Om Leagoo mobiler (kina lur)

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av bengt65, 18 dec 2016.

  1. bengt65

    bengt65 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2016
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vilma
    Telefon:
    Samsung Galaxy A13 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vilma
    Telefon:
    Samsung Galaxy A13 5G
    ROM:
    stock
    Har hittat ett märke som gör mobiltelefoner i Kina tro jag de använder Freeme OS tydligen liknar lite MIUI i settings men inte till 100 men väldigt lika i vissa appar.
    Hittade den på Aliexpress sida slump letade efter prisvärd hyfsade kina lur, kollade på folk som get betyg för telefonen.
    Hittade tre Leagoo M5 och M5 PLus sista med 4g stöd LTE då sen M8 ser inget 4g stöd på den.
    Leagoo M8 hittade olika priser, samma med M5.
    Fundera på M8 den har bra batteri på 3500mAh
    Kan kinalurar vara bra eller dåliga men enklast vore hitta några reviewer på den innan man köper den då.
    Displayen på den är 5.7 tum har 2 gb ram och 16 gb rom.
    Här en länk http://www.leagoo.com/en/mobile/M_Series/M8.html
    här en med spec https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-leagoo-m8

    fundera på den men skall fortsätta leta upp mer om den
     
  2. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

  3. bengt65

    bengt65 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2016
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vilma
    Telefon:
    Samsung Galaxy A13 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vilma
    Telefon:
    Samsung Galaxy A13 5G
    ROM:
    stock
    Det stämmer men de verkar hyfsade bra telefoner de. Skall leta upp mer, sån som letar upp info vill veta mer
     
  4. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Köpte mina båda på Gearbest:
    http://www.gearbest.com/cell-phones-c_11293/c15_leagoo/

    Det jag kan tycka är att batteriet i min Elite 6 var helt tomt när jag fick mobilen, det fanns ingen grundladdning alls och det visade sig senare att batteriet inte håller en hel dag. Har en kompis som beställde en Elite 6 och det batteriet var 70% laddat när den levererades och den håller plättlätt laddning en hel dag utan mellanladdning.

    Min T1:a håller en hel dag med vanlig användning och jag har inte stött på något problem med den, känns faktiskt riktigt bra byggd med metallram, inget knarrande och sladdriga sidoknappar.
    Det som tar ett tag att vänja sig vid är att det finns inga knappar som, "hem, tillbaka" som på t.ex. en samsung utan de inbakad i systemet så det visas tre ikoner längst ned på skärmen, men det fungerar oförskämt gott.
    Den fungerar minst lika bra som min Samsung S4 mini innan den åkte i backen och skärmen blev ett spindelnät.
    När jag kör Antuntu Benchmark kommer jag upp i c:a 31000 "poäng" och när jag kollade med PCmark work 2.0 fick den hissnande 2750 "poäng", varken bu eller bä.
    Det är en budget mobil men fungerar för oss som ringer, sms, mms, surfar och använder de vanliga apparna, inget strular iaf.
     
    Last edited: 18 dec 2016
  5. bengt65

    bengt65 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2016
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vilma
    Telefon:
    Samsung Galaxy A13 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vilma
    Telefon:
    Samsung Galaxy A13 5G
    ROM:
    stock
    Det är huvudsak det funkar det man använder till man behöver inte köpa dyra telefoner de kan vara bra också de billiga, därför jag letar upp om de har en hemsida man kan läsa om de man söker efter :)
     
  6. zaq

    zaq Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    Jag hade en Leagoo Z5 (preorder 430kr). Men den var rätt buggig. Sen har de ju 6580 processorn som är rätt trött 32 bitars quadcore. Skulle nog kolla upp Doogee Y6 med octacore 64 bitars för under 900kr eller 5 tums Vernee thor om man vill ha lite mindre. Doogee y6 max för riktigt stora. Men det finns många mer vettiga alternativ med android 6.0.
    Just nu finns i alla fall inga billiga preorder telefoner som jag hittat, De brukar ofta vara duktigt nedsatta.
     
  7. bengt65

    bengt65 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2016
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vilma
    Telefon:
    Samsung Galaxy A13 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vilma
    Telefon:
    Samsung Galaxy A13 5G
    ROM:
    stock
  8. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Ett litet tillägg: blixten på mina mobilerna är ingen höjdare alls, svaga i dåligt ljus och man måste verkligen stå nära i mörker om man ska knäppa bild, med nära menas typ 50cm......
    Kameran på T1:an är godkänd i dagsljus iaf. Liten kul "effekt", bilden blir spegelvänd om du knäpper med selfie kameran.....udda.
    Man är bra dum i huvudet ibland.....hade glömt bort att jag ändrat inställningen på selfie kameran, till just "spegelbild".....Doh!
    Återställd nu. ;)
     
    Last edited: 19 dec 2016
  9. bengt65

    bengt65 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2016
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vilma
    Telefon:
    Samsung Galaxy A13 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vilma
    Telefon:
    Samsung Galaxy A13 5G
    ROM:
    stock
    Hehehe tur det då men de andra saker du använder den til funkar väl bra har annan mobil jag tar kort med
     
  10. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    En grej som jag måste få berätta, tyckte att batteriet tog slut väldans fort och har tyckt det sedan jag fick hem mobilen, fick stödladda mitt på dagen - obra.
    Testade en dag att slå av blåtanden och vilken skillnad!! Mobilen klarar lätt en dag nu.
    Provade även att slå av Wifi men det påverkade inte så mycket, men blåtanden drog mycket effekt.

    Har inte upplevt att mina tidigare mobiler påverkats så mycket av blåtanden, men man lär sig hela tiden. :D
     
  11. Petrow58

    Petrow58 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2017
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    14
    Jag har inskaffat en Leagoo kiicaa mix ...och den tar alla 3 och 4 g ..som den täcker bra och svenska som språk.. Den kostade mej 844 kr hos Gearbest ..Och jag är mycket nöjd med den , kameran tar helt okey bilder..kommer bild i denna tråden ...Men en sak jag behöver hjälp/Tips med är att var rensar man minnet/papperskorgen ..hittar jag inte ..som på dom ..**Svenska Mobilerna...Hoppas ni fick lite info och att jag får info angående papperskorgen/minnet. Denna bild centrerad med den dubbla kamera linsen , fin effekt det blev, klar och tydligt centrum av blomman**
     

    Bifogade filer:

    Micke_A gillar detta.
  12. Micke_A

    Micke_A Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Vimla, Wifog
    Telefon:
    Sony Xperia 10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Wifog
    Telefon:
    Sony Xperia 10 Plus
    Telefon 2:
    Sony Xperia XA2 Ultra
    Telefon 3:
    WileyFox Swift
    Trevligt! Det finns en dedikerad tråd för modellen, där du gärna får skriva mer!

    Har själv beställt en hoppas att den kommer i dagarna! Beställde min den 4:e oktober från Gearbest. När beställde du din?

    https://swedroid.se/forum/threads/leagoo-kiicaa-mix-880kr-octacore-3-32gb.147316/
     
  13. Petrow58

    Petrow58 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2017
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    14
    Jag beställde min för ca: 2 Månader sedan och fick den först för 2 veckor sedan,,försenad pga slut på lagret, fick 3 alternativ..upphäva köpet .. eller beställa en annan och få mellanskillnaden , eller betala mellanskillnaden , eller vänta tills dom fick lagerstatus igen, jag valde det sist nämnda :)
     
    Micke_A gillar detta.