höjs men inte sett någon som har problem med både och!

    Om du inte gjort det ladda ner Samsungs SoundAssistant från Play Store. Där kan man välja att volymknapparna alltid är kopplade till medievolymen. Ingen lösning men det gör det snabbare att ändra volymen igen.
     
  3. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Har följt ett antal forum men har aldrig hört talas om någon med det problemet före dej. Det måste vara något väldigt specifikt för just dina inställningar och din kombination av appar. Har du provat fabriksåterställning?
    Vi har inte fått så mycket information om vad du själv har gjort för att felsöka eller hur det ser ut på din telefon överhuvud taget.
     
  4. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 822
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Är tillbaka och kör S7 nu igen, såg att man kan justera färgbalans nu. Är det något som tillkom iom problemen med S8 och dess röda skärm? Kan inte komma ihåg att det fanns från början på Nougat till S7.
     
  5. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Jo då, det var med från början i final Nougat på S7. Inte säker på om det var med i betan, jag körde aldrig den.
     
  6. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 822
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Okej så kanske det var. Jag kör alltid på "basic" och där finns ju inte möjlighet att ändra något själv så det var nog därför jag aldrig såg den funktionen förut.
     
  7. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 269
    Mottagna gillanden:
    793
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Surfar alltid med Chrome. Men när jag öppnar länkar ifrån whats app & i sms så öppnar den Samsungs webbläsare. Vart ändrar man detta?
     
  8. xophile

    xophile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2013
    Inlägg:
    291
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Under inställningar, program, tre prickarna till höger och välj standardprogram
     
    Kingson gillar detta.
  9. Slimkat74

    Slimkat74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2014
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min telefon har börjat få för sig att själv sänka volymen till noll direkt efter man exempelvis lyssnat på ett podcastavsnitt, riktigt störande att måsta höja volymen efter varje gång.

    Någon som vet vad det kan bero på?
     
  10. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Vilken app använder du för att lyssna på podcasts? Gäller det all ljuduppspelning, även med systemets ljudspelare, Spotify, VLC och så vidare. Vad har du själv gjort för att felsöka?
     
  11. Slimkat74

    Slimkat74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2014
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Bra idéer! Använder Pocket Cast men har för mig för att det även händer ibland i andra appar.
     
  12. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Appropå ljudappar, råkar ni ut för att Spotify startar automatiskt när telefonen ansluter till tex bilens Bluetooth eller till en smartklocka? Riktigt störigt och jag skulle vilja veta om det går att stänga av.
     
  13. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Börja i så fall med att använda en annan podcastapp och ta helt enkelt bort den du har. Vill du kan du ju lägga tillbaks den sen, men det är alltid skönt att isolera ett fel! I 99 fall av 100 är det en app som ställer till problem, ibland inte en helt uppenbar app, men med lite detektivarbete brukar det lösa sig! Återkom med vad som händer!
     
  14. arvesen

    arvesen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Samsung Tab A 10.1
    Kingson gillar detta.
  15. Slimkat74

    Slimkat74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2014
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gps slutade fungera efter senaste uppdateringen, samma för er?
     
  16. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Funkar bra här.
     
  17. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Inga problem med gps här efter uppdateringen. Inte med något annat heller för den delen.
     
  18. Slimkat74

    Slimkat74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2014
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har köpt nya hörlurar nu men blir samma sak med dom tyvärr, man blir ju livrädd, blev maxvolym denna gång.... tog ett tag innan jag fick av mig lurarna, hade hörselskydd utanpå!

    Får en känsla av att det kan ha med S voice att göra! Ska prova avaktivera den appen.
     
  19. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    När kommer android 8?
     
  20. Djurmo

    Djurmo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1
    Ber om ursäkt om det är så att jag lägger frågan fel eller om jag missuppfattat sökfunktioen, men jag har försökt att söka och inte hittat något.

    Köpte en begagnad s7:a igår. Helt återställd till fabriksskick. Efter en tids inflyttande i telefonen görs en uppdatering och sedan vill inte telefonen reagera på touchskärmen, eller inte på den del som är över själva bildskärmen, de båda fälten intill hem-knappen funkar dock. Efter en tid lyckas jag få telefonen att återgå till fabriksinställningar, då funkar touch igen. Flyttar åter in och emellanåt hänger sig bildskärmsdelen av touch-skärmen under typ en till fem minuter. Säljaren har inte bytt skärm eller gjort några fysiska ingrepp i telefonen. Skärmen är hel och har inga sprickor eller urslag. En mycket välhållen telefon. Finns det någon som upplevt liknande eller läst om någon fix för något sådant?