Honor 8 Pro vs Mate 9 vs XA Ultra

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av ThomasL, 23 sept 2017.

  1. ThomasL

    ThomasL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Dags att köpa en ny mobil då min G3 sjunger på sista versen. Batteriet räcker i ett par timmar som max och den kan starta om titt som tätt, konstigt nog likadant även efter ett nytt batteri inhandlats.

    Nog om det...

    Jag vill ha något större, men inte för stort, 5.7" till 6" känns lagom. Är inte jättekräsen utan vill ha nåt som funkar med ett bra batteri och hyfsade specs men till ett okej pris. Räknar med att handla på Ebay så max runt 4000:-.

    Var helt inne på Honor 8 Pro men sen snöade jag in lite på Mate 9 och innan jag hann bestämma mig så hittade jag XA1 Ultra. Hjälp mig, plus och minus på dem? Lägg gärna till fler alternativ. :)
     
    Last edited: 23 sept 2017
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 438
    Mottagna gillanden:
    8 370
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag antar att du syftar på XA1 Ultra som är betydligt bättre än XA Ultra. Har jag själv en XA1 Ultra som har en riktigt läcker design, mycket bra skärm och riktigt bra battertid. Kameran är sådär, hade väntat mig lite mer där. Hur som helst hade jag utan tvekan köpt Mate 9 istället nu när den går att hitta för 4000 kr via t.ex. Ebay. Har bara testat den i butik men gillade formfaktorn och skärmen skarpt. Den är bra mycket smidigare än XA1 Ultra och kameran lär vara minst ett snäpp bättre. Tycker även Mate 9 slår Honor 8 Pro, du får bland annat ett större skärm på Mate 9 trots att yttermåtten är ungefär lika.
     
  3. ThomasL

    ThomasL Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Vad är det för skillnad på MHA-L29 och MHA-L09 på Mate 9? Är det bara dual/single sim?
     
  4. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 452
    Mottagna gillanden:
    1 120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Xa1 har väldigt tråkig färgåtergivning