Tips: Pixel 2 presenteras 4 Oktober

Diskussion i 'Google Pixel 2 / Pixel 2 XL' startad av Gorgeous, 14 sept 2017.

  1. Starksprit

    Starksprit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Ja vi har alla olika preferenser. Själv ser jag ju mjukvaran och kameran som ett tillräckligt lyft. 1080p duger helt utmärkt för mig i den storleksklassen [emoji4]
     
  2. H0gberg

    H0gberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2009
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    43
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Det missade jag vid läsning. Tack för upplysning!

    Viktigaste punkten för mig är dock fortsatt den om att färgerna representeras jämt över displayen.
    Är de varierande på displayen samt man tydligt kan se fläckar av banding, då anser jag att de gjort bort sig vid skärmval.
     
  3. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    En bra och sansad sammanställning av Droid-Life (även bra video till).

    https://www.droid-life.com/2017/10/19/pixel-2-xl-display-issues/

    Verkar helt klart vara en hyfsad display men sämre än t ex S8 och förra Pixel.

    Många på XDA och Androidcentral som har fått 2XL är nöjda men en del returnerar också.

    Själv har jag en LG G3 nu, med en skärm som var erkänt dålig när den kom 2014, så jag tror jag blir nöjd med skärmen.

    Jag kan inte se nån annan telefon som gör mig mer nöjd i sin helhet än Pixel 2 XL så min beställning ligger kvar.

    EDIT:
    En minst lika bra sammanfattning här:
    https://m.androidcentral.com/relax-about-pixel-2-xl-display
     
    Last edited: 19 okt 2017
  4. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 826
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Klassiska oled problem som även förekommer på Samsungs flaggskepp. Det är tyvärr en lotteri när det gäller skärmar och med oled är det extra svårt att dra en vinstlott tyvärr.
     
    OneBlue gillar detta.
  5. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    490
    jbareham_171013_2050_0088.jpg
    "Look at that New York Times icon in the image above. Stop flinching and really look at it, soak in the kaleidoscope of colors washing over it. Just to make sure we’re all on the same page, I’m seeing a haze of green in the middle of the gothic “T”, which then blooms into a red that eventually transitions into the white that the icon is supposed to be. But the fun isn’t over; when you get up real close, you’ll see the edges of the icon are all fringed by a sort of purply-red and, again, green. The neighboring heart icon, which is also supposed to be white, presents us with a crosshatch of red and green and white micropixels."

    Frågan är dock hur svårt det är att vinna i just detta lotteriet. Sådana färgskiftningar som på den där bilden skulle jag inte kunna acceptera.
    Skulle nog hellre välja Pixel 2 då.
     
    maxin gillar detta.
  6. Starksprit

    Starksprit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Under all kritik för en mobil i den prisklassen! Hade inte ens varit acceptabelt på Pixel 2 trots sitt "billigare" pris.
     
  7. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    490
    Det verkar som om den lilla Pixel 2 fortfarande kör Amoled och inte lider av samma problem (inte till den graden iallafall) , mest därför jag nog hellre hade valt den.
     
  8. areskoug

    areskoug Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Var på Google pop up store i NYC idag. Tyvärr var deras pixeltelefoner låsta till Verizon så det blev inget köp. Köpte däremot 2 Home Mini som hade förvånansvärt bra ljud för att vara så små. Google Max var däremot lite av en besvikelse. Ljudet var inte alls lika bra som jag trott och med tanke på priset blev det inget köp för mig.

    Mitt intryck av telefonerna var väldigt positivt, jag är visserligen amatör men tyckte skärmen var fantastisk på både Pixel och XL. Känslan i handen var också väldigt bra, kändes som en riktig kvalitetstelefon. Kameran tog grymma bilder men det verkar ju alla vara överens om. Testade även Google lens som var lika imponerande som andra skrivit om.

    Här är några bilder från pop up store:
    https://photos.app.goo.gl/x6J0fU5VKnQR1Opq1
     
    bernard och andyman11 gillar detta.
  9. Starksprit

    Starksprit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Om jag förstått det rätt så är det ingen skillnad på dagens amoled och p-oled displayer? P:et står väl för plastic och det har ju även Samsung kört med ett tag?
     
  10. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    490
    Japp tror det. Samsung använde också ett lager av plast istället för bara glas men det finns nog skillnader på de individuella pixlarna.
    Som the verge (minns ej vart jag läste) skriver så påminner Lgs P-Oled lite om Samsungs S2 amoled skärmar också när det gäller betraktningsvinklar, då det skiftade grön/blått väldigt snabbt.

    Samma grund men de utvecklas nog ändå.
    S8 hade mer fokus på röda och gröna pixlar vilket också var anledningen till många lade märke till red tint i början.
    S9s skärmar har fått kodnamnet Amoled Sunflower eller något vad det nu tyder på, ljusare skärmar kanske?

    Men som sagt Oled är ett lotteri, dock ska man nog köpa sin lott från det lotteriet med högst vinstchans.

    Lilla Pixel 2 verkar köra med en beprövad Amoled skärm, samma som förra året kanske jag vet inte. Inte alls samma negativa tongångar kring den.
     
  11. Starksprit

    Starksprit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    En hel djungel det där med olika skärmtekniker.

    Håller med dig helt. Speciellt när Pixel 2 visat sig ha ganska bra batteri med tanke på kapaciteten.
     
  12. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    490
    Ja riktig djungel. Vet inte ens varför jag läst så mycket om det, jag har lite problem och jag brukar ha svårt att släppa saker fast det för mig inte ens är så intressant.

    Så Samsung kommer att ge S9 en ny Amoled Sunflower teknik efter att sålt vad som rapporteras ganska ljussvaga skärmar till Apple, samtidigt som det ryktas om att de kommer släppa S9 tidigare nästa år, februari.

    Inte konstigt att både Apple och Google vill investera i LG. Så kanske nästa generations Pixel telefoner får skärmar av högre standard.
    Dock kan man ju förstå att Samsung vill ge sina egna telefoner den bästa skärmen.

    Såg en video man kunde söka efter inställningar och ändra sRGB i Pixel 2 XL under developer options men Google tog bort den inställningen, så kanske kommer tillbaka sen.


    View: https://m.youtube.com/watch?v=fImloF1jNC4


    I den videon kan man också se skärmar varierar lite även om det är samma skärmteknik och tillverkare.
    Edit. Ville bara tillägga att S8 också kan få en grön nyans om man vinklar den, det är nog ganska vanligt. Frågan är hur stark den nyansen är och hur mycket man behöver vinkla telefonen.
     
    Last edited: 19 okt 2017
  13. Starksprit

    Starksprit Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    391
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Ja förhoppningsvis kommer LG snabbt ikapp Samsung med sina paneler [emoji4]
     
    OneBlue gillar detta.
  14. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Själv skulle jag inte ens ta e-sim i med tång ens. Inte förrän vissa frågor är lösta. För jag utgår ifrån att nätet är en förutsättning för e-sim. Dvs lika lite som ett sim kort kan kopieras så skulle blåtand kunna andvendas för att föra över från en telefon till en annan.
     
  15. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    490
    53d9d069dca380a1c251367261b70cb9ea177aeb5c366eb81357924dc91b746b.png

    Många som säger man tittar ju ändå bara rakt på skärmen men vet inte om jag riktigt håller med där, om den skiftar för stark nyans kommer man nog märka av det. Den vinkeln på denna bild blir nästan den vinkel man ser på telefonen när man sitter eller går och har den framför sig ibland och skriver sms.
    Svårt att förklara men blir som man håller mobilen därnere när man skriver och den vinklas lite. Hur mycket det stör är svårt att säga man kanske vänjer sig.

    Innan folk blir sura på mig för jag skriver mycket negativt måste jag säga att det fortfarande är en grym telefon. Bara 3 års uppdateringar direkt är ju fantastisk bara det.

    Men jag bytte också ut min samsung 2 gånger innan jag fick en skärm jag var helt nöjd med utan rosa kanter eller ojämn vitbalans, så finns säkert fler som är som mig men finns säkert massor av människor som inte kommer se skärmen som något problem alls.
    Jag är lite besviken för jag ville verkligen ha en V30/Pixel 2XL, men kanske köper den lilla Pixel 2 :)
     
    Last edited: 20 okt 2017
  16. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 214
    Mottagna gillanden:
    5 039

    MINA ENHETER

  17. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 826
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Med den rejäla prislappen Google har satt så förväntat man sig betydligt bättre kvalité..
     
  18. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Ja det är mycket små bekymmer just nu. 6P kunde jag leva med att den var lite svag då den ändå inte hade någon vattentålighet men att lilla Pixel 2 är nästan lika svag är ingen höjdare.

    Får se hur tålig 2XL är då.
     
  19. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Last edited by a moderator: 22 okt 2017
    bernard gillar detta.
  20. maRRtin

    maRRtin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    624

    MINA ENHETER

    Fast det verkar ju inte röra sig om inbränningar utan snarare "image retention".

    Det känns som om detta dyker upp varje gång en ny telefon lanseras.
     
    bernard gillar detta.