Minnesanvändning

Diskussion i 'OnePlus 5 - Allmänt' startad av dogen, 22 jul 2017.

  1. dogen

    dogen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Hur mycket använt minne brukar ni ha? Själv har jag aldrig kommit över 5gb utnyttjat på 8gbversionen. Har testat att ändra antal appar som skall behållas i minnet till 96 men det högsta jag sett är strax under 60.

    Det verkar som att de dödas efter ett tag, oavsett hur mycket minne som finns ledigt. Har valt "optimera inte" på alla appar i princip, bara för att testa. Telefonen är snabb men skulle ju vara helt galet snabb om inte alla processer fimpades efter (vad det känns som) en viss tid som inte ens är speciellt länge. Har sökt som en galning på detta men inte hittat något bra svar förutom det som folk verkar nöja sig med "android funkar bara så".

    Med 8gb vill man utnyttja det och oanvänt ramminne är som sagt bortkastat ramminne. Speciellt då man ser hur snabbt det får då något laddas direkt från minnet. Dessutom är det ju fint att fortsätta där man var istället för att börja om.

    Appar som verkar speciellt känsliga är appar som YouTube, Maps och Sveriges radio. Startar man alla appar man har installerade på löpande band så verkar allt både få plats i minnet och ligga kvar, men det är inte tillräckligt långvarigt. :/
     
    Last edited: 22 jul 2017
  2. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 293

    MINA ENHETER

    Radbryt och styckseindelnining hade underälttat så man orkar läsa igenom texten.