Honor 8 samt wifi

Diskussion i 'Honor' startad av Jerpa, 23 sept 2017.

  1. Jerpa

    Jerpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Yoga tab 3 Pro
    Info:
    Nova
    Övrigt:
    Chromecast
    Vi sitter med Telias bredbandsrouter Huawei E5186e, det dippar emellanåt, vi får starta om mm, och idag nån gång flippade min frus honor 8 ur helt på wifi.

    Jag kan surfa, grabbens iPad funkar osv, men inte frugans.
    Vi har provat att starta om routern, mobilen, ta bort wifi i mobilen och sökt om.... Vi hittar på wifi, får skriva in lösen men efter ett tag blir det ett utropstecken på wifi-ikonen. Sen är det helt stopp.
    Har provat på vårt bärbara wifi också, samma sak, utropstecken och stendött.
    För 10min sen kastade hon den i golvet och drog täcket över sig.

    Jag vet inte vad jag ska göra!
    Sökte och hittade här om att stänga av historik i google maps. Ingen skillnad.
    Kom in på denna https://www.orduh.com/fix-huawei-honor-8-not-connecting-to-wi-fi/amp/ men tycker att jag gjort det mesta...
    Tyckte att hon nämndes att det var lika på repeater till wifi hemma, men även hennes mobila bredband. Hon kan alltså inte surfa vad vi än gör.

    Nån som kan rädda min morgondag, eller iaf hennes? ;)
     
  2. Jerpa

    Jerpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Yoga tab 3 Pro
    Info:
    Nova
    Övrigt:
    Chromecast
    Tog en stor klunk whisky och gjorde ett desperat försök. Slog av wifi+, då hoppar det igång på bärbara wifi, men inte hemmabredbandet som jag surfar på.

    Har nu slagit av hemmabredbandet och låter det vara av ett tag så får vi se.

    Vi är ju "lyckligt lottade" att få framtidens nät. Dvs att bli utestängda från yttre världen. Av Telia fick vi en extra antenn men den gjorde bara huset fulare än vad den gjorde nytta. Vi surfar supersakta, tar vi med routern på semester får man en chock hur fort det KAN gå.
    Surfar grabben på iPad kan inte vi kolla på videosnuttar på facebook.
    Därför har vi två olika bredbandsroutrar, de vi har på mobilerna är bara att glömma, vi har ingen mottagning och då har vi provat alla operatörer.