Diskussion: iPhone X

Diskussion i 'iPhone X' startad av Droid55, 12 sept 2017.

  1. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Jag pratar om vanliga lurar och inga lyxlurar. Toppmodellerna förr i tiden har generellt alltid legat högt i pris, i samma veva har det funnits billigare exemplar.

    iPhone är dyr, ja, för dyr för många men det långt ifrån den enda dyra telefonen. Men man får ta det i relation till hur det alltid varit.
     
  2. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 102
    Mottagna gillanden:
    4 807
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Ja fast X modellen börjar väl tangera gränsen till en lyxlur. Kanske inte i Sverige eller USA men i många marknader:
    www.zerohedge.com/news/2017-09-11/1000-iphone-too-expensive-middle-class-chinese-buyers
     
  3. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Jag håller med de som säger att den inte är värd pengarna. När allt kommer omkring så är den faktiskt bara en i mängden smartphones.

    Min 7 plus kostade 11.000 och även det kändes på gränsen för dyrt. Jag kommer sannolikt inte köpa X även om jag tyckte den var väldigt trevlig när jag lekte runt med den i Täby.

    Jag köper alltid mina kontant, jag vägrar avbetalningar på just telefoner.
     
    dannejanne gillar detta.
  4. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Tänk vilken härva jag skulle vara i om jag tog telefoner på avbetalning [emoji16]
     
    jnsson och Ascii gillar detta.
  5. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Alltså nej. Företaget Oneplus säljer knappt alls till stora massan i Sverige. Det är vi här som ens kikar på en sån
     
  6. Droid55

    Droid55 Guest

    När man tänker på att du betalade 11k för 7 Plus 256GB så låter inte X 256GB för 13k så mycket. :P
     
  7. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Efter bara ett år är det ganska mycket pengar att skyffla ut igen, speciellt 2000 kr mer. :P
     
  8. Droid55

    Droid55 Guest

    Det var inte så jag menade. Självklart förstår jag att det är en dålig idé, när du redan har förra årets iPhone. Menar folk som inte redan har köpt en dyr iPhone. Man behöver ju inte uppgradera från fjolårets modell.
     
  9. hakanv

    hakanv Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    93
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    iPhone 6S Plus
    Platta:
    IPad gen 9
    Platta 2:
    iPad Air 2
    Som jag ser det, så väljer jag först vilket operativsystem jag vill ha, Android eller iOS. Eftersom jag tycker att säkerhet och bra support är mycket viktigt, så blev min förra telefon en iPhone 6S Plus. När jag nyligen ville byta telefon, så var det bara iOS-telefoner som var av intresse för mig. Vad skulle jag då välja? Min fru har en iPhone 6S och den är för liten i mitt tycke och min 6S Plus har varit något för stor, så vad välja vid utbytet? Jo, inte skulle det bli en iPhone 8 (för liten) och inte en iPhone 8 Plus (för stor) och just då, dök iPhone X upp som ett fantastiskt bra alternativ för mig. Att det sedan finns lika bra eller bättre? Android-telefoner, betyder det inte ett smack för mig. Så nu sitter jag med den bästa telefonen för just mitt behov (iPhone X) och jag är mycket nöjd. Min svägerska har precis köpt en ny Adroidtelefon på rea för 2500:- och hon är lika nöjd med sin telefon som jag är nöjd med min. Allt är relativt. Känslan betyder mycket för mig när det gäller teknik, och min jättedyra märkesklocka som man kan dyka med till 300 meters djup, visar tiden precis lika bra med min relativt billiga vardagsklocka, som "bara tål 100 meters djup (inte för att jag någonsin kommer att dyka till vare sig 100 meter eller 300 meters djup), men känslan när jag tar på mig min jättedyra märkesklocka, är obetalbar... Andra köper plastklockor på Ebay och är nöjda med det. Så mitt råd är, skit i vad andra tycker och köp den telefon som du vill ha och som du tycker att du har råd, med vare sig om det är en "billig" eller "dyr" telefon.
     
    Last edited: 19 nov 2017
    Timpppa, galaxy81, Mansento och 5 andra gillar detta.
  10. Droid55

    Droid55 Guest

    Besökte MacHuset idag för att titta på iPhone X. De hade både rymdgrå och silver framme. Jag var tveksam på färg men nu är det solklart att det är silver jag vill ha. Riktigt tråkig färg den rymdgråa, gagatsvart var mycket snyggare. Han som jag snackade med tyckte det också och hade beställt en silver.
     
    Droid96 och hakanv gillar detta.
  11. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Då har man fått sin X och än så länge är jag inte helt övertygad. Face ID fungerar över förväntan men appar som inte är anpassade för X än är horribla. Kommer från iPhone 8 Plus och har senaste veckorna kört en Note 8 och gillat den mer och mer. Skärmen känns väldigt liten :)

    Tur att den är från Netonnet så man kan prova den ordentligt [emoji4]
     
    Oceanic gillar detta.
  12. Droid96

    Droid96 Guest

    Ja, hejja NetOnNet. Hoppas fler återförsäljare hoppar på öppet köp på mobiler.

    Apparna kommer fixas förr eller senare. Att google-apparna inte är anpassade än väcker ju konspirationsteorierna till liv... :-)
     
  13. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Ja ska man köpa något man inte är hundra på finns det inget som slår Netonnet :)

    Frågan är bara om man står ut tills alla är uppdaterade :) Eller om man ska köra vidare på sin Note 8 och hoppa på tåget nästa år
     
  14. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Fast är ju inte så kul att köpa en "begangad" mobil som varit använd osv om nu detta skulle bli vanligare.
    Det är inte ok om man slänger fram 11 lax att någon redan öppnat lådan osv.
     
  15. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 252
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Öppnade mobiler ska hamna i fyndhörnan
     
    Oceanic gillar detta.
  16. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    okej...visste ej det..bara det inte myglas med det så..öppet köp konceptet är ju tex standard i usa...
    Blir ju en stor konkurrens fördel mot andra butiker i sverige också till den grad att andra mer eller mindre kanaske tvingas hoppa på tåget dom med..Men man kan ju utnyttja detta väldigt mkt... om man som jag bara har som hobby att prova så många mobiler om möjligt tex.. jag antar att det finns en gräns hur många gånger man kan göra det står säkert i villkoren... om dom börjar se något tydligt mönster..att man bara skickar tillbaka alla mobiler man köper..
     
  17. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Face ID är verkligen sjukt imponerande. Iris unlock på min Note 8 kan gå och gömma sig i ett mörkt hörn och aldrig komma fram igen :)
     
    Elaine Swanson och hakanv gillar detta.
  18. Droid96

    Droid96 Guest

    Ja, det går inte att jämföra.

    Imponerad att Face ID funkar så bra även om glaset framför sensorerna är smutsigt.
     
    Elaine Swanson gillar detta.
  19. Leeches

    Leeches Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    håller med den funkar riktigt bra :cool:
     
  20. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    489
    Ja eller typ..min bror köper den lämnar tillbaka den efter några dagar och jag väntar på att den ska dyka upp på fyndhörnan och köper tillbaka den billigare.:)
    Hmm fast kanske inte så stor prisskillnad för att man ska hålla på göra så.
    Bara en tanke inget jag planerar.