Xiaomi Mi Robot Vacuum robotdammsugare

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av chraist, 8 aug 2017.

  1. Crayo85

    Crayo85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    140
    Jag pratade lite med chinese intelligent.... funderar på en maskin till.
    Fick detta svaret när jag frågade om det är några problem då några inte fått sina skickade än.

    " dear friend ,dont worry about the oder ,i will check the quality for the customers .and i give you a vip code :techplus2,if the people buy the vacuum in my shop and write the code in their order ,i will shippinig it fast !because this is a vip code
    i hope you can tell the people ,remember write the code in their order !and i will shipping the vacuum fast and give their discount !"
     
  2. Crayo85

    Crayo85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    140
    Vet inte vad de blir för discount och tycker de flesta iallafall skickats snabbt ändå!?
     
  3. Crayo85

    Crayo85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    140
    Fick svar nu
    ,first ,people can use $2coupon in my shop ,and then if they write the code in their order ,i will give them $3 extra discount !
     
  4. Jungelbobo

    Jungelbobo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 8
    ROM:
    Stock
    Sjukt sugen på denna maskin!
    Men sammanfattningsvis, hur får man den billigast?
    Chinese Intelligence + Refunder är jag med på, men det snackades om nå kuponger/koder också? Är jag helt ute å cyklar eller är det detta som gäller?
    Tack på förhand!
     
  5. Crayo85

    Crayo85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    140
    2787 ligger den på nu från Spanien. Sedan 3,5% refunder och 3$ rabattkod techplus2
    Sedan finns en storecoupon på 2$ till.
     
    Jungelbobo gillar detta.
  6. Jungelbobo

    Jungelbobo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 8
    ROM:
    Stock
    Tack @Crayo85@Crayo85!
    Någon som har erfarenhet av hur den beter sig vid sladdar under ex. TV-bänken?
    Om bänken är så pass hög att Xiaomi kommer under den, måste jag tejpa alla sladdar då eller hur är det?
     
  7. Crayo85

    Crayo85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    140
    Ja de händer att den tuggar fast sig i kablar till modem och så, rivit ner fönsterlampor innan ja spikade fast kablarna..modem mm har jag lagt en en av tvbänkens låda. Vissa småsaker får man fixa, men lovar att det inte finns någon annan maskin som fixar en löst liggande mobilladdarkabel på golv
     
    Jungelbobo gillar detta.
  8. frippan

    frippan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2012
    Inlägg:
    294
    Mottagna gillanden:
    153

    MINA ENHETER

    Är igång och dammsuger, få se om jag märker någon skillnad från min roomba. Det jag märkte först var hur tyst den är jämfört med roomban.
     
    bernard gillar detta.
  9. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    Här kommer en tidigt recension och den är ej positiv!! Denna är så klar efter endast 1 körning så u know

    Fick paketet idag (Snabb leverans :). Laddade den samt installera appen. koppla upp den till wifi, uppdaterade till 3.3.9_003077

    Jag har som nämnt tidigare börjat med irobots sedan Samsung och slutligen Neato i flera år, är stammis på robotreviews och älskar dessa robotar (och brukar ge dem mera beröm än vad jag ger frun som är avnsjuk på dem lol) Och detta påverkar mitt omdöme så klart, så någon som köper denna som en första robot lär ha en annan uppfattning.

    Den började städa och det första jag märkte att den låter mindre än Neato även på turbo mode, men själva navigeringen är totalt Ologisk (Hoppas att det är första gången bara).
    Den började med köket ca 2-3 meter och direkt övergick till vardagsrummet för att köra huller om buller senare gick tillbaks till köket, hallen, köket igen, hallen, vardagsrum, hallen och en sovrum.
    Den hade som tur ej problem med mina mattor och lägenheten är robotsäker sen tidigare. Så jag vart rätt besviken som en första gångs körning i alla fall, och motorn på denna känns klent mot Neato botvac modellerna. Den städade ej hela köket och på vissa stället som den hade städat så lämna den kvar en massa bröd smulor m.m som ni kan se på bilden.
    samma sak i hallen m.m. Och jag kan garantera er utan att få en provision från Neato eller vara hemlig agent att med Neaton du ser inte en smula kvar där den når och varit!


    Plus
    Super smart app med många funktioner.Imponerad
    Mycket snällare mot möbler än Neato och Irobot
    Klarar sig att backa/vända bättre än neato som har skapat flera repor i mina väggar/möbler.
    Sidoborste är lång
    Klarar sig bättre med smala ben till min köks bord än Neaton gör
    Uppdateringar stort plus
    Rösten att den kan ta är rätt rolig
    Priset så klart
    Känns påkostad och välbyggd

    Minus
    Dålig städning i jämförelse med Neaton
    Svagare motor/sug
    Rund form ej lika lämplig i hörn och längst kanter
    Mindre smuts samlare
    Sämre konstruktion på borsten och betydligt mindre än Neato och Samsung. på tok för liten om jag skall vara ärligt samtidigt som borsten är för mjuka!
    Smuts kommer tränger sig lättare i framtiden in i motorrummet, då dem har en väldigt nära design som Irobot som jag har öppnat upp och sett detta problem med samlad damm. Så det är bäst att man öppnar upp allt var 3dje månad t.ex och kör en ordentlig rengöring för att få den att hålla längre.
    Har också svårt med mörka/svarta möbler. Men kändes lite bättre än Neato
    Verkar vara svagare på mattor med än Neato. det visste jag nästan om från början efter att jag såg recension mellan denna, neato och irobot. Dock klarar den av mina vanliga mattor. Har en matta i barnens sovrum med långa fransar som den ej klarar av, Neato gör det men då får den kämpa ordentligt.
    Mindre smuts efter körningen än Neato fast jag har ej städat på 3 dagar och Neato kör jag normalt varje dag.

    Efter all reklam här så hade jag större förhoppningar. Så ni får ursäkta om jag är negativ. Troligtvis lär jag köpa Neato Connected och Samsung VR7000 med [emoji14] , Men för detta pris så är den väldigt prisvärd med tanke på alla funktioner och wifi.

    Har jag fel och märker att den uppför sig bättre efter några dagar så kommer jag klart rätta till här, men är tveksam då jag såg den köra över smulorna utan att ta upp den :( :( :(

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. Crayo85

    Crayo85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    140
    Tråkigt att den inte lever upp. Kör man MAXläge så suger den 1800pa. Vet inte hur irobot och neato har då dom inte vad jag sett gått ut med effekt i pa. Däremot har jag läst en recension om någon neato där han sa 1500-2000pa. Så det bör vara istortsett samma effekt på dom. Andra Kina maskiner som ilife v7s ligger på runt 700-900 pa. Jag känner inte igen att min körde ologiskt fram tillbaka mellan rum första körningen, men hoppas din blir bättre.
     
  11. Crayo85

    Crayo85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    140
    Kör förövrigt nästan bara på quiet och den lämnar inget efter sig.
     
  12. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    Lugnt..även om den inte lever upp så är det en erfarnhet. Roligt att testa denna.
    Återkommer efter fler körningar
     
  13. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Med timmar kvar innan ordern hade "sagt upp" sig själv, så är den nu skickad. Tog bara 7 dagar. Så ungefär 2 veckor efter lagd order så får den komma hem. Ända ifrån Bryssel.
     
    Crayo85 och bernard gillar detta.
  14. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Som Neaton behandlar möbler och väggar hade varit helt oacceptabelt för mig, som de videorna jag sett där den lyfter upp bakdelen och backar in i väggen i full fart när den inte kommer framåt.

    Hade ju aldrig någonsin släppt lös en robot som beter sig som denna i huset, troligen inte ens i källaren eller garaget heller.
    View: https://www.youtube.com/watch?v=zyd_APlEOiw
     
    Last edited: 17 aug 2017
    Atmos och Crayo85 gillar detta.
  15. devve

    devve Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Min tog också några dagar innan den skickades men sen gick det väldigt fort!
     
    iNDePeNDeNt gillar detta.
  16. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    Håller med att den är aggresiv..behövs ibland men inte på detta vis. Mi roboten är smartare när det gäller den delen.
    Den perfekta roboten är ännu ej skapad [emoji3]
    Men just städmässigt så är neato mera effektiv. Jag har anpassat hemmet så den ej skadar möbler och väggar. Men en del skador har skett tyvärr
    Se här.
    Nyrenoverad lgh sen 8 månader..
    [​IMG]
     
  17. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Sådana bilder gör mig rädd att skaffa en robot
     
  18. 3kgt

    3kgt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2012
    Inlägg:
    300
    Mottagna gillanden:
    107
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Lenovo P2
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung S8
    Platta:
    Asus Zeenpad 3S 10 LTE
    Platta 2:
    Asus Nexus 7 2gen
    ROM:
    LineageOS
    Hehe älskar dem faktist..du blir förvånd hur mycket damm dem hittar ..man spar tid med dem. Renare då man dammsuger varje dag istället för 2-3 dagar i veckan med en fullstor dammsugare.

    Körde Mi roboten igår en runda till, denna gång på max..den gjorde lite bättre av sig. Men fortfarande luften som kommer ut känns svagare än Neato..den har hittat betydligt mindre damm än neato..normalt brukar neaton ha en halvfull till full damm behållare efter en körning. Men Mi plockade upp jätte lite.
    Ljudet på max vs nesto är nog samma.

    Så mera summan av mina nyaste upptäckter är
    MI plockar upp mindre damm, antgligen pga lilla mjuka borsten vs neato bredare
    Samt Neato städar lugnare och mera logisk! I alla fall hos mig.
    För att Mi försätter att komma in i vardagsrummet från köket för att köra på halva mattan sen kök sen hall sen vardag hela matten! Platser där den har redan städat på min matta. Neto kör ett rum itaget mera logisk. Som sagt Hos mig. Behöver ej vara så hos andra beronde på placering och hus.

    Skall tillägga att jag har standard filter på neato och ej hepa. Gillar standard bättre. Samt kör med pet borste på botvac 70E som är några år gammal. [​IMG]
     
  19. Mr.Tom

    Mr.Tom Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2014
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+
    Platta:
    Sony Z3 Compact
    Övrigt:
    nVidia Shield TV
    @3kgt@3kgt Kul att du har möjlighet att jämföra den med en dyrare maskin, synd att den inte presterar så bra för dig som för alla andra som skrivit om sina. Går själv i tankarna om en robot och är osäker på vilken summa som är bra att lägga sig på. Har en 3a på 96 kvadrat med en katt som stökar runt. Tror jag lyckats få undan de mesta i kabelväg då jag förbereder för när dottern ska börja krypa.

    Vet att det är svårt att säga hur mycket en robot är värd och fortfarande kan anses prisvärd, kanske xiaomin är det vassaste för pengarna? Kanske det lönar sig att köpa en dyrare robot? Vad skulle du säga?
     
  20. Crayo85

    Crayo85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    318
    Mottagna gillanden:
    140
    Xiaomi kör typ 8-10kvm i taget så det kan vara det som gör att den pendlar mellan rummen.