Doogee Mix

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Johnh3, 30 apr 2017.

  1. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig lyckats köpa en nyutkommen mobil oavsett tillverkare där det inte finns buggar och som kräver uppdateringar för att fungera fullt ut. Vill man ha en buggfri mobil så gör man klokt i att vänta några månader innan man köper den.

    Detta gäller ju inte bara mobiler.
     
    zaq gillar detta.
  2. kr0wl

    kr0wl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Efter uppdateringen har telefonen varit stabil och funkat i princip felfritt. Har bytt launcher till google now och allt funkar fint med den också. Enda missödet har varit att skärmen inverterade färgerna en gång och spegelvände bilden en gång, löste sig båda gångerna genom att låsa och låsa upp telefonen. Nu känner jag mig rätt nöjd med mitt köp, hoppas bara de kan fixa till kameran och fingeravtrycksläsaren med.
     
    Ara gillar detta.
  3. webdiddy

    webdiddy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Nån som kan bekräfta att detta funkar? har testat på min men den funkar ändå inte efter "deep sleep".
     
  4. Mannbergo

    Mannbergo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2017
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    44
    Undrar också detta, då jag inte heller får det att funka efter det tipset.
     
  5. MagnusLevau

    MagnusLevau Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2017
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    115
    Funkar inte på min längre efter den sista uppdateringen.
     
  6. MagnusLevau

    MagnusLevau Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2017
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    115
    Har inga problem med batteritiden på min. Den enda telefon som jag haft tidigare som var bättre var Sony. Klarar en arbetsdag med mycket användande och har ca 50% kvar på kvällen.
     
  7. kr0wl

    kr0wl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Min fingeravtrycksläsare är lite skum, det händer rätt ofta att den aktiveras när jag har telefonen i fickan och sen när jag ska låsa upp den säger den att jag gjort för många försök. Annars funkar den helt okej, har inte haft några problem att låsa upp telefonen med den annars. Jag har inte gjort några inställningar alls :/
     
  8. sibbe1

    sibbe1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2017
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej! På min Mix 6/64 har funktionen "utvecklaralternativ" försvunnit, den skall ligga under system i inställningar.
    Jag kommer inte in i Engineer mode om jag inte slår på den, skumt. Någon som har en idé om den är blockad beroende på någon annan inställning......
    Jag tänkte öka volymen på samtalshögtalaren.
     
  9. ill-dill

    ill-dill Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Tjena boys and Girls !

    Har haft Doogee Mixèn lite över 1 månad nu. Innan den senaste OTA updatèn var den riktigt buggig med rätt dålig kamera. Efter update`n gillar jag den bra mycket bättre.

    Jag hade Moto g4 plus innan Mixen.

    Ändå tycker jag att Mixen är bättre än min förra lur i de flesta områdena.

    Jag gillar att Mxen laddas upp rätt snabbt också ! Och den slukar inte batteri vid viloläge !

    Allt surfande flyter på rätt bra så länge man byter Launchern och stänger ner lite onödigt.

    Jag saknar endast root till luren. Den blir säkert sjukt snabb när den blir rootad.

    I det stora hela beror det på vilken lur man har haft innan. Men den slår min Moto G4 plus med hästlängder ! Peace !
     
    Ara gillar detta.
  10. Mannbergo

    Mannbergo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2017
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    44
    Har haft denna också i ungefär en månad nu.

    Jag är kanonnöjd. Det jag gillar mest är att den känns så rejäl och lyxig, riktigt snygg telefon. Den är ju ganska tung men det var en av anledningarna att jag köpte den, för gillar att ha lite vikt i telefonen och så känns den inte lika bräcklig. Är riktigt snabb och för 1600 kronor som jag betalade är den riktigt prisvärd.

    Jag köpte också doogees egna läder flipcase. Den var riktigt smäcker och bra, riktigt prisvärd, tror jag betalade under hundralappen.
     
    Ara och ill-dill gillar detta.
  11. Mannbergo

    Mannbergo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2017
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    44
    Min fingerprint knapp har ibland slutat att fungera som homescreen knapp, den funkar alltså en stund bara som bakåt knapp. Och samtidigt som detta sker så funkar mjukvaruknappen för bakåt inte alls. Lär ju vara nått mjukvarufel. För efter typ en timme då funkar allt igen. Funkar inte att reboota för övrigt.

    Nån som har samma fel eller en lösning?
     
  12. kr0wl

    kr0wl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Min fingerprint knapp slutade funka helt och hållet en gång men det löste sig efter en omstart. Har inte varit med om nåt liknande, hoppas det går att lösa!
     
  13. ill-dill

    ill-dill Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    2
    Tja ! Läste nånstans om man bockar av intelligent sparläge så ska fingerläsaren alltid funka. Du hittar det i inställning-batteri. Ni får pröva er fram. Men lösningen finns där.[emoji41]
     
  14. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Hej Androidvänner!
    Jag kommer inte att få tid att skriva en komplett recension, det är bara så mitt liv ser ut nu. Så jag nöjer mig med en sammanfattning och betyg. Hoppas ni blir nöja ändå.

    Här är min recension av DOOGEE MIX och MAZE Alpha: Sammanfattning och betyg.

    DOOGEE MIX styrka är designen och hur trevlig den känns i handen, där har DOOGEE verkligen lyckats, men i övrigt så är det inte särskilt mycket som imponerar tyvärr. Skärmen är fin, men har relativt låg upplösning. Kamerorna är näst intill oanvändbara och jag har haft enorma problem med att få fingeravtrycksläsaren att fungera, fungerar fortfarande inte. Batteritiden är medioker. GPS och samtalsljud fungerar bra. Wi-fi fungerar bra. Högtalaren är okej, inte mer. DOOGEE har som vanligt varit generösa med tillbehör och medföljande skal är riktigt bra.

    DOOGEE MIX är en mobil som skulle kunna varit väldigt trevlig, den har mycket som talar för sig. Men tyvärr verkar DOOGEE ha stressat ut produkten och det finns allt för många svagheter.

    Plus:

    Väldesignad
    Välbyggd
    Fin skärm (dock bara HD)
    Okej prestanda
    Bra samtalsljud
    Android 7.0 med OTA
    Stödjer alla svenska band
    Gott om inställningsmöjligheter
    Dubbla SIM (alternativt ett SIM + SD)
    Mycket generöst med medföljande tillbehör
    Gott om minne
    3,5 mm hörlursuttag.. inte minst

    Minus:

    Ej USB type-C
    Kamerorna i princip oanvändbara
    Fingeravtrycksläsaren fungerar inte
    Medioker batteritid
    HD upplöst skärm (förväntar mig FHD)
    Betydligt fler buggar än vad jag är van vid ifrån DOOGEE,
    många är dock fixade.

    Betyg (max 10) :

    Byggkvalitet: 9
    Prestanda: 6
    Spelprestanda: 6
    Mjukvara: 5
    Skärm: 7
    Ljud: 7
    Kamera: 3
    Batteri: 6
    Prisvärd: 6 (förutsatt att du klarar dig utan kamera!)

    MAZE Alpha har en enorm 6" skärm med HD-upplösning, den har betydligt mindre kraft i färgerna än MIX skärm. Skillnaden på skärmteknik är tydlig. Men skärmen är helt okej för sin prisklass. Prestandan är riktigt bra och likaså batteritiden. GPS, samtalsljud och Wi-fi fungerar bra.

    Plus:

    USB type-C
    Välfungerande fingeravtrycksläsare
    Riktigt bra batteritid
    Väldesignad
    Välbyggd
    Bra prestanda
    Bra samtalsljud
    Gott om minne
    Android 7.0 med OTA
    Stödjer alla svenska band
    Dubbla SIM (alternativt ett SIM + SD)
    3,5 mm hörlursuttag.. inte minst

    Minus:

    Kamerorna i princip oanvändbara
    Laddar långsamt

    Betyg (max 10) :

    Byggkvalitet: 9
    Prestanda: 7
    Spelprestanda: 7
    Mjukvara: 7
    Skärm: 7
    Ljud: 7
    Kamera: 3
    Batteri: 8
    Prisvärd: 8 (förutsatt att du klarar dig utan kamera!)
     
    Last edited: 25 sept 2017
    Azuran87, Mannbergo, flipp och 2 andra gillar detta.
  15. MagnusLevau

    MagnusLevau Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2017
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    115
    Har själv inget problem med fingeravtrycksläsaren.
    Batteri tiden på min är riktigt bra. Klarar mig lätt 2 dagar. Med min äldre Nexus 6p klarade jag aldrig en dag. Kameran tycker jag inte är oanvändbar. Tycker att kameran är helt ok när det inte är för mörkt. Största problemet är att den inte fokuserar så bra alltid.
     
  16. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Vill höra alla synpunkter från er Doogee Mix ägare, är ni nöjda?
    Vad för bra och dåliga grejer finns det?
    Uppdateras det ofta?
    Hur är det med "bloatware", går ta bort?
    Frågar då Doogee Mix 2 är snart igång och Doogee nämnde att de kommer släppa taget om Mix 1 för att fokusera på Mix 2.
     
  17. sibbe1

    sibbe1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2017
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    4
    Efter den senaste uppdateringen som är daterad 2017 09 02 är kameran mycket bättre, allt flyter på smidigt och jag gillar verkligen denna lur. Enda nackdelen är fortfarande att fingerläsaren inte låser upp från "deep sleep" Mix 2 är ju på 6 tum så den blir ju väsentligt större....båda kommer att säljas parallellt.
    Jag tycker att formatet på Mix är perfelkt och den ligger bra i handen. Jag kör Googgle now launcher, ren och snygg.
     
    platburk gillar detta.
  18. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Ja, Doogee Mix är verkligen snygg i handen.
     
  19. kr0wl

    kr0wl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag tycker kameran är ganska kass fortfarande, åtminstone inomhus. Annars är telefonen helt okej, har använt den sen jag fick hem den som enda telefon. I början strulade den ju lite men sen första uppdateringen har det rullat på fint. Gillar verkligen byggkvaliten och formatet, hade varit gött om det kunde komma en 5" variant med. Verkar tåla en del stryk med, har haft den i fickan på jobbet varje dag och hemma med när jag lagt plattor och lite annat, min iphone på jobbet blev böjd i hela ramen efter två dagar så den får ligga vidarekopplad inne på kontoret...
     
    Micke_A och Ara gillar detta.
  20. Mannbergo

    Mannbergo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2017
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    44
    Haft min i 2 månader nu.
    Jag har lyckats att få en spricka på skärmen genom att tappa den får hög höjd, så kan inte skylla på doogee. Men är otroligt nöjd att detta är första gången jag har varit med om att skärmen fortfarande funkar trots en spricka, de tidigare jag haft har touchen slutat fungera.
    Fortfarande är luren oroligt snygg och är fortfarande lika stolt att ta fram den. Jag har den blå färgen och ramen har inte tappat färg någonstans, något som en del var oroliga för då det hade synts tydligt då den är blå med massa repor.

    För ungefär en månad sen var jag ganska besviken på den, min hemknapp funkade bara som "ett steg bakåt" och mobilen startade om flera gånger per dag från att den hade funkat kanon i början. Sen hände nått efter senaste uppdateringen, började funka kanon igen.

    Har haft lite problem med laddningen. Testat att byta mellan laddare funkar dåligt, den laddar men så otrooooligt segt. Fick några procent på 30 minuter. Men detta har löst sig då jag startar om telefonen med sladden i. Ska självklart inte behöva vara så här, men lite får man väl tåla när man köper en sån här lur. Det kan ju vara jag som haft otur med uttaget.

    Kameran är fortfarande som den är. Inte fruktansvärt dålig, men bilderna är inget du skryter med direkt.

    Annars är jag fortfarande nöjd med denna snygga telefon. Särskilt då buggarna försvann, för då började jag bli riktigt less.