Mist blue?

Diskussion i 'Xperia X Compact' startad av Footy, 23 jul 2017.

  1. Footy

    Footy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min z1 compact är inne på sista versen, och lutar åt en x compact nu. Men undrar varför är färgen mist blue så svår att hitta? Är det nångång färg som inte är tillgänglig i Europa? Är ingen dealbreaker, är mest nyfiken.
     
  2. caa

    caa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Telia,Telenor,Halebop,mm
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Telenor,Halebop,mm
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22+
    ROM:
    Original
    Telefon 3:
    Några hundra lurar i museet
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S9+ Cellular
    ROM:
    Original
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 LTE
    ROM:
    Original
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 4 Classic, Samsung Galaxy Watch 4 LTE
    X Compact verkar vara på väg att försvinna. Flera grossister har satt upp den som utgående. Inte konstigt kanske då efterträdare borde visas på Berlinmässan.
     
  3. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Du skulle inte se någon skillnad mellan blue mist och white om du inte har de sida vid sida. Blue mist är så pass ljus att man kan tro att den är vit. Bredvid varandra ser blue mist ut att vara en smutsig version av den vita. Vad jag vet såldes blue mist i princip aldrig i Sverige. Det var bara någon enstaka operatör som hade exklusiv rätt att sälja den.
     
    bernard gillar detta.
  4. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Jag tänkte själv köpa en X Compact senare i höst, när de butiker som har den kvar rear ut den på Black Friday för 2000 (rätt säker på att det kommer att bli just så). Då ska jag försöka hitta en blå, framförallt för att jag vill ha en mobil med lite färg, för att vitt är tråkigt och för att den svarta varianten snabbt blir full med kladdiga fingeravtryck. Det syns inte lika bra på den blå. Och jo, det är skillnad mellan blå och vit.
     
  5. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Blue mist är inte blå. Den är väldigt ljusblå, i princip vit. Färgerna är inte som på bilderna. Om du skulle se de sida vid sida så skulle du se att det är extremt liten skillnad mellan dem. Jag demade blue mist i flera månader samtidigt som kunderna trodde det var den vita. De kunde bara se någon liten skillnad när jag visade mobilerna sida vid sida.
     
  6. Skuggvarg

    Skuggvarg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    474
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Den heter fortfarande blå och även om den är ljusblå så är den ju blå och inte vit. Jag har sett den i butik och ser skillnad på de två varianterna men det finns ju en hel del personer som är färgblinda när det gäller vissa nyanser.

    Visst hade jag hellre haft en bättre blå färg men denna är såvitt jag vet den enda blå varianten av X Compact så för mig får det bli den för jag vill varken ha svart eller vit.