Google Maps historik

Diskussion i 'Allmänt' startad av andreas52, 23 okt 2017.

  1. andreas52

    andreas52 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2016
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    I Google maps, Kan ej slå på "webb- och appaktivitet" för att få historik och lagrade platser som "hem" och "arbete".
    Kör senaste versionen sv android på g
    Samsung S8. Någon som vet?
    Screenshot_20171022-194155.png
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 363
    Mottagna gillanden:
    17 842
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
  3. andreas52

    andreas52 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2016
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Tack för tips, helt klart där man ska aktivera, men det fungerar fortfarande inte. Har ett G suite konto dit jag kopplat min domän. Har sökt i de inställningarna, men fortfarande ingen information. Blir att kontakta supporten. Skärmklipp.JPG
     
  4. andreas52

    andreas52 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2016
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
  5. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 391
    Mottagna gillanden:
    1 739

    MINA ENHETER

    Dök detta problem upp helt plötsligt, hade du haft det aktiverat innan?
     
  6. andreas52

    andreas52 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2016
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej, jag har suktat efter funktionen länge, men trodde den hängde ihop med min tidigare arbetsgivares kontoinställningar (har flera google konton på min telefon).
     
  7. Sandra86

    Sandra86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2018
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!
    Jag undrar hur de är möjligt att en tidslinje på 3 år bara har försvunnit från min historik? Jag har inte varit inne och raderat någonting men på något sätt så är de helt tomt från september 2014 till november 2017. Sökhistorik finns kvar men inte någon tidslinje.
     
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det bör ju inte försvinna av sig själv, men om du slår av funktionen tror jag all din historik också raderas. Har du råkat slå av den här någon gång? Vill minnas att man får en varning om det.

    https://myaccount.google.com/activitycontrols
     
  9. Sandra86

    Sandra86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2018
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag kan inte minnas att jag stängt av den. De är ingenting man råkar snubbla över direkt. Har aldrig varit aktiv med just maps och dess historik men nu har de dykt upp en del frågetecken och jag blir minst sagt galen av att inte ha något svar till varför de inte finns kvar. Dessutom va jag i Spanien i somras och använde maps där men de finns inte heller i tidslinjen. Däremot så syns de om jag går in på my activity på google.
     
  10. Sandra86

    Sandra86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2018
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    Jag kan inte minnas att det är något jag gjort. De är inget man snubblar över så de borde jag komma ihåg isf. Men nu har de dykt upp en del frågetecken och jag blir galen av att inte kunna ha något svar på varför de försvunnit. Går jag in på my activity på google så finns de jag sökt på där, va i Spanien bland annat i somras och använde maps men de finns inte på tidslinjen heller
     
  11. Sandra86

    Sandra86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2018
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Kan de på något sätt har stängts av vid uppdatering av telefon eller maps eller så?
     
  12. Sandra86

    Sandra86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2018
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Och om de vore så så bör allt ha försvunnit men de finns kvar för några år sedan så de kan inte stämma heller
     
  13. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 391
    Mottagna gillanden:
    1 739

    MINA ENHETER

    Sandra:
    Börjar du använda en ny telefon så är det inte säkert att platshistorik automatiskt är påslaget på den nya. När jag byter mellan Nexus-telefoner nu för tiden så är det påslaget utan att jag behöver göra något, men när jag bytte mellan Samsung-telefoner för några år sedan så var funktionen inte aktiverad utan man fick aktivera den varje gång man tog en telefon i bruk.

    Har datan funnits i Google-kontot tidigare, vet du att det funnits data sparad från september 2014 till november 2017 vid ett tidigare tillfälle? Men nu är det borta? Eller vet du inte om det funnits någon data sparad för perioden tidigare? Vad hände i november 2017, bytte du telefon då?
     
  14. Sandra86

    Sandra86 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2018
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    Ärligt talat så vet jag inte om de funnits historik den tiden som är tom. De är en i familjen som varit och tittat och påstår att jag raderat men jag är helt säker på att jag inte har gjort de. Och de va de datumet så efter ditt svar så antar jag att platsen slagits på då. Och jag har haft 2 telefoner emellan de så jag vet inte ens om de varit påslaget. Är inget jag pysslat med.
     
  15. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Det går att logga ut från Google maps och använda den som en anonym användare eller att man byter användare till ett annat Google-konto (förutsätter att ett annat konto är inlagt på enheten). Då loggas ingen platshistorik på ditt konto.