Varning brandfara

Diskussion i 'Xperia Z5 Compact - Allmänt' startad av petter72, 29 nov 2016.

  1. petter72

    petter72 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    _20161129_143513.JPG Hej,
    Vill bara varna andra användare av Z5-compact att usb porten kan börja brinna. Som tur va var jag i samma rum som telefonen när jag började känna lukt av smält plast, så det han aldrig ta eld.
     
  2. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Hur länge hade telefonen varit inkopplad när detta inträffade? Använde du originalladdaren?
     
    Last edited: 29 nov 2016
  3. Droid55

    Droid55 Guest

    Antar den var under laddning. Detta kan tyvärr hända och inte bara Sony-telefoner. Därför ska man aldrig ladda telefonen när man sover och precis som du skriver, ha den under uppsikt.
     
  4. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
  5. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Var det med snabbladdare?
     
  6. petter72

    petter72 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Telefonen hade laddats i ca 5min.
    Jag använde originalladdaren som följde med telefonen vid köpet.
     
  7. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Jag vill absolut till att få enheten undersökt så fort som möjligt - tack och lov att du var på plats vid tillfället @petter72@petter72!

    Det är viktigt att du inte ansluter laddaren till enheten och samtidigt ser till att enheten är avstängd fram till att vi får in den till oss. Stäng av enheten genom att tryck ned OFF-knappen vid SIM-kortsutrymmet i 120 sekunder (2 minuter) med en pennspets eller liknande objekt. Enheten kommer att vibrera till ett par gånger medans du håller ned knappen, men fortsätt hålla ned den tiden ut. Om du har möjlighet till det så önskar jag att du tar till vara på samma laddare och USB-kabel som du använde vid tillfället den började lukta bränt, det är viktigt att vi får in även dessa för att kunna undersöka dem.

    Jag lovar att jag personligen ska hålla koll på serviceordern samt undersökningen av din enhet, kan du därför skicka in den via vårt Xperia Care+-flöde? Jag kan skapa en order åt dig så att du endast behöver bekräfta serviceordern via e-post, sedan får du fraktsedel och instruktioner kring hur du skickar in enheten till din e-postadress. Kan du skriva ett PM till mig med dina kontaktuppgifter så kan jag ringa upp dig så att vi tillsammans kan gå igenom händelseförloppet och se till att skapa serviceordern?

    Jag har full förståelse för hur läskigt det är när något som detta händer och jag ska hålla utkik efter ditt PM så att vi får undersöka händelsen närmre snarast möjligt. Jag beklagar verkligen det som har hänt och vi ska givetvis komma fram till vad som ligger bakom!
     
    hursku, Robbalove, pacc och 3 andra gillar detta.
  8. Sterner

    Sterner Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Som med alla öppna kontakter (USB, hörlurar etc) bör dessa rensas med jämna mellanrum.
    Styvsonen hade problem att ladda sin Z5C, hade provat med olika laddkablar som alla funkade på min Z5C.
    När vi jämförde visade det sig att laddkontakten i sonens telefon inte gick in lika långt som min, det skilde ca 1 mm (inte mycket men tillräckligt). Efter att ha rensat USB-kontakten på telefonen från fickludd så funkade laddningen igen.
     
    SHM gillar detta.