Sprucken skärm S8+...

Diskussion i 'Galaxy S8+ - Allmänt' startad av Fraggle1988, 5 jul 2017.

  1. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    I ärlighetens namn var det nog ingen som hade en S8 ;) Jag menade mer allmänt att mobiler borde klara ett fall. Den som säger att han aldrig tappat en mobil tror jag nästan ljuger. När de sedan nästan medvetet verkar göras hala som badtvålar är det mer en fråga om när det skall ske. Inte om.
     
    Last edited: 22 jul 2017
  2. västeråssnubben

    västeråssnubben Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    597
    Mottagna gillanden:
    192
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 ultra
    Platta:
    Samsung galaxy tab s6
    Övrigt:
    Samsung galaxy watch 6 classic 47mm
    Är nog ett generellt problem med dagens mobiler.. spelar nog ingen roll vilken telefon du har idag, tappar du den och den landar fel så har du en sprucken skärm.. håller dock med att det borde gå att få glaset hållbarare 2017..
     
  3. Hadi husseini

    Hadi husseini Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    jag skiter i samsung s8. jag kommer aldrig köpa samsung. displeyen fungerar inte och det är ett teknik fel på den och samsung accepterar inte det. behöver en s8 som är trasig men skärmen fungerar bra. om nån har och vill sälja den under 400 kr bara säga till.
     
  4. Tony Johansson

    Tony Johansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2015
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    En gammal tråd, men ett aktuellt problem (för mig). Jag lyckades nyligen spräcka skärmen på min S8+ och funderar över om det är värt att lägga pengar på att få den reparerad, telefonen har ju trots allt ett drygt år bakom sig. Även om jag använder mina telefoner så länge dom fungerar, måste man ändå väga in kostnaden i sammanhanget (och risken att det händer igen :eek:).

    Nu är det så att jag i skrivandets stund befinner mig i Indien, och tänkte ev. försöka få operationen utförd här (på en auktoriserad Samsung verkstad, kanske skall läggas till). Kostnaden skulle uppgå till i runda slängar 15 000 INR, vilket motsvarar ~ 2 000 SEK.

    Är det värt att lägga dom pengarna på en såpass "gammal" telefon, och vad skulle det kosta att få en sådan operation (billigaste möjliga, på en auktoriserad verkstad ;)) utförd hemma, om någon tror sig veta?
     
  5. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Har du någon drulleförsäkring på hemmet?
     
  6. Tony Johansson

    Tony Johansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2015
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Ingen aning, men det går ju enkelt att ta reda på. Saken är, (om minnet inte sviker mig) att självrisken är på 1 500 :-. Är det värt besväret för en 5 - hundring !? Sedan är det ju så att värdeminskningen är ganska snabb på sådana här saker, och frågan är; Vad blir kvar, om dom räknar in värdeminskningen ? Visst kanske, 500 :- är ju också pengar, jag får kolla med mitt försäkringsbolag. Sedan hör det till saken att jag kommer inte hem förrän till sommaren, om det har någon betydelse i sammanhanget. Kan också nämna att jag har ICA-hemförsäkring (men är osäker på om det är med drulle eller inte).
     
  7. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Nä kanske inte :)

    Mitt försäkringsbolag betalar ju ut lagningen minus självrisk. Där spelar inte värdeminskning någon roll.

    Kul grej att förra månaden hade jag sönder min s8 och där gick reparationen på mer än vad mobilen var värd. Så där tog jag pengarna.
     
  8. Stanem

    Stanem Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2016
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    528
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Iphone 8
    Telefon 3:
    Samsung S6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 5e
    Platta 2:
    Ipad Mini Retina
    Mitt bolag vägrar reparera min S8:a då jag inte har original inköpskvitto (köpt här på forumet men tyvärr inget kvitto) så det är bara att gilla den vackra mosaiken som vart efter ett fall på ca. 10 cm till stenhårt trägolv...
     
  9. Tony Johansson

    Tony Johansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2015
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Har precis varit i kontakt med mitt försäkringsbolag, kostar en lusentapp i självrisk, så det är väl värt att laga den. Funderar på om jag skall vänta tills dess att jag kommer hem, utifall att jag skulle ha sönder den ytterligare. Hemma sysslar jag sällan med så riskfyllda aktiviteter, att sannolikheten att den skulle gå sönder (hemma) igen är liten, om än inte utesluten.
    Jag förstår, ett självklart alternativ.
     
    Kristy gillar detta.