Problem: Fastnat i bootloop med custom ROM

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av epin, 17 okt 2015.

  1. epin

    epin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har lekt lite med min gamla S3 LTE och installerat custom ROM, men nu har telefonen fastnat i boot-sekvensen och jag har inga mer idéer att testa... :)
    Jag började med att roota telefonen och in med TWRP. Sen installerade jag CM12, men fick problem med gapps, där samtliga appar krashade så fort jag startade telefonen. Hittade en nyare version av TWRP som jag trodde kunde vara problemet, så installerade den och testade även ett par andra gapps-paket, men det slutade istället med att CM12 fastnade i boot-sekvensen.
    Sen dess har jag gjort följande:
    - Wipe:at Dalvik och Cache (factory reset) ett otal gånger
    - Installerat olika versioner av ROM, både CM12 och AOSP, båda hänger sig i bootsekvensen.
    - Bytt från TWRP till Clockwork mod, men med samma problem
    - Använt valet "Fix Permissions" i TWRP, utan skillnad....
    - Gjort en total wipe och tagit bort allt, internal storage, system, data, cache (allt som gick att välja att ta bort i TWRP) och börjat om från början med installation om ROM utan framgång...
    - Testat tre olika gapps-pake: open, tk och nån annan variant...

    Fastnar fortfarande i boot-sekvensen både i CM12 och AOSP.....

    Någon som har några mer idéer jag kan testa? :)
     
  2. jimsii

    jimsii Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Sitter med exakt samma problem på sonens s3 lte, skulle uppdatera hans AICP rom till nyare men har fastnat i boot sekvensen hela tiden.

    Har testat 4 olika roms och bytt till senaste twrp. Får snart panik på detta.
     
  3. OttO40

    OttO40 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telia.Fi
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Pro 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia.Fi
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Pro 5G
  4. BurnyLlama

    BurnyLlama Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2017
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    OnePlus 6
    Testa att byta filformat på data-partitionen, endel custom ROMs går inte att köra på vissa filsystem, testa att byta till ext4. Om din custom ROM inte har support för filsystemet på din data-partiton så kan du inte starta din telefon korrekt. Hur länge har du väntat? Ibland kan det ta uppemot en kvart (eller längre)vid första omstarten.