Första intryck & omdömen Sony Xperia XZs

Diskussion i 'Xperia XZs' startad av Swedroid, 4 apr 2017.

  1. Swedroid

    Swedroid Adult Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 jul 2012
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    785
    Operatör:
    Google Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Google Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel XL
    ROM:
    Vanilla
    Dela med dig av första intrycken eller lämna ett mer omfattande omdöme kring Xperia XZs i den här tråden.

    Hur fungerar telefonen? Lever den upp till förväntningarna? Hur är byggkvalitet, kamera, prestanda, batteritid, mjukvara/gränssnitt? Har du råkat ut för några problem?
     
  2. Vlad Pålspetsaren

    Vlad Pålspetsaren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Min gamla Z3 delaminerade för andra gången, eftersom garantin gått ut var det dags att köpa en ny.
    Z3-an har verkligen levererat och förutom att den blir väldigt varm ibland och därför tydligen löser upp limmet som håller glaset har det inte varit någonting egentligen under de tre år jag haft den. Ser fortfarande ut som ny dessutom.

    Nå, valet föll på XZs, eftersom det i allmänhet är klokast att köpa det senaste om man vill ha livslängd på grejorna.

    Byggkvalitet är sjukt svårt att yttra sig om, men den KÄNNS stabil på det där lite rejälare viset. För mig är dedikerad kameraknapp avgörande och det är till och med godtagbar känsla i den. Jag har inte upplevt några lagg eller omotiverade hängningar utan allt har flutit smärtfritt hittills. Kameran och skärmen verkar i övrigt vara jättebra.
    Batteritiden verkar minst lika bra som Z3, dvs även efter snart 3 år så har den två dygns batteritid om man har i vanliga STAMINA-läget (som jag alltid har).
    Gränssnitt/mjukvara är inga förändringar från förut, dvs allt flyter på bra och den känns ren. Jag försöker bli av med så mycket av Sonys Xperiajunk som möjligt vid installationen.
    Snygg klocka på skärmsläckaren dessutom.

    Jag har iPhone i jobbet så detta är för mig en bra komplettering.
     
    Ekman, Emir-SonyXperiaSupport och bernard gillar detta.
  3. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 111
    Mottagna gillanden:
    4 810
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
  4. Vlad Pålspetsaren

    Vlad Pålspetsaren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2013
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Intrycken står sig men batteritiden är sämre i praktisk användning än Z3-an. Dock inga buggar och andra dumheter, telefonen blir heller inte varm på samma sätt. Kameran är fenomenal i det att den fixar rätt exponering och skärpa nästan oavsett förutsättningar - imponerande.

    Hal som fan är den däremot.
     
  5. Gabi

    Gabi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag är mycket missnöjd med min Xperia. Min XZs får en regnbågsfärgad skärm när jag försöker ladda den, oavsett vägguttag eller via dator en stund efter jag satt in laddningskabeln. När denna skärmen kommer så måste jag trycka av skärmen så att den släcks för annars överhettas mobilen. Just väntan på att detta ska dyka upp tar sin lilla stund, ibland upp till 40 sekunder. Ibland på natten vid laddning tänds regnbågsskärmen av sig själv (bor inte på ett skaking elnät) vilket innebär att den överhettats, batterinivån på noll och avstängd. Detta är mycket frustrerande och innebär försovning eftersom den också är min väckarklocka. Jag har tagit bort funktionen batterivård eftersom det gjorde att den sällan blev fulladdad plus disableing av GPS, bluetooth och WIFI. Telefonen överhettas lätt vid videoinspelning. Det är den sämsta Sony Xperia jag haft på långa vägar. I natt gjorde den en systemuppdatering av sig själv (jag har inställt att den ska godkännas först) vilket gjorde att jag försov mig igen! Mobilen var avstängd när jag vaknade. Köpte mobilen i Juni i år (2017) och kan bara råda er att hålla fingrarna borta från detta skräp till mobil.
     
  6. SirMacke

    SirMacke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia 5
    ROM:
    10.0
    För att just din telefon representerar ALLA av denna modellen.
    En gång hade jag en Volvo V70 som krånglade massor, alltså måste ALLA V70 vara urusla?
    Min XZs har då inga problem, den är sval, batteriet håller 2-3 dagar. Den är snabb på alla sätt och vis trots 200 appar.
     
  7. Gustav Karlsson

    Gustav Karlsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    916
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Magisk & Kirisakura Kernel
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    ROM:
    iOS 15.1.1
    Info:
    Dopamine Jailbreak
    Telefon 3:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    OxygenOS 11.2.10.10
    Info:
    Magisk & Arter97 kernel
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Hint; Min V70 funkar utomordentligt bra! ;D