Hur rensa internminne på bilder?

Diskussion i 'Motorola Allmänt' startad av MotorLisa, 20 okt 2017.

  1. MotorLisa

    MotorLisa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har idag köpt ett SD-kort för att det interna minnet höll på att bli fullt och jag inte längre kan uppdatera mina appar mm. Jag har en Moto E 2nd edition. Att skapa nya album på SD-kortet och föra över alla bilder dit gick jättebra men nu är flera av bildmapparna trots det kvar på internminnet och går inte att ta bort. Internminnet är alltså fortfarande i princip lika fullt som innan vilket gör köpet av SD-kortet helt betydelselöst. Mitt internminne på telefonen är bara 5 GB. Det underliga är att när jag kopplar telefonen till min PC via USB-kabel och tittar på internminnet därifrån så är bilderna inte längre kvar där utan finns enligt datorn nu bara på SD-kortet.

    Hur får jag bort bilderna från internminnet????
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Hej och välkommen till Swedroid!

    Har ni provat att starta om telefonen sen ni flyttade/raderade filerna?

    Har tyvärr inte samma telefon men använder du Google foto så kan du i inställningar välja "frigör utrymme" vilket då raderar de bilder och filmer som är säkerhetskopierade.
     
    bernard gillar detta.
  3. MotorLisa

    MotorLisa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack!

    Ja jag har startat om telefonen men det hjälpte inte.

    Jag använder aldrig google Foto utan brukar titta på bilder från appen Galleri. Jag gick dock in i Foto nu men om jag försöker radera något därifrån raderas bilden i alla mappar överallt, och det vill jag ju inte.
     
  4. hahadaoc

    hahadaoc Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Låter nästan som det är något skumt med lagringen av media i telefonen och att den inte har uppdaterat när flyttade bilderna möjligtvis. Kan du se hur mycket ledigt du har på internminnet i telefonen via datorn? Så vi vet om det är telefonen som räknar fel eller om det är samma i datorn.