Kamera

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av gooner, 7 okt 2017.

  1. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    1 553
    Mottagna gillanden:
    726
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Intressant. Nej jag har inte köpt något än, tänkte avvakta lite. Men har nu ett par alternativ vilket känns bra. Ska dra och känna lite på några stycken med..
     
    Kristy gillar detta.
  2. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Viktigast är att kameran inte är för lätt. Ja om ert foto intresse växer med tiden. Sedan kan det vara bra om den optiska sökaren visar vad som kommer med på bild, dvs 100%
     
  3. Holabanarne

    Holabanarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2013
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    442
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Platta:
    Huawei M5 lite
    Övrigt:
    Huawei Watch GT
    En kamera med tyngd kan vara bra om man tänker hänga på ett stort tungt (dyrt) teleobjektiv och fota handhållet, eftersom kamerahuset då kan balansera objektivets vikt bättre. I de flesta andra fall brukar lätt vikt vara något positivt.
    En optisk sökare som visar 100% är bättre än en som visar mindre, men det är långt ifrån nödvändigt. I en sökare som visar säg 97-98% kommer du få med lite grann mer i bildkanterna än vad du ser i sökaren, men om det behövs är det lätt att beskära i efterhand, och i kritiska situationer där man vill se exakt var bildkanten slutar går det ju använda lcd-skärmen. En annan sak är att kamerahus med tyngd och 100% visning i optisk sökare kostar rätt mycket mer än vad trådskaparen angav som budget.
     
    Kristy gillar detta.
  4. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Med CANON EOS 530D så funkade inte skärmen som sökare. Dessutom drar skärmen mer ström än optiska. I varje fall med CANON EOS 7D. Vant mig vid en 100% visning med optisk sökare. Svårt att backa då.