Diskussion: Allmänna tråden om LG V30

Diskussion i 'LG V30 - Allmänt' startad av Swedroid, 14 jul 2017.

Taggar:
  1. Stemag64

    Stemag64 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    154
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 +

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 +
    Övrigt:
    Garmin Fenix 5X Plus Sapphire och galaxy gear S3 frontier
    Tack, jag anade att det var nått sånt.
    Då är det bara den där vidvinkelkameran som kvarstår som argument för att byta upp sig...
     
    Droid_269 gillar detta.
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 432
    Mottagna gillanden:
    8 367
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    V30 är väl 18:9? Mate 10 är det enda nya flaggskeppet som kör klassiska 16:9.
     
  3. Thomasen

    Thomasen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2014
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kollade efter flammighet och bandningen som hittats i några recensioner. Hittade inga problem alls på de olika V30 jag kollade in i gatubutik här i Seoul. Så problemet gäller inte alla exemplar!

    I övrigt kändes den väldigt lätt och smidig. Dock håller selfiekameran märkbart sämre klass än telefonen i övrigt.
     
    dannejanne gillar detta.
  4. Jallixx

    Jallixx Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Inte riktigt sant, är visserligen själv smått audiofil. Men det är stor skillnad på hörlursutgången från de flesta mobiler till något som kan driva ett par hörlurar bra. Även på ett par billiga hörlurar för ett par hundra kronor kommer man höra skillnad, framförallt i klarhet på ljudet. Sen är det givetvis så att det kommer bli ännu större skillnad med att par bättre hörlurar.
     
    johanruda och Stemag64 gillar detta.
  5. fabbeskwat

    fabbeskwat Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Hade V20 var definitivt skillnad med DAC med 600kr sennheiser in ears.
     
  6. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    490
    Tycker alla Oled skärmar är lite av ett lotteri om man ska få ett perfekt exemplar. Detta gällde ju även Samsungs skärmar som är så hyllade.
    Sett några usla där också om man inspekterat noga.
    Vissa folk som inte tittade så noga sa de inte ens märkt det innan man sa det, och tacka en för att man "förstört" deras telefon.
    Jag kanske kollade för noga men efter den tredje Samsungen fick jag en jämn fin skärm.

    Oled skärmar varierar, kommer vara så på Pixel 2 och Iphone X också.

    Frågan är nog mer vad standarden är och hur svårt det är att dra en vinstlott från lotteriet.
    Jag har vänner i Korea som säger att mycket tyder på det kan skilja sig ganska mycket från skärm till skärm när det gäller V30.

    Mitt råd är köp på distans eller någonstans där du har en periods öppet köp då det nog krävs något extremt för att skärmen faktiskt ska räknas som defekt. Annars om man klagar på skärmen kommer de bara vilja skicka in den på undersökning och om den är ok till en viss standard får du betala för undersökningen.
     
    Last edited: 17 okt 2017
    Jallixx och dannejanne gillar detta.
  7. jocke_lulle

    jocke_lulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Hade höga förväntningar men börjar bli osäker. Skärm(enligt viss) och framkamera verkar inte hålla samma klass som övriga delar av telefonen. Blir intressant att få veta pris och release i Sverige
     
  8. johanruda

    johanruda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2017
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy Note 10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy Note 10+
    Kan tipsa om Elgiganten. Där har man i princip två veckor på sig att testa och kolla. Om något behöver lagas byts det istället ut vilket är fantastiskt i mina ögon. Hade problem med min Lumia 950 men fick byta rakt av till ett nytt exemplar utan att behöva skicka in.
    Det kan såklart vara olika för olika butiker, men här i Sundsvall gäller det i alla fall.
     
  9. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Jag hörde en markant skillnad med billiga studiolurar från thomann och Spotify. Jag hade Lg v20 och den har säkerligen samma typ av dac? Du behöver ett par hyfsade öron dock.
     
    Stemag64 gillar detta.
  10. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Tänk också på att Spotify inte utnjyttar DACen till dess fulla potential, utan för det krävs Tidal Hifi. Det blev en enorm skillnad när jag gick från Spotify till Tidal hifi (med bättre hörlurar också).

    Är dock tillbaka till spotify just nu då Tidal är sämre på alla punkter förutom ljudet.. Så har svårt att bestämma mig vilken tjänst jag ska använda. Hoppas bara att Spotify får tummen ur röven och lanserar en Hifi-tjänst snart.
     
    Stemag64 gillar detta.
  11. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Tycker det är tråkigt att bara LG får ta smällen med undermåliga skärmar medans Samsungs hyllas istället. Samsung har sin beskärda del av offer i det avseendet också och förtjänar lika mycket skit i princip.
     
    joström, flipp och iterva gillar detta.
  12. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Fast LGs problem verkar ju ganska allvarliga, läs bara vad folk skriver om V30 samt Pixel 2XL. Naturligtvis skulle alla tillverkare får ta stryk i recensionerna om deras skärmar presterade så här ojämnt. Samsung skärmar är ju magiska, naturligtvis finns det måndagsexemplar men har aldrig läst en enda recension där det finns något att anmärka på på deras skärmar. hade det funnits så hade det ju kommit fram, finns väl inget som skapar så mycket rubriker och klick som om en av "de stora" har kvalitetsprobelm. För mig så är kameran och skärmen de absolut två viktigaste egenskaperna på en telefon.

    Var helt inställd på att skaffa antingen LG V30 eller Pixel 2 XL men LGn föll bort och nu lutar jag åt att avbeställa min Pixel. Dassiga skärmar (och på LGn en kamera som är bra men inte riktigt bland de absolut bästa) har jag svårt att smälta när telefonerna kostar 8.000-10.000.
     
  13. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Samma här, tror jag håller mig kvar vid min Pixel ett tag till... Mate 10 Pro kanske?
     
  14. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Jo LG's verkar vara lite mer allvarliga när det är fel på dem. Lite grövre. Dock har jag inte haft mer än otur med Samsungs flagskepp (har fått mycket jämnare skärmar på deras budgetmodeller frekvent), och jag gick igenom 4st S7 Edge när det begav sig och jag gav upp med S8+ efter 2 dåliga skärmar.

    Min senaste S8+ (förskräcklig den också:

    [​IMG]
     
    bernard, iterva och Droid_269 gillar detta.
  15. Orlok

    Orlok Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    27
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Så här säger ju Android Authority så enligt det kommer du ha stor nytta av DACen.

    "I’m especially impressed by the crispness of the V30’s sound. Whether it’s a Spotify playlist, a Snapchat confessional, or a Youtube video featuring the latest beauty guru, the phone’s built-in Hi-Fi quad DAC audio makes even dull content sound like it’s broadcasting in a venue with vaulted ceilings.
    You don’t need fancy headphones or earbuds to take advantage of this feature, either, though if you do have a pair, you’ll appreciate the added oomph even more."
    https://www.androidauthority.com/lg-v30-ingredients-success-802692/
     
  16. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Skärmproblemen ser ut att ha blivit fixat (till största del) med senare batcher, hopppas vi snart får reda på ett releasedatum till oss i Svea Rike :) Sedan är frågan om man ska slå till direkt eller vänta lite och se om priset sjunker.

    Kan tänka mig att den släppts i slutet av November i Sverige, förhoppningsvis så ligger Oreo precis runt hörnet då också.
     
  17. jocke_lulle

    jocke_lulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Var har du läst om att skärmen blivit fixad?
     
  18. Ändröid_1

    Ändröid_1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2013
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Synd att den inte har en notifierings-led.
    Jag antar att det är Always-on Displayen man får nyttja istället, men den måste man väl stirra direkt på? Inget man ser i ögonvrån ifall man har missade samtal eller meddelanden?
    Det finns ju appar som simulerar en led, men hur bra funkar de med AOD?
     
  19. Anthraxabuz

    Anthraxabuz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2013
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    218
    Operatör:
    Telia, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tre
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Max 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7 plus
    Nu finns den på prisjakt. Dock inget pris och inga länkade butiker. Men en början iallafall :)
     
    bernard gillar detta.
  20. bigbandit

    bigbandit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 512gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 512gb
    Platta:
    iPad Pro 12.9 M1
    Verkar som att den bara är stängd som default. Ska gå att slå på under notifications.