Bästa telefonen max 2.500 A5/G5+/H8

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av pontakoj, 23 nov 2017.

Taggar:
  1. pontakoj

    pontakoj Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! På jakt efter bästa luren för max runt 2500. Har en Galaxy J5 just nu men den sjunger på sista versen minst sagt.

    Har kollat på dessa;

    Samsung Galaxy A5 :- 2500
    Motorola Moto G5 Plus :- 2300
    Motorola Moto G5s Plus :- 2500
    Huwei Honor 8 :- 2500

    Vill ha en bra kamera, bra batteritid, Android 8 under nästa år samt skall klara 1-2 år utan att vara helt värdelös. Vattentät är plus. Designmässigt gillar jag A5.
    Vad säger ni?
     
  2. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 160
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23

    varför satsar du inte på en oneplus 3t? så klarar du dig ett bra tag på en suverän telefon?
     
  3. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 160
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    men om du ändå skall ha nån av nämnda telefoner så hade jag satsat på Honor 8
     
    (SiC) gillar detta.
  4. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 107
    Mottagna gillanden:
    4 810
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Honor 8 av de alternativen som nämns. Men osäker på om alla mobiler i den prisklassen får android 8?
    Med tanke på att inte ens alla flaggskepp verkar få version 8,0 inom en rimlig tid.

    Ett intressant val kanske kan vara Vernee Active som borde komma i början av december.
    Deras första mobil med IP68 certifiering+NFC support (ofta har mindre kända Kinamärken enbart Bluetooth). 6GB RAM och 128GB ROM.

    Vet inte priset ännu men jag skulle tro att den kommer ligga runt 2500 kr. De har ofta kampanjer vid förbokningar.
     
  5. Slimey

    Slimey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2016
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    622
    Jämförde de i Prisjakt och kom fram till detta:

    Alla fyra är jämförbara, och har bra omdömen, men jag hade valt G5s Plus då jag gillar min G5.
    G5s Plus är störst, men har bra specs och funktioner som gör det till en bra kombination av de två andra. Rent OS och vattentät.
    A5 har sämst specs men är vatten & dammtålig, Honor 8 har något bättre specs men är inte vattentålig. Bägge är dock mindre, om man tycker storlek är en viktig preferens.
    G5 Plus finns ingen anledning att köpa när G5s Plus ligger såpass nära i pris.

    Motorola utlovar Android 8 till G5s Plus, samt god chans till Andriod 9 om/när den kommer.
    A5 och Honor 8 har också löfte om Android 8. För iaf A5 blir det sista stora uppgraderingen.