Problem: Fönstren hoppar och fladdrar av sig självt

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av Orfeous, 20 nov 2017.

  1. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Hej!
    Skriver ett litet inlägg åt min mamma.
    Problemet är att skärmen nu har börjat att bete sig konstigt.
    Tyvärr händer detta bara ibland och inte konstant.
    Är hon inne i t.ex Mail.. då plötsligt kan telefonen byta fönster fram och tillbaka mellan olika.
    Hoppas att min vaga förklaringen är förståbar. Bäst vore att filma detta men eftersom det händer bara ibland är det
    svårt att tajma så att säga.

    Är detta ett känt fel?
    Telefonen är knappt ett år gammal.
    Mjukvarufel? Hårdvarufel?
    Min mamma är väldigt försiktig med sin telefon.
    Samsungs egna displayskydd har suttit på telefonen.
    Jag och pappa tänkte att det kanske var den som orsakade symptomen men det händer även utan detta.

    /MVH Anton
     
  2. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Låter som att det är multiwindow som håller på och växlar fönster? Alternativt multitaskingknappen hon trycker på.
     
  3. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag funderar på om skärmen tror att någon trycker men inte gör det. Att det har blivit något fel med den. Hon trycker ingenting utan det blir plötsligt av sig själv utan fysisk vidrörning. Givetvis har telefonen testats att startas om och såna saker. Vet inte hur det är med kvitto på köp. Jag tror att hon fick köpa ut den via sitt senaste jobb innan hon gick i pension. Så det finns inte någon fysisk butik tror jag men är inte säker på det. Kan vara netonnet. Hon skulle höra med Samsungs support imorgon. Kanske kan de komma överens om något.

    Jag har själv aldrig varit med om ett sånt här fel eller sett någon annan telefon.
    Visserligen har jag inte sökt runt på Youtube utan min första tanke var Swedroid :)
     
  4. bvb

    bvb Solbränd Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    3 416
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Hm, det var det jag tänkte på, ifall det var vid fysisk vidröring eller inte. Men det var alltså inte det.

    Märkligt. Vet att "handskläge" eller liknande läge har ställt till det med touchen på ett sätt så som du beskriver ungefär, på tidigare telefon jag haft. Vet dock inte om det finns i S6 eller om det är troligt.

    Skärmskydd har ju också bidragit med en "hoppande" effekt har man ju hört, men inte så som du beskriver det tror jag. Märkligt.
     
  5. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jo.. svårt att beskriva så bra som möjligt också. Sitter inte med telefonen utan det hände idag och mamma visade mig hur det kan se ut. Hon sa att sist det hände var en månad sedan men nu blev det så igen.

    Jag har hittat en video där det verkar var problem med en under och överkänslig skärm. Man går in i någon hemlig servicemeny och uppdaterar en touchfirmware. Sedan går man in och kontrollerar känsligheten under inställningmenyn för tangentbord och språk.

    Beskrivningen tycker jag är väldigt lik som snubben ger på symptom. Hur det skulle kunna bete sig.

    Här är länken.

    View: https://youtu.be/0jGn6bZFrnU
     
  6. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Uppdatering: Pappa testade att göra detta på mammas telefon utan några framsteg.
    Kvitto och alla papper finns kvar så hon ska prata med butiken så får vi se hur det slutar.
    Antar att de skickar iväg telefonen på reparation. Vet inte riktigt hur det går till.