Diskussion: LG watch sport-(2017)

Diskussion i 'LG' startad av Swedroid, 14 feb 2017.

  1. Marjan

    Marjan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Har en W281 med datasim från Tele2. Har all anslutning aktiverad men skärmen är avstängd. Batteriet får tyvärr laddas två ggr/dag om skärmen skall vara kontinuerligt aktiv.
    Är annars väldigt nöjd med klockan.
     
    bernard gillar detta.
  2. GlobeDroid

    GlobeDroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag har inte haft några problem med Note 8 och LG W281 som står ut utöver det vanliga med buggar och sånt. Den senaste tiden har allt varit väldigt stabilt. Laddar klockan morgon och kväll ca 30-45 min. Har sällan mindre än 50% i batteri.

    Det enda jag jag tycker är dåligt är att program som körs i bakgrunden ibland försvinner och enda sättet att hitta tillbaka är att starta dem igen. Men det är väl mer ett skönhetsfel (den ligger där och kör i bakgrunden och man tappar inga data). Borde finna en funktion för att hoppa mellan aktiva appar.
     
    bernard gillar detta.
  3. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 171
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Någon som vet hur denna klocka står sig mot Polar M600 som löparklocka? GPS, pulsmätare, batteritid osv. Rent användningsmässigt är de rätt så likvärdiga antar jag då båda kör AW 2.0. Vissa appar går att köra stand-alone som Runkeeper, Strava, Spotify men de flesta kräver parning(?)
     
  4. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 171
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    En helt annan fråga. Jag antar att med SIM i klockan så fungerar den i princip stand-alone utan mobil. Såg en bra recension på Youtube från en användare som använde klockan helt utan mobil.

    Men hur är det utan SIM, kan man ta emot/skicka meddelanden via t.ex. Messenger, E-post m.m. utan att mobilen är i närheten om klockan är uppkopplad mot WIFI?

    Jag har ingen smartklocka och ha aldrig haft så har ingen direkt koll på hur det brukar fungera.
     
  5. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 171
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Nu har jag iaf beställt en W281 på Ebay för 3600kr. Så får vi hoppas det blir bra.
     
  6. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Du har många frågor som du inte fått svar på och jag kan inte ge svar på alla, men vill påpeka att Spotify inte fungerar stand-alone - tyvärr.

    Spotify finns till android wear, men inte som stand-alone eller offline - den fungerar endast tillsammans med en telefon, alltså typ en fjärrkontroll.

    Den enda musik-streaming appen som fungerar offline på android wear är Google Play Music.

    Däremot fungerar Strava, Runkeeper och Endomondo bra standalone - även Runtastic har en riktigt bra stand-alone app som fungerar helt fristående (egen inloggning, uppladdning mm)

    Vill man ha Spotify offline på en klocka är Samsung:s klockor och armband enda alternativet i nuläget.

    Jämfört med Polar M600 är LG Watch Sport antagligen mycket trevligare - Polar M600 har visserligen bra pulsmätning och riktigt bra tränings-app (polar-flow i klocka och smartphone) men displayen på klockan är bedrövligt liten.
     
    Last edited: 14 jan 2018
    snej81 gillar detta.
  7. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 171
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Tack för svar!
     
  8. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 171
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    En till fråga, ifall någon kan svara på. Finns det svenska att välja/installera som menyspråk eller får man nöja sig med engelska?
     
  9. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Det är svenska i android wear 2.0 :)

    jag tror inte Facebook Messenger kan göra något standalone utan verkar endast visa aviseringar.

    Har inte testat någon epost-app.
     
    snej81 gillar detta.
  10. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 171
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Ok, nu har jag haft klockan i ett par veckor och det är dags för en kort sammanfattning av mina intryck. Först och främst så tycker jag inte alls den var så stor och klumpig som många har framställt den, i mina ögon är den perfekt storleksmässigt. Visst är den lite tjock, men inget jag tänker på. Är dock van vid stora klockor sen innan.

    Själva bygget har riktigt hög kvalitet, jämfört med min Garmin Forerunner 235 så är LG´n riktigt gedigen och andas kvalitet. Otroligt bra skärm och bildkvalitet, snabb och rapp och som en förlängning av telefonen är den helt suverän med alla sina funktioner. Funkar riktigt bra stand-alone även utan Bluetooth eller SIM-kort (förutom ringa/svara då) tack vare Wi-Fi.

    Nu kommer vi till det mindre bra då, GPS, pulsmätare och batteri. Tyvärr är denna klocka helt värdelös som träningsklocka, borde inte få marknadsföras som det med så undermålig GPS och pulsmätare. Har sprungit ett antal rundor med både denna och min Garmin på mig och det går tyvärr inte att jämföra klockorna här. GPS:en tar en EVIGHET att låsa in satelliterna trots att man är utomhus, ca 15 minuter vilket är helt oacceptabelt.

    Garmin låser på 10 sek INOMHUS. Och när väl LG´n har kontakt så är noggrannheten mycket sämre jämfört med Garmin eller min S7 edge. Samma med pulsmätaren, visar bara rätt värden vid vilopuls, så fort pulsen ökar så hänger den inte med utan visar antingen alldeles för låga värden eller tappar mätningen periodvis. Batteriet håller max en dag, kör man bluetooth och gps kan man halvera det.

    Har googlat runt en del och det är många som tränar som skriver exakt samma sak ang. just GPS:en och pulsmätaren, så tyvärr verkar det inte vara bättre kvalitet än så här. Det är nog priset LG (kunderna..) har fått betala p.g.a allt lull-lull i klockan.

    Trots besvikelsen vad gäller att använda klockan som just en träningsklocka så tänker jag behålla den, för som high-end smartklocka och förlängning av telefonen så är den suverän. Där har inte Garmin mycket att sätta emot. Men träningsklocka borde den faktiskt inte få kallas..
     
    Kiwi gillar detta.
  11. Marjan

    Marjan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Har fått Wear OS på min LG Watch Sport. Råkade svepa bort att ladda ner kvinnlig röst på svenska som är kopplad till Google Assistant av misstag? Hur får man upp valet på nytt?